Podczas zeszłorocznych targów motoryzacyjnych w Tokio pojawiły się pierwsze plotki o tym modelu. Wtedy został zaprezentowany koncept o nazwie GRMN 86, który właśnie przeobraził się w wersję produkcyjną. Niestety chętni na ten model będą musieli się pospieszyć. Powstanie zaledwie 100 egzemplarzy i będzie on dostępny wyłącznie w Japonii.
Wersja GRMN (Gazoo Racing Masters of Nürburgring) to najbardziej hardkorowa edycja modelu GT 86. Nie oznacza to jednak, że samochód zostanie wyposażony w turbosprężarkę. Inżynierowie wycisnęli ze wolnossącej wersji 216 KM oraz 217 Nm, które będą przekazywane na tylną oś przy pomocy sześciobiegowej skrzyni ręcznej. Przy okazji zmian w silniku specjaliści odchudzili sportową Toyotę o 100 kg. Nie wiemy jeszcze, jak wpłynęło to na osiągi samochodu.
Z zewnątrz auto wyróżnia się pakietem aerodynamicznych ulepszeń. Z przodu pojawił się splitter, a z tyłu duży spojler. Obniżkę masy udało się uzyskać dzięki wykorzystaniu włókna węglowego na masce oraz wymianie szyb na pleksę. Zawieszenie zostało zmienione na twardsze, a przy okazji zainstalowano 170calowe koła. Układ hamulcowy składa się z wentylowanych tarcz z sześciotłoczkowymi (przód) oraz czterotłoczkowymi zaciskami.
Oficjalna premiera tego modelu odbędzie się podczas targów motoryzacyjnych w Tokio już za miesiąc. Znamy też jego cenę. W przeliczeniu wyniesie około 205 tys. zł.