Ford Transit Custom z napędem plug-in hybrid

Ford wprowadza do oferty model Transit Custom i jego pasażerską wersję Tourneo Custom z dość nietypowo rozwiązanym napędem hybrydowym typu plug-in.

Ford Transit Custom Plug-in Hybrid fot. materiały prasowe
Ford Transit Custom Plug-in Hybrid

Fordy Transit Custom i Tourneo Custom otrzymują napęd hybrydowy typu plug-in, dający im możliwość pokonania do 50 km w trybie bezemisyjnym, a łącznie około 500 km. Najciekawsze w tym wszystkim jest jednak to, że silnik spalinowy to nie 2,5-litrowy motor znany choćby z Kugi Plug-in Hybrid, a zaledwie 1-litrowy silnik EcoBoost, który w dodatku nie napędza bezpośrednio kół, ale pełni rolę generatora prądu.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ford Transit Custom PHEV – napęd

Jak wspomnieliśmy, przednie koła Transita Custom i Tourneo Custom w wersji Plug-In Hybrid są napędzane nie silnikiem spalinowym, a wyłącznie silnikiem elektrycznym. Ma on moc 92,9 kW, a więc około 126 KM i jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym, gromadzącym 13,6 kWh energii. Znana z wielu innych modeli trzycylindrowa jednostka benzynowa 1,0 Ecoboost pełni natomiast rolę generatora prądu i wydłuża zasięg do około 500 km.

Ford Transit Custom Plug-in Hybridfot. materiały prasowe
Ford Transit Custom Plug-in Hybrid

Port ładowania akumulatora trakcyjnego znajduje się w przednim zderzaku, w okolicy reflektora. Umożliwia uzupełnienie energii do pełna w 4,3 godziny przy użyciu domowego 240-woltowego gniazdka 10A lub w czasie 2,7 godziny przy użyciu komercyjnej ładowarki samochodowej typu 2 AC. Dodatkowo, energia elektryczna jest oczywiście odzyskiwana przez ładowanie regeneracyjne, gdy pojazd zwalnia lub hamuje.

REKLAMA

REKLAMA

Kierowca może wybrać stopień rekuperacji energii, wybierając opcję Drive lub Low na dźwigni zmiany biegów. Ponadto do wyboru jest jeden z czterech trybów jazdy, pozwalających dostosować pracę systemu hybrydowego do warunków i potrzeb:

  • EV Auto zapewnia optymalne połączenie osiągów i zasięgu. Algorytmy monitorują poziom energii akumulatora i aktualny scenariusz jazdy, decydując, czy na przykład aktywować silnik spalinowy dla wydłużenia zasięgu.
  • EV Teraz priorytetowo traktuje wykorzystanie zmagazynowanej energii w celu bezemisyjnej jazdy, dezaktywując silnik spalinowy, aż poziom naładowania akumulatora osiągnie minimalny poziom.
  • EV Później nadaje priorytet generatorowi prądu i wykorzystuje ładowanie regeneracyjne, aby najskuteczniej utrzymać aktualny stan akumulatora, do wykorzystania na przykład przed wjazdem w teren zabudowany.
  • EV Ładowanie wykorzystuje silnik spalinowy do zasilania pojazdu i doładowania akumulatora, gdy tryb EV Teraz będzie potrzebny w dalszej części podróży np. do wjazdu do strefy niskiej emisji.

Ford Transit Custom Plug-in Hybridfot. materiały prasowe
Ford Transit Custom Plug-in Hybrid

Ford wprowadza oprócz tego nową aplikację na smartfony i tablety, która umożliwi właścicielom i operatorom pojazdów hybrydowych typu plug-in łatwe zlokalizowanie, nawigację i opłacenie ładowania. Ford, we współpracy z NewMotion, oferuje przy tym dostęp do największej publicznej sieci ładowania o szerokim zasięgu w całej Europie. Aplikacja pomaga w uzyskaniu uproszczonego dostępu i płatności w ponad 118 000 punktów ładowania w 30 krajach. Klienci będą mogli na przykład korzystać z punktów ładowania na wielu rynkach, inicjując i płacąc za te usługi z jednego konta.

Ford Transit Custom i Tourneo Custom Plug-in Hybrid – ceny

Ford Transit Custom Plug-in Hybridfot. materiały prasowe
Ford Transit Custom Plug-in Hybrid

Cena Forda Transita Custom Plug-in Hybrid zaczyna się od kwoty 172 830 zł netto, zaś w obecnie obowiązującej promocji dla roku produkcji 2021 jest ona obniżona do 150 469 zł netto (185 tys. zł brutto) za model w podstawowej wersji wyposażenia Trend.

Cena pasażerskiego Forda Tourneo Custom Plug-in Hybrid natomiast, startuje od poziomu 271 006 złotych netto, a w promocji od 237 074 zł netto (ponad 290 tys. zł brutto), a model dostępny jest tylko w poziomie wyposażenia Titanium.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA