REKLAMA

Gemballa GTR 8XX EvoR BiTurbo. 800 koni w Porsche 911

Niemiecki tuner Gemballa przerobił Porsche 911 Turbo w prawdziwą bestię. Oto GTR 8XX EvoR BiTurbo.

Porsche 911 Gemballa GTR 8XX EvoR BiTurbo Materiały prasowe
Porsche 911 Gemballa GTR 8XX EvoR BiTurbo
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 528 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Gemballa specjalizuje się w modyfikacjach modeli Porsche. Wychodzi im to za każdym razem naprawdę dobrze. Tym razem na warsztat wzięto Porsche 911 Turbo, które samo w sobie jest samochodem robiącym piorunujące wrażenie.

Model nazywa się GTR 8XX EvoR BiTurbo i wygląda równie imponująco. Co istotne, przy modyfikacjach nadwozia udało się uniknąć przesady i przeładowania go różnego rodzaju spoilerami, owiewkami, wlotami i tym podobnymi elementami.

Samochód wygląda bardzo rasowo i już na pierwszy rzut oka widać, że moc aż z niego kipi. A szczególnie z okolic tylnej klapy kryjącej silnik. Jeśli o nim mowa, to inżynierowie postanowili pozostać przy jednostce używanej przez 911 Turbo, jako że ma ona duży potencjał.

Zobacz także: Porsche 911 Cabriolet - znamy ceny

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 Gemballa GTR 8XX EvoR BiTurbo Materiały prasowe
Porsche 911 Gemballa GTR 8XX EvoR BiTurbo

GTR 8XX EvoR BiTurbo - silnik

Pod tylną klapą mieści się zatem 3,8-litrowy, sześciocylindrowy, podwójnie doładowany silnik typu bokser, ale mocno podrasowany. Na tym etapie tuner nie podał listy zmian przeprowadzonych na jednostce 911 Turbo, ale mamy kilka jej parametrów.

Moc maksymalna modelu GTR 8XX EvoR BiTurbo sięga imponujących 807 koni mechanicznych, zamiast fabrycznych nieco ponad 570 koni. Z kolei maksymalny moment obrotowy wynosi po zmianach aż 1098 Nm, co jest wartością niemal o 400 Nm większą niż w modelu fabrycznym.

Takie wyniki pokazują, jak szalonym – w pozytywnym sensie – tunerem jest Gemballa. Pamiętacie może bazujący ma Carrerze GT model Mirage GT sprzed dekady? No właśnie. Wówczas mało kto decydował się na tuning mechaniczny Carrery GT, a spece z firmy Gemballa zrobili to z imponującym efektem.

Wracając do GTR 8XX EvoR BiTurbo. Podane wyżej parametry pozwalają na uzyskanie czasu przyspieszenia od 0 do 100 km/h na kosmicznym poziomie 2,38 sekundy. Z kolei 7,5 sekundy po starcie, trzymanie gazu w podłodze pozwala uzyskać 200 km/h. Rozpędzanie kończy się natomiast dopiero przy wartości 340 km/h.

Zobacz także: Porsche Cayman GT4 Rallye trafi do produkcji

REKLAMA

Porsche 911 Gemballa GTR 8XX EvoR BiTurbo Materiały prasowe
Porsche 911 Gemballa GTR 8XX EvoR BiTurbo

GTR 8XX EvoR BiTurbo - stylistyka

Na koniec wróćmy do wyglądu samochodu. Jak wspomnieliśmy wyżej, auto jest może nieco ostentacyjne, ale nie ma tu mowy o przesadzie czy wręcz „wiejskim tuningu”. W oczy rzuca się zmieniona maska z potężnymi wylotami powietrza oraz przedni splitter.

Poszerzone zostały nadkola – o 3 cm z przodu i o 5 cm z tyłu. Przy tylnych nadkolach pojawiły się potężne wloty powietrza, a całość wieńczy potężny spoiler z dodatkowymi wlotami powietrza u jego podstawy. Z profilu skrzydło to wygląda jak przeniesione z samolotu bojowego.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA