Giorgetto Giugiaro już w wieku 22 lat rozpoczął pracę w Bertone. Pięć lat później przeniósł się do równie znanego studia Ghia, a od 1968 roku pracował na swoim. Giugiaro tworzył niemal wszystko, co miało koła i było w stanie się poruszać, począwszy od włoskich bolidów wyścigowych, przez niemieckie klasyki, motocykle, traktory, pociągi, a nawet zegarki czy pistolety.
Giugiaro projektował nie tylko dla włoskich marek. Współpracował także z Audi, Volkswagenem, Seatem, Lotusem, Renault a także z Japończykami, efektem czego były auta Lexus GS pierwszej generacji, Suzuki Carry numer cztery oraz youngtimer Subaru SVX.
Włoski projektant miał także sporo do czynienia z polską motoryzacją. Spod jego ołówka wyszedł Polonez, Daewoo Matiz, Lanos i Leganza. Pięć lat temu Audi przejęło 90,1 % udziałów firmy Italdesign. Teraz, Niemcy stali się pełnymi właścicielami firmy.
Na kolejnych slide'ach prezentujemy najważniejsze i najciekawsze dzieła słynnego, włoskiego stylisty.
Komentarze