To auto nie tylko dobrze wygląda, ale też bardzo dobrze jeździ. Do jego napędu użyty jest bowiem 8,3-litrowy silnik V10, pochodzący najprawdopodobniej z Dodge'a Vipera. Różnica polega na tym, że w Spano jego moc zwiększono z 600 do 780 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy jest nie mniej imponujący i wynosi 920 Nm.
Potężna jednostka napędowa może być zasilana nie benzyną, a bioetanolem. Wtedy jej moc wzrasta aż do 840 koni mechanicznych. Do współpracy z silnikiem zaprzęgnięto siedmiostopniową przekładnię mechaniczną (opcjonalnie może to być skrzynia sekwencyjna).
Hiszpański producent podaje, że tylnonapędowe Spano jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 2,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna to aż 350 km/h. Równie imponująco, co osiągi na papierze, wyglądają 380-milimetrowe ceramiczne tarcze hamulcowe, które podobno są bardzo skuteczne.
Ale GTA Spano jest też całkiem funkcjonalne. Posiada bowiem dwa bagażniki o łącznej pojemności 300 litrów. Przedni pomieści 100 litrów, natomiast tylny - 200 litrów. Auto oparte jest na ramie wykonanej z bardzo wytrzymałych materiałów - włókna węglowego i tytanu - dzięki czemu waży ona zaledwie 56 kg!
Komentarze
auto motor i sport, 2009-10-01 11:06:58
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?