REKLAMA

Formuła 1 ma nowe logo

Znane wszystkim logo Formuły 1 zmieniło się po niemal ćwierć wieku. Nowe budzi sporo kontrowersji. Nie podoba się nawet obecnemu mistrzowi.

F1 nowe logo
F1 nowe logo

Prezentacja nowego logo Formuły 1 miała miejsce tuż po ostatnim wyścigu sezonu, podczas Grand Prix Abu Zabi. Właściciele praw do cyklu F1, Liberty Media, wprowadzają zmiany pod hasłem "Po niesamowitym sezonie czeka nas nowa era F1".

Fala krytyki, jaka pojawiła się wśród kibiców, nie zaskoczyła przedstawicieli firmy Liberty Media. - Kiedy decydujesz się na zmiany, pojawiają się różne opinie. Nie zamierzamy zmieniać tego sportu, ale go ulepszyć, dać mu nową energię. Nowe logo jest świetnym sposobem na podkreślenie tych wszystkich rzeczy - powiedział Chase Carey z Liberty Media.

Wśród osób wypowiadających się na temat nowego logotypu nie mogło zabraknąć mistrza sezonu 2017, Lewisa Hamiltona. Nie ukrywa on, że zmiana ta nie przypadła mu do gustu. Stwierdził, że dotychczasowe logo, stosowane od 1993 roku, stało się już ikoną. Zmianę przyrównał nawet do sytuacji, w której swoje logo miałoby w znaczący sposób zmienić Ferrari lub Mercedes.

Również inni kierowcy, jak zwycięzca Grand Prix Abu Zabi Valtteri Bottas czy wicemistrz Sebastian Vettel, krytykują zmiany, a szef teamu Mercedes GP powiedział wręcz, że nowe logo jest "szokujące".

REKLAMA

REKLAMA

- Wiele marek, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, stara się uprościć logotypy, aby wejść w świat cyfrowy. Spójrzcie na Starbucksa czy Coca-Colę, które dostosowały się do wymagań cyfrowego świata - tłumaczył Sean Bratches odpowiedzialny za komercyjną stronę F1.

Nowe logo jest, owszem, uproszczone. Czy na niedużych ekranach urządzeń mobilnych będzie jednak czytelne, jak poprzednie? To na pewno kwestia przyzwyczajenia i czasu. Zmiany z reguły budzą kontrowersje, zwłaszcza w temacie tak gorącym, jaka sama Formuła 1. 

Przypomnijmy, że Liberty Media zakupiło prawa do F1 w styczniu za kwotę 6,4 mld funtów. Firma wprowadza szereg zmian, chcąc uatrakcyjnić jedno z najdroższych widowisk świata, jakim jest "cyrk Formuły 1".

A wam, jak podoba się nowe logo Formuły 1? Trafione czy nietrafione? Warto dać mu szansę, czy też w waszych oczach się nie obroni?

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA