Gwarancje na samochody - RANKING

Przy zakupie samochodu warunki gwarancji zapewne nie odgrywają kluczowej roli, jednak dla niektórych mogą być argumentem, który przechyli szalę na korzyść danej marki. Przyjrzeliśmy się, jakie warunki zapewniają i co z zakresu ochrony wyłączają producenci aut oferujący najdłuższe gwarancje na polskim rynku.

Serwis Mazda materiały prasowe
Serwis Mazda
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 45 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ochroną gwarancyjną lub rękojmią muszą być objęte wszystkie produkty sprzedawane na terenie państw Unii Europejskiej, również samochody, bo tego wymaga prawo. Producent danej rzeczy nie może się uchylić od odpowiedzialności za jej wady, jeśli nie wynikają one z winy użytkownika. I najczęściej gwarancję przez taki właśnie, wymagany przez prawo, 2-letni okres zapewnia w podstawowym zakresie na swoje auta większość producentów. Ale i na tym polu jest walka o klientów, bo coraz więcej marek stara się ich przyciągnąć, zapewniając atrakcyjniejsze warunki gwarancji niż konkurenci. Po Kii, która już od wielu lat standardowo oferuje 7 lat ochrony swoich modeli, na wydłużenie fabrycznej gwarancji zdecydowali się inni producenci. Robią to w różny sposób, niektórzy nie zmieniają oferty podstawowej, tylko proponują za dopłatą tzw. przedłużenie standardowej gwarancji, na określony czas i określone warunki, inni - jak Porsche - dają na swoje auta taką samą gwarancję na całym świecie, co jest istotne, jeśli ktoś zdecyduje się sprowadzić samochód np. z USA.

REKLAMA

Czego dotyczy gwarancja

Podzespoły mechaniczne - obejmuje każdą usterkę wynikającą z wadliwej produkcji lub montażu pojazdu pod warunkiem jego normalnej eksploatacji, a ujawnioną w czasie określonym przez producenta lub do osiągnięcia określonego przebiegu.
Perforacja nadwoazia - dotyczy stałych elementów pojazdu, przez perforację podlegającą naprawie gwarancyjnej rozumie się korozję blachy elementu nadwozia na wskroś, od strony wewnętrznej do zewnętrznej.
Lakier - korozja powierzchniowa i wady powłoki lakierowej powstające na jakiejkolwiek części nadwozia pojazdu w wyniku wady materiałowej lub błędu wykonania.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:


Jak nie stracić gwarancji

Przede wszystkim trzeba regularnie i terminowo wykonywać przeglądy w ASO lub w uprawnionych warsztatach i trzeba to robić przez cały okres trwania gwarancji na dany element, np. żeby korzystać z ochrony na perforację nadwozia, która wynosi 12 lat, przez cały ten czas trzeba korzystać z ASO, co często wiąże się z wysokimi kosztami. Wszystkie przeglądy i naprawy powinny być udokumentowane pieczątkami w książce gwarancyjnej. Właściciel musi eksploatować i obsługiwać pojazd zgodnie ze wskazówkami w instrukcji obsługi i potwierdzić dokumentami, że tak robi, używać olejów, smarów, płynów i paliwa o zalecanej przez producenta specyfikacji. Jeśli zauważy usterkę, powinien od razu pojechać usunąć ją do ASO, żeby nie powstały dalsze szkody wymagające większego zakresu naprawy i wyższych kosztów. W samochodzie nie wolno dokonywać przeróbek ani cofać licznika przebiegu, używać go niezgodnie z przeznaczeniem (np. w wyścigach samochodowych), przeciążać, przerabiać, przebudowywać, montować w nim nieautoryzowanego wyposażenia dodatkowego, pakietów stylizacyjnych nadwozia, okna dachowego, haku holowniczego, czy sprzętu multimedialnego, bo oznacza to utratę gwarancji na element auta, na którym zamontowano dodatkowe wyposażenie. Niedozwolone jest też montowanie instalacji LPG bez zgody producenta (utrata gwarancji na układ napędowy i elektryczny silnika). Gwarancja na części obejmuje tylko te kupione w sieci danej marki i trwa przez czas, kiedy ochroną jest objęty cały samochód lub jego dana część.

REKLAMA

REKLAMA

Wyłączenia z gwarancji

Każdy producent określa warunki, na jakich zapewnia ochronę samochodu. Najczęściej gwarancja pokrywa wszelkie wady wykryte podczas normalnego użytkowania auta, które mogły powstać podczas procesu produkcji. Najogólniej - podlegają jej wszystkie wady fabryczne, czyli wadliwe podzespoły, a także elementy, które powodują niewłaściwe funkcjonowanie samochodu, są przyczyną awarii innych elementów auta lub szybszego zużywania się części. Gwarancja nie obejmuje natomiast usterek, będących skutkiem normalnego użytkowania pojazdu, np. zniszczenia nawierzchni opon czy zużycia tarcz hamulcowych. Najczęściej są z niej wyłączone m.in. elementy układów zawieszenia, kierowniczego, przeniesienia napędu i wydechowego z katalizatorem i filtrem cząstek stałych. Gwarancja nie obejmuje też części podlegających naturalnemu zużyciu podczas eksploatacji, takich jak: filtry oleju, powietrza, paliwa, przeciwpyłowe układu klimatyzacji, pióra wycieraczek, żarówki, bezpieczniki, a także materiałów eksploatacyjnych, jak smary, towoty, oleje oraz płyny (układu chłodzenia, wspomagania, płyn hamulcowy, do spryskiwacza szyb, czynnik układu klimatyzacji itp.). Nie podlegają jej świece zapłonowe, świece żarowe, klocki i szczęki hamulcowe, tarcze i bębny hamulcowe, tarcza sprzęgła wraz z dociskiem i łożyskiem oporowym, ramiona wycieraczek, przewody wysokiego napięcia, cewki zapłonowe, żarniki i diody, szyby, uszczelki szyb oraz uszczelki drzwi, paski klinowe i wielorowkowe, felgi, kołpaki, rolki i napinacze pasków napędowych. W ramach gwarancji nie są też usuwane awarie powstałe w wyniku niewłaściwego używania, zaniedbania lub braku doświadczenia kierowcy, wypadków lub przeróbek auta oraz powstałe na skutek działania czynników atmosferycznych oraz zdarzeń losowych (pożarów, uderzeń pioruna itp.), najczęściej są też z niej wyłączone opony. Gwarancja obejmuje tylko naprawę auta, nie podlega jej zwrot kosztów i wydatków związanych z utratą możliwości korzystania z samochodu, jego wynajęcia i holowania, a także kosztów zakwaterowania, podróży itp. użytkownika auta.


Samochody hybrydowe i elektryczne

Jest ich coraz więcej w ofertach producentów, często napęd takiego auta, którego ważnym elementem jest zespół akumulatorów, jest objęty osobną gwarancją. Najczęściej wymianę akumulatora dopuszcza się tylko w wypadku wady ukrytej. Jeśli pojemność akumulatorów spadnie poniżej poziomu określonego przez producenta, naprawa polega na przywróceniu tego poziomu, który został wcześniej wyznaczony jako minimalny, a nie do 100% pojemności baterii. Reklamacjom gwarancyjnym nie podlega też sugerowany przez producenta zasięg, jaki miałby zapewniać akumulator oraz stopniowe obniżanie się osiągów i pogarszanie właściwości jezdnych w objętym gwarancją okresie oraz przebiegu.

Warto wiedzieć

W ramach gwarancji klientowi najczęściej nie przysługuje wymiana auta na wolne od wad ani zwrot ceny za samochód, chyba że koszty napraw gwarancyjnych przekroczyłyby wartość pojazdu, wtedy producent może dokonać wyboru - albo naprawi samochód, albo zamiast wszystkich możliwych i przyszłych napraw reklamacyjnych wypłaci klientowi jego równowartość. Producent dopuszcza też ewentualną różnicę między stanem auta po naprawie, a jego stanem przed naprawą, jeśli nie wpływa na zachowanie właściwości pojazdu po naprawie. Wymienione w samochodzie części w ramach napraw stają się własnością sprzedawcy. Za uszkodzenie lub utratę pojazdu w czasie między wydaniem a odebraniem go przez właściciela odpowiedzialność ponosi gwarant. Jeśli w aucie wymieniono jakiś istotny podzespół, np. silnik, gwarancja na niego jest liczona od początku, czyli od czasu wymiany. Termin gwarancji może też zostać przedłużony, jeśli właściciel przez jakiś czas nie mógł korzystać z samochodu. Dochodzenie swoich praw w ramach gwarancji jest często trudne, a dojście do porozumienia z gwarantem w wyniku różnicy zdań czasami niemożliwe bez pomocy instytucji niezaangażowanej w konflikt, dlatego jeśli ktoś uważa, ze jego prawa jako użytkownika samochodu są naruszane, może skorzystać z pomocy organizacji konsumenckich, np. rzecznika praw konsumenta. Warto też pamiętać, że każdy ma wybór, nie musi korzystać z gwarancji, bo reklamacji można dokonać z tytułu niezgodności towaru z umową i swoich roszczeń dochodzić w ten sposób.

REKLAMA

Kia StingerFot. Achim Hartmann

Kia

Podzespoły mechaniczne - 7 lat (3 pierwsze lata bez limitu kilometrów, pozostałe 4 ograniczone przebiegiem do 150 tys. km)
Perforacja nadwozia - 12 lat
Lakier - 5 lat (do przebiegu 150 tys. km)
Zespół akumulatorów - 7 lat lub 150 tys. km


Tak długiej gwarancji nie oferuje w Polsce, a nawet w Europie, żaden producent. Kia osobno wyszczególnia gwarancję na akumulator (jest różna w zależności od rodzaju napędu), na który daje albo 2-letnią ochronę bez limitu kilometrów, albo 7-letnią z limitem 150 tys. km, na sprzęt audio (3 lata, ale tylko przez 100 tys. km przebiegu) oraz części zamienne i akcesoria, na które gwarancja wynosi 2 lata i nie jest ograniczona przebiegiem. Wymiana lub naprawa akumulatora w ramach gwarancji jest możliwa, jeśli jego pojemność spadnie do poziomu poniżej 65%. Wadę powłoki lakierowej lub korozji blach trzeba zgłosić ASO nie później niż 30 dni po jej zauważeniu, bo po tym terminie producent może odmówić świadczenia gwarancyjnego.

Tylko 3-letniej gwarancji (bez limitu kilometrów) podlegają elementy układów zawieszenia, kierowniczego, przeniesienia napędu i wydechowego z katalizatorem oraz filtrem cząstek stałych. Świece zapłonowe, świece żarowe, klocki i szczęki hamulcowe, tarcze i bębny hamulcowe, tarcza sprzęgła wraz z dociskiem i łożyskiem oporowym, ramiona wycieraczek, przewody wysokiego napięcia, cewki zapłonowe, żarniki i diody, szyby, uszczelki szyb oraz uszczelki drzwi, paski klinowe i wielorowkowe, felgi, kołpaki, rolki i napinacze pasków napędowych podlegają gwarancji tylko przez 2 lata lub 20 tys. km.
Szczegóły na stronie: https://www.kia.com/pl/serwis/uslugi/7-letnia-gwarancja/

Alfa Romeo Giulia Szczepan Mroczek
Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo

Podzespoły mechaniczne - 5 lat lub 200 tys. km
Perforacja nadwozia - 8 lat
Lakier - 3 lata

5-letnia gwarancja Maximum Care obejmuje 2-letnią gwarancję fabryczną oraz rozszerzoną 3-letnią ochronę serwisową na usterki elektryczne i mechaniczne, są nią objęte wszystkie modele marki w Polsce od początku 2021 roku. 5-letniej Przedłużonej Gwarancji Maximum Care podlegają między innymi: silnik, układy kierowniczy, hamulcowy i BSG, skrzynia biegów, układ klimatyzacji, systemy ochrony i bezpieczeństwa, układy elektryczny, chłodzenia i zasilania paliwem, podzespoły elektryczne, przyrządy, przeniesienie napędu, zawieszenie, multimedia. Wyłączenia: przeglądy i obsługa okresowa, części zużywające się i eksploatacyjnie, elementy blacharskie i lakiernicze.
Szczegóły na stronie: https://www.alfaromeo.pl/mopar/gwarancja

 

REKLAMA

REKLAMA

Fiat 500 CabrioFot. Jacek Hanusz

Fiat

Podzespoły mechaniczne - 2 lata, nowe Tipo i Panda - 5 lat lub 120 tys. km
Perforacja nadwozia - 8 lat
Lakier - 3 lata
Zespół akumulatorów 42 kWh - 8 lat lub 160 tys. km
Zespół akumulatorów 23,8 kWh - 5 lat lub 100 tys. km

Dla wszystkich modeli objętych 2-letnią gwarancją za dopłatą ochronę można przedłużyć o kolejne trzy lata (do 5 lat lub 200 tys. kilometrów). Do wyboru są dwie usługi - Powertrain Care i Maximum Care. Ta pierwsza zabezpiecza główne podzespoły samochodu - silnik, skrzynię biegów, układy przeniesienia napędu, chłodzenia i zasilania, usterki elektryczne i mechaniczne, natomiast Maximum Care obejmuje usterki mechaniczne i elektryczne, dając taką ochronę jak gwarancja podstawowa. Koszt przedłużenia gwarancji zależy od modelu i okresu, na jaki decyduje się kierowca.
Szczegóły na stronie: https://www.fiat.pl/mopar/gwarancja

 

Hyundai KonaFot. Jacek Hanusz

Hyundai

Podzespoły mechaniczne - 5 lat
Perforacja nadwozia - 12 lat
Lakier - 5 lat
Zespół akumulatorów - 8 lat lub 160 tys. km

Dodatkowo, poza przeglądami okresowymi, raz w roku w ASO właściciel może sprawdzić w swoim samochodzie poziomy oleju silnikowego i płynu chłodzącego, stan opon i ciśnienie w nich, stan klocków hamulcowych oraz stan nadwozia. Na oryginalne części Hyundai daje 2-letnią ochronę, a na akcesoria 3-letnią. Modele z napędem elektrycznym (Ioniq i Kona) też są objęte 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów, a ich akumulatory litowo-jonowe - 8-letnią z limitem przebiegu wynoszącym 160 tys. km.
Szczegóły na stronie: https://www.hyundai.com/pl/serwis/serwis/gwarancja.html

 

REKLAMA

Mitsubishi Space StarFot. Kacper Mucha

Mitsubishi

Podzespoły mechaniczne - 5 lat lub 100 tys. km (limit kilometrów obowiązuje w trzech ostatnich latach, gwarancja kończy się, kiedy auto uzyska przebieg 100 tys. km)
Perforacja nadwozia - 12 lat
Lakier - 3 lata
Zespół akumulatorów - 8 lat lub 160 tys. km (dla aut z roku modelowego 2016 i nowszych; starsze są objęte gwarancją 5-letnią lub do przebiegu 100 tys. km)

Dodatkowa, wydłużona gwarancja na zachowanie minimalnej pojemności akumulatorów do aut hybrydowych wynosi 8 lat lub 160 000 km dla modeli od roku modelowego 2013 i nowszych. Dla Outlandera PHEV minimalna gwarantowana pojemność akumulatorów wynosi 70% całkowitej, a dla nowego modelu Eclipse Cross PHEV - 66%.
Mitsubishi nie udziela gwarancji na opony, sprzęt audio oraz wszystkie inne elementy nie zamontowane fabrycznie.
Po wygaśnięciu gwarancji fabrycznej ochronę producenta można przedłużyć o kolejne 2 lata (lub do 200 tys. km), jest ona dostępna dla właścicieli aut nie starszych niż 5-letnie o przebiegu nie przekraczającym 100 tys. km. W ramach rozszerzonej gwarancji Mitsubishi zapewnia ochronę silnika, skrzyni biegów (mechanicznej, automatycznej i bezstopniowej), przekładni hydrokinetycznej, mechanizmu różnicowego oraz obudowy silnika i skrzyni biegów.
W ramach gwarancji podstawowej Mitsubishi zapewnia także 5-letni program Mitsubishi Assistance Package, czyli bezpłatną pomoc w razie awarii mechanicznej lub elektrycznej, wypadku drogowego, problemu z paliwem, zgubienia, złamania lub zatrzaśnięcia w aucie kluczyków, przebicia lub uszkodzenia opony, kradzieży lub jej prób i wandalizmu. Jest to pomoc przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę w całej Europie przez 5 lat od zakupu nowego samochodu Mitsubishi, niezależnie od przebiegu auta.
Dodatkowo wszystkie nowe samochody kupione po 1 stycznia 2020 roku i wybrane oryginalne akcesoria są objęte zobowiązaniem serwisowym Mitsubishi, które polega na nieodpłatnej kontroli stanu samochodu (również tych po gwarancji) - właściciele takich aut mogą skorzystać z bezpłatnej kontroli 25 punktów auta. Usługa jest ograniczona w czasie, dostępna u wybranych dealerów marki i nie obejmuje napraw ani wymiany części. Nie może być łączona z przeglądem samochodu i nie może się odbywać częściej niż raz na 3 miesiące.
Szczegóły na stronie: https://www.mitsubishi.pl/serwis/zobacz-takze/5-lat-gwarancji

 

Seat LeonFot. Michał Szymaczek

Seat/Cupra

Podzespoły mechaniczne - 5 lat lub 150 tys. kilometrów (pierwsze 2 lata - bez limitu km)
Perforacja nadwozia - 12 lat
Lakier - 3 lata
Zespół akumulatorów - 5 lat lub 100 tys. km

5-letnią gwarancją są objęte wszystkie modele, które zostały zamówione po 13 lutego 2018 roku; zamówione wcześniej - mają ochronę 4-letnią z limitem 120 tys. km. Obie marki nie dają możliwości przedłużenia gwarancji o kolejne lata ani większego limitu kilometrów. Gwarancja nie obejmuje samochodu zastępczego na czas naprawy uszkodzonego pojazdu. Ważną informacją jest, że klient może stracić gwarancję, jeśli uszkodzenia lub wady auta nie zgłosi natychmiast po ich wykryciu lub ujawnieniu się - producent nie określa, do jakiego czasu trzeba to zrobić.

https://www.seat.pl/serwis/seat-care/5-letnia-gwarancja.html

https://www.cupraofficial.pl/serwis/cupra-care.html

 

REKLAMA

REKLAMA

Rolls-Royce Boat Tailfot. materiały prasowe
Rolls-Royce Boat Tail

Rolls-Royce

Podzespoły mechaniczne - 4 lata (lub 100 tys. km, jeśli auto jest wykorzystywane do celów komercyjnych)
Perforacja nadwozia - 12 lat
Lakier - 4 lata

Razem z gwarancją podstawową każdy model Rolls-Royce'a otrzymuje czteroletni pakiet serwisowy, dzięki któremu koszty usług i materiałów eksploatacyjnych związanych w przeglądami okresowymi ponosi producent. Bez względu na przebieg auta RR zapewnia 2-letnią gwarancję na poszczególne części i akcesoria samochodowe, a na oryginalny akumulator, wszystkie żarówki i szyby 4-letnią. Do przebiegu 3200 km w ramach usługi gwarancyjnej są wyważane koła i ustawiana geometria kół. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń wynikających z zaniedbań, niewłaściwych obsługi i naprawy auta oraz jego użytkowania w sposób niezgodny z instrukcją obsługi, np. uszkodzenia silnika, skrzyni biegów lub innego elementu, jeśli zostały spowodowane niewłaściwą zmianą biegów. O usterce trzeba zawiadomić producenta w ciągu 14 dni od czasu jej wykrycia, w przeciwnym razie gwarancję można utracić.
Ochronę właściciel auta może przedłużyć o rok, 2 lata lub 3 lata, wykupując polisę ubezpieczeniową, ale tylko w okresie trwania gwarancji podstawowej. Po tym czasie dalsze ubezpieczenie można przedłużać każdego roku już tylko o 12 miesięcy, aż do 12 roku życia samochodu, pod warunkiem że nie ma przerw w ciągłości ubezpieczenia. Polisa zostaje rozwiązana przed uzgodnioną datą, jeśli auto osiągnie przebieg określony w umowie. Dłuższa ochrona nie obejmuje m.in. akumulatora, nadwozia, ramy podwozia, układu wydechowego, obręczy kół i opon, elementów szklanych, amortyzatorów, mocowania silnika, sprzęgła, tarcz i klocków hamulcowych, oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego.

 

Dacia Duster facelift 2021fot. materiały prasowe
Dacia Duster facelift 2021

Dacia

Podzespoły mechaniczne - 3 lata lub 100 tys. kilometrów
Perforacja nadwozia - 6 lat
Lakier - 2 lata

W okresie trwania gwarancji właściciel auta oraz pasażerowie mogą korzystać ze świadczeń Renault Assistance oraz świadczeń dodatkowych, tylko wtedy, jeśli auto zostanie unieruchomione z powodu awarii wskutek nieprzewidzianej usterki, niezawinionej przez kierowcę, objętej gwarancją. Zaliczają się do nich m.in. usunięcie awarii na miejscu, holowanie, zakwaterowanie (nie dłużej niż 3 doby), kontynuowanie podróży lub powrót do domu, odbiór naprawionego auta, pojazd zastępczy (nie dłużej niż na 3 dni), koszty połączeń telefonicznych. Klient ponosi koszty holowania na autostradzie lub na drodze porównywalnej z autostradą. Renault Assistance nie pokrywa poniesionych wydatków, na które nie została udzielona wcześniejsza zgoda. Świadczenia Assistance oraz świadczenia dodatkowe są realizowane wyłącznie przez Dacia Assistance. Podstawową gwarancję można przedłużyć maksymalnie do 5 lat lub do przebiegu 150 tys. km, wykupując umowę serwisową "Formuła Non Stop". Jest ona przeznaczona dla nowych aut, można ją wykupić przed upływem 2 lat od wydania auta. Umowę zawiera się na okres i maksymalny przebieg wybrany przez klienta. Obejmuje ona wymianę i naprawę części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych samochodu (w tym koszty robocizny) oraz usługi związane z naprawą i holowaniem wykonywane przez Dacia.
Po zakończeniu obowiązywania umowy, właścicielowi auta przysługuje gwarancja umowna na części zamienne i naprawę z nimi związaną, z wyłączeniem części i materiałów eksploatacyjnych oraz innych przypadków określonych w warunkach tej gwarancji. Gwarancja jest ważna przez 12 miesięcy od daty wystawienia zlecenia naprawy i obejmuje części wymienione w ramach umowy.
Dacia Assistance nie świadczy usług, jeśli awaria jest spowodowana uszkodzeniem mechanicznym auta, o którym wiedziano przed wyjazdem, naruszeniem przez warunków gwarancji, umyślnym lub niedbałym działaniem, uczestnictwem pojazdu w zawodach sportowych lub ich próbach, jazdą pod wpływem alkoholu, narkotyków lub środków odurzających i konsekwencjami tego, użyciem niewłaściwego paliwa.
Szczegóły na stronie: https://www.dacia.pl/uslugi-pomocnicze/gwarancja.html

 

REKLAMA

Ferrari 296 GTBmateriały prasowe
Ferrari 296 GTB

Ferrari

Podzespoły mechaniczne - 3 lata lub 90 tys. km
Perforacja nadwozia - 3 lata
Lakier - 3 lata

Gwarancję podstawową, jeszcze w czasie jej trwania, można przedłużyć o rok lub dwa lata, a potem, w dowolnym czasie, tzn. już po jej wygaśnięciu, korzystać z programu New Power, który obejmuje ochroną auto aż do 15 lat (maksymalnie), trzeba jednak pamiętać, że gwarancję trzeba przedłużać co rok. Program New Power zapewnia ochronę w ograniczonym zakresie, nie obejmuje usterek związanych z wyciekami z uszczelek i podzespołów. W gwarancji podstawowej natomiast akumulator jest objęty ochroną do przebiegu 6 tys. km rocznie, po jego przekroczeniu kierowca nie będzie mógł skorzystać z naprawy gwarancyjnej tego elementu.
Szczegóły na stronie: https://ferrarikatowice.pl/trzy_letnia_gwarancja

 

Honda efot. materiały prasowe
Honda e

Honda

Podzespoły mechaniczne - 3 lata lub 100 tys. km
Perforacja nadwozia - 12 lat
Lakier - 3 lata
Zespół akumulatorów - 5 lat lub 100 tys. km

Honda zapewnia też 5-letnią gwarancję (nie ograniczoną przebiegiem) na układ wydechowy (uszkodzenia w wyniku korozji perforacyjnej), w skład którego wchodzą kolektor, rura wydechowa, tłumiki i katalizator (bez osłon termicznych wokół katalizatora). Wahacze, belki zawieszenia, wsporniki ramy pomocniczej i półosie, sztywne przewody hamulcowe i paliwowe, na których stwierdzono korozję perforacyjną są objęte 10-letnią gwarancją. Na układ hybrydowy, czyli akumulator, moduł sterujący akumulatora, silnik elektryczny, sterownik, przetwornicę DC-DC, generator, przewody wysokiego napięcia, przemiennik mocy, Honda daje gwarancję na 5 lat lub 100 tys. km.
Gwarancję można przedłużyć do 5 lat lub 300 tys. km. Ochroną są objęte wszystkie mechaniczne, elektryczne i elektroniczne elementy i podzespoły zamontowane fabrycznie w pojeździe, z wyłączeniem elementów które się zużywają na skutek eksploatacji, powłoki lakierniczej, elementów zawieszenia, elementów ozdobnych auta (listwy), zamontowanych w pojeździe akcesoriów, układu wydechowego wraz z katalizatorem oraz baterii wysokonapięciowej.
Ostatnio Honda, we współpracy ze szwajcarskim liderem ubezpieczeń, wprowadziła przedłużoną gwarancję na modele z napędem hybrydowym, która wynosi 5 lat. Właściciele takich aut mogą liczyć na bezpłatną 5-letnią ochronę, bezkosztowe naprawy wykonywane w ASO z wykorzystaniem oryginalnych części zamiennych oraz usługi serwisowe świadczone z wykorzystaniem zaawansowanej diagnostyki. Gwarancja obejmuje: perforacje układu wydechowego (bez względu na przebieg), układ hybrydowy i-MMD, czyli akumulator, moduł sterujący akumulatora, silnik elektryczny i sterownik, przetwornicę DC-DC, generator, przewody wysokiego napięcia, przemiennik mocy (przez 5 lat lub 100 tys. km) oraz Ubezpieczeniową Gwarancję Serwisową, czyli szkody powstałe w wyniku awarii elementów lub zespołów pojazdu w Europie; wszystkie mechaniczne, elektryczne i elektroniczne elementy i zespoły auta z wyłączeniem części wymagających okresowej wymiany i elementów wyposażenia wyłączonych z gwarancji (ochrona rozpoczyna się po wygaśnięciu gwarancji i trwa 2 lata lub do przebiegu 300 tys. km). Jeśli awaria nie zostanie zgłoszona w ciągu 3 dni roboczych od dnia jej zaistnienia, a jej niezgłoszenie przyczyniło się do powstania szkody, zwiększenia jej rozmiarów lub uniemożliwiło ustalenie okoliczności i skutków awarii, zakład ubezpieczeń może odpowiednio zmniejszyć świadczenie lub odmówić wypłaty świadczenia.
Szczegóły na stronie: https://www.honda.pl/cars/owners/warranty.html

 

REKLAMA

REKLAMA

Jaguar E-Pace facelift 2020fot. Michał Szymaczek
Jaguar E-Pace facelift 2020

Jaguar

Podzespoły mechaniczne - 3 lata lub 100 tysięcy kilometrów
Perforacja nadwozia - 6 lat
Lakier - 3 lata
Zespół akumulatorów - 6 lat lub 100 tys. km w modelach hybrydowych typu plug-in
Zespół akumulatorów - 8 lat lub 160 tys. km w modelach elektrycznych

Akumulatory modeli hybrydowych i elektrycznych podlegają naprawie gwarancyjnej, jeśli ich żywotność spadnie poniżej 70% pojemności. Oryginalne akumulatory 12V i elementy układu wydechowego mają 3-letnią ochronę, pozostałe akumulatory - standardowy okres gwarancji. Oryginalne części i wyposażenie są objęte roczną ochroną; ich wymiana i naprawa w ASO są bezpłatne. Gwarancji, do miesiąca lub przebiegu 1600 km od pierwszego przekazania auta do eksploatacji, podlega też oryginalne wyposażenie zamontowane przez ASO. Niektóre części wymagające naprawy, wymiany lub regulacji są uznawane za części o ograniczonym okresie eksploatacji i są objęte gwarancją na usterki produkcyjne do pierwszego planowanego przeglądu (włącznie) lub 12 miesięcy. Należą do nich m.in. pióra wycieraczek, baterie inteligentnych kluczyków, wszystkie żarówki wewnętrzne i zewnętrzne (bez ksenonowych w przednich lampach, podświetlenia deski rozdzielczej i zestawu wskaźników, które mają pełną gwarancję), a także regulacja m.in. przednich świateł i elementów otwieranych na zawiasach, zawieszenia, geometrii układu kierowniczego, sprawdzanie układu paliwowego i emisji spalin, smarowanie i regulacja linki elektrycznego hamulca postojowego (EPB), zbieżność i wyważanie kół. Gwarancją na usterki produkcyjne przez cały okres trwania gwarancji są objęte klocki i tarcze hamulcowe oraz części o działaniu ciernym, jeśli nie są wynikiem zużycia.

Lend Rover Defender COTY 2021fot. materiały prasowe
Lend Rover Defender COTY 2021

 

Land Rover

Podzespoły mechaniczne - 3 lata lub 100 tysięcy kilometrów
Perforacja nadwozia - 6 lat
Lakier - 3 lata
Zespół akumulatorów - 6 lat lub 100 tys. km w modelach hybrydowych typu plug-in
Zespół akumulatorów - 8 lat lub 160 tys. km w modelach elektrycznych

Akumulatory modeli hybrydowych i elektrycznych podlegają naprawie gwarancyjnej, jeśli ich żywotność spadnie poniżej 70% pojemności. Oryginalne akumulatory 12V i elementy układu wydechowego mają 3-letnią ochronę, pozostałe akumulatory - standardowy okres gwarancji. Oryginalne części i wyposażenie są objęte roczną ochroną; ich wymiana i naprawa w ASO są bezpłatne. Gwarancji, do miesiąca lub przebiegu 1600 km od pierwszego przekazania auta do eksploatacji, na warunkach udzielanych przez producenta podlega też oryginalne wyposażenie zamontowane przez ASO. Niektóre części wymagające naprawy, wymiany lub regulacji są uznawane za części o ograniczonym okresie eksploatacji i są objęte gwarancją na usterki produkcyjne do pierwszego planowanego przeglądu (włącznie) lub 12 miesięcy. Należą do nich m.in.: pióra wycieraczek, baterie inteligentnych kluczyków, wszystkie żarówki wewnętrzne i zewnętrzne (bez ksenonowych w przednich lampach, podświetlenia deski rozdzielczej i zestawu wskaźników, które mają pełną gwarancję), a także regulacja m.in. przednich świateł i elementów otwieranych na zawiasach, zawieszenia, geometrii układu kierowniczego, sprawdzanie układu paliwowego i emisji spalin, smarowanie i regulacja linki elektrycznego hamulca postojowego (EPB), zbieżność i wyważanie kół. Gwarancją na usterki produkcyjne przez cały okres trwania gwarancji są objęte klocki i tarcze hamulcowe oraz części o działaniu ciernym, jeśli nie są wynikiem zużycia.

 

REKLAMA

Lexus LC Convertible Regatta Editionauto motor i sport
Lexus LC Convertible Regatta Edition

Lexus

Podzespoły mechaniczne - 3 lata lub 100 tys. km (bez limitu przebiegu podczas 1. roku użytkowania)
Perforacja nadwozia - 12 lat
Lakier - 3 lata
Zespół akumulatorów - 5 lat lub 100 tys. km
Elementy zespołu hybrydowego oraz akumulatory są objęte 5-letnią ochroną gwarancyjną (lub przebiegiem 100 tys. km).

Przedłużona gwarancja
Lexus umożliwia przedłużenie gwarancji na rok lub 2 lata, ale tylko autom nie starszym niż 3-letnie i o przebiegu nieprzekraczającym 100 tys. km. W jej ramach właściciel samochodu ma również zapewniony pojazd zastępczy w razie potrzeby, a Lexus pokrywa koszty noclegu w hotelu, jeśli auto ulegnie awarii.
Szczegóły na stronie: https://www.lexus-polska.pl/ownership/warranty/manufacturer-warranty/#keyfeatures

 

Novitec Maserati Levante materiały prasowe
Novitec Maserati Levante

Maserati

Podzespoły mechaniczne - 3 lata
Perforacja nadwozia - 8 lat
Lakier - 3 lata

Gwarancję podstawową, jeszcze przed jej upływem, można przedłużyć o rok lub dwa lata, ale jest to możliwe w wypadku aut, których przebieg nie przekracza 130 tys. km (z silnikami benzynowymi) i 150 tys. km (z silnikami Diesla). Przedłużona gwarancja zapewnia taką samą ochronę jak w przypadku nowego pojazdu oraz usługę Assistance na terenie całej Europy (m.in. pomoc drogowa, holowanie auta, pojazd zastępczy). Po wygaśnięciu przedłużonej gwarancji można dokupić ochronę auta na kolejne 2 lata, ale ma ona ograniczony zakres i obejmuje jedynie elementy układu napędowego. W gwarancji podstawowej i przedłużonej ograniczonym zakresem są objęte 2 elementy - akumulator, na który są 2 lata ochrony, a dodatkowo, żeby podlegał on tej gwarancji, auto musi jeździć, czyli musi być używane na co dzień (jeśli przebieg auta jest zbyt niski, właściciel traci gwarancję na akumulator) i amortyzatory, których ochrona trwa do 100 tys. km przebiegu.
Szczegóły na stronie: https://www.maserati.com/pl/pl/services-aftersales/extended-warranty

Mazda e-Skyactiv Xmateriały prasowe
Mazda e-Skyactiv X

 

 

Mazda

Podzespoły mechaniczne - 3 lata lub 100 tys. km
Perforacja nadwozia - 12 lat
Lakier - 3 lata
Zespół akumulatorów - 8 lat lub 100 tys. km

Mazda przewiduje wymianę lub naprawę akumulatorów w modelach hybrydowych w ramach gwarancji, jeśli pojemność spadnie do poziomu poniżej 70%. Uzupełnianie czynnika chłodzącego w klimatyzacji przez pierwszy rok, niezależnie od przebiegu auta, jest objęte gwarancją. Żeby roszczenie gwarancyjne zostało uznane, usterkę, która podlega naprawie, trzeba zgłosić ASO w terminie do 6 miesięcy od jej zauważenia.
Przedłużenie gwarancji - Mazda na 5! Plus
Jest możliwe na rok (do 120 tys. km przebiegu od pierwszej rejestracji) lub 2 lata (do 150 tys. km przebiegu), a przy zawieraniu umowy całkowity przebieg auta nie może przekraczać 100 tys. km. Ubezpieczenie obejmuje wszystkie fabrycznie zainstalowane części mechaniczne, elektryczne, elektroniczne, hydrauliczne i pneumatyczne opisanego w umowie ubezpieczeniowej pojazdu. Nie obejmuje pokrycia kosztów za paliwo, oleje, środki chłodzące i środki ochrony przed mrozem, płyny hydrauliczne, smary, środki czyszczące, wkłady filtra oraz za bezpośrednie lub pośrednie szkody następcze (np. koszty holowania, opłaty za parkowanie pojazdu, koszty transportu, koszty wynajmu samochodu zastępczego, koszty oczyszczania, odszkodowanie za utracone pożytki, szkody następcze na elementach konstrukcyjnych nie objętych ubezpieczeniem). Mazda udziela 2-letniej gwarancji, od daty zakupu, niezależnie od przebiegu, na oryginalne części zamienne i akcesoria.
Szczegóły na stronie: https://www.mazda.pl/serwis/gwarancje/extended-warranties/

 

REKLAMA

REKLAMA

McLaren Arturafot. materiały prasowe
McLaren Artura

McLaren

Podzespoły mechaniczne - 3 lata lub 100 tysięcy kilometrów
Perforacja nadwozia - 10 lat
Lakier - 3 lata

Z gwarancji są wyłączone części ulegające usterkom w wyniku zwykłej eksploatacji, ale jeśli były normalnie użytkowane, uległy awarii w ciągu miesiąca lub po przejechaniu 800 km, ich naprawa jest objęta gwarancją. Ochrony na cały pojazd nie unieważniają modyfikacje modeli, ale jeśli zostanie wykazany związek między modyfikacją a usterką, naprawa nie zostanie wykonana w ramach gwarancji. Nie zostanie usunięte też uszkodzenie wynikające np. z czynników zewnętrznych, niewystarczającej opieki, nieprzestrzeganiu instrukcji technicznej naprawy, dokonania modyfikacji bez ich zatwierdzenia przez McLarena.
Gwarancja dopuszcza użytkowanie modeli McLaren na torach - jeśli jazda ma charakter rekreacyjny i została zorganizowana przez upoważniony serwis, a auto zostało w pełni sprawdzone bezpośrednio przed i po jeździe na torze.
Podczas trzyletniej gwarancji samochody są objęte pakietem pomocy drogowej, ale jest on ograniczony do regionu, na który dany model został wyprodukowany. Klient może poprosić o pomoc w bardzo różnych sytuacjach, m.in. awaria, wypadek, unieruchomienie auta, akt wandalizmu, zgubienie kluczyka, zatankowanie niewłaściwego paliwa, w razie obaw dotyczących bezpieczeństwa wynikających z nieprawidłowo działających świateł ostrzegawczych, układu hamowania, zawieszenia, klaksonu, wycieraczek itp.
Zawsze, kiedy jest udzielana pomoc, właścicielowi modelu McLaren przysługuje auto zastępcze co najmniej o statusie limuzyny klasy premium lub luksusowej oraz o mocy minimum 250 KM.
Po zakończeniu 3-letniej gwarancji podstawowej ochronę można każdego roku przedłużać o 12 miesięcy aż do 10 roku życia samochodu, a o możliwości wykupienia ochrony nie decyduje jej ciągłość. Gwarancja obowiązuje do przebiegu 20 tys. km przejechanych w ciągu 12 miesięcy. W razie awarii producent pokrywa koszty części i robocizny wszystkich fabrycznie zamontowanych elementów mechanicznych i elektrycznych. Ochrona nie obejmuje natomiast stopniowego zmniejszania się osiągów eksploatacyjnych proporcjonalnie do wieku i przebiegu auta, inne wykluczenia z gwarancji są standardowe. Naprawy gwarancyjnej można też dokonać za granicą. Rozszerzoną ochronę można przedłużyć tylko pod warunkiem, że auto spełnia kryterium wieku i przebiegu, podczas jej obowiązywania właściciel korzysta z bezpłatnej pomocy drogowej Assistance.

 

Nissan Qashqai trzeciej generacjifot. materiały prasowe
Nissan Qashqai trzeciej generacji

Nissan

Podzespoły mechaniczne - 3 lata lub 100 tys. kilometrów (GT-R - 3 lata lub 100 tys. km)
Perforacja nadwozia - 12 lat
Lakier - 3 lata
Zespół akumulatorów - 8 lat lub 160 tys. km

Gwarancji podlegają standardowe elementy w zakresie usterek materiałowych, wykonawczych i montażowych, wyłączenia są takie jak u innych producentów, bo dotyczą np. opon, normalnego zużywania się tapicerki, lakieru, szyb, wykładzin podłogowych. Samochody elektryczne mają taką samą gwarancję jak spalinowe, poza podzespołami układu elektrycznego, na które ochrona wynosi 5 lat lub 100 tys. km. Obejmuje ona wszystkie części i komponenty układu elektrycznego, czyli akumulatory litowo-jonowe, silnik elektryczny, falownik, moduł kontroli i sterowania pojazdu (VCM), przekładnię redukcyjną, moduł PDM, złącze i przewód ładowania. Gwarancją jest też objęta pojemność akumulatorów, jeśli spadnie poniżej określonego poziomu, czyli, jak nazywa to Nissan, poniżej 9. kreski na wskaźniku pojemności, i wynosi ona 5 lat lub 100 tys. km na akumulator 24 kWh, 8 lat lub 160 tys. km na akumulatory 30, 40 i 62 kWh; stopniowa utrata ich pojemności nie podlega gwarancji. Gwarancja nie obejmuje też uszkodzeń lub awarii akumulatora spowodowanych działaniem na pojazd temperatury otoczenia przekraczającej 50°C przez ponad dobę, parkowanie auta przez ponad tydzień w temperaturze poniżej -25°C, pozostawienie go na ponad 14 dni, gdy stan naładowania akumulatora jest bardzo niski lub jest on całkowicie rozładowany, fizycznych uszkodzeń akumulatora lub próby celowego skrócenia jego żywotności, narażenie akumulatora na bezpośrednie działanie ognia, codziennego ładowania pomimo wysokiego poziomu naładowania (98-100%), zanurzenia dowolnej części akumulatora w wodzie lub innym płynie, otwarcia obudowy akumulatora lub serwisowania go przez osobę nieupoważnioną do obsługi aut elektrycznych, nieprzestrzegania procedur prawidłowego ładowania, używania niekompatybilnych urządzeń ładujących, szkód wynikłych na skutek natychmiastowego nieusunięcia usterki.
Oryginalne części zamienne i akcesoria modelu GT-R mają rok lub 2 lata gwarancji (w zależności od części) bez limitu kilometrów, właściciel traci natomiast ochronę, poza standardowymi wyłączeniami, kiedy istnieje jednoznaczny dowód, że celowo próbowano zniszczyć dane w systemie VSDR oraz w wypadku jazdy z wyłączonym systemem ESP.

Nissan umożliwia przedłużenie gwarancji do 5 lat. Szczegółowo wymienia też, jakie elementy obejmuje, a jakich nie obejmuje ochroną. Spośród awarii mechanicznych są to: klimatyzacja (bez przewodów sztywnych i elastycznych, filtrów i czynnika chłodniczego), układ hamulcowy i ABS (bez tarcz, klocków i bębnów hamulcowych), zamek centralny (bez pilotów, kluczyków i bębenków zamków), komputery (bez wymiany wiązek przewodów elektrycznych), układ chłodzenia (bez płynu chłodzącego, przewodów sztywnych i elastycznych), półosie napędowe (bez osłon równobieżnych przegubów napędowych), osie i przekładnie główne (bez elementów mocowania), elementy elektryczne, silnik (bez pasków klinowych/napędu osprzętu silnika, poduszek mocowania silnika i poduszek ramy pomocniczej, przewodów sztywnych i elastycznych, świec zapłonowych, świec żarowych, filtrów oraz olejów, płynów, chłodziw lub smarów, chyba że są wymagane z powodu uszkodzenia komponentu objętego ubezpieczeniem), układ paliwowy (bez zbiornika paliwa), przyrządy kierowcy i wskaźniki (bez prędkościomierza/licznika przebiegu, sprzętu audio i nawigacji, okna dachowego), skrzynia biegów (bez tarczy ciernej sprzęgła, docisku sprzęgła, łożyska wyciskowego/współosiowego siłownika sprzęgła oraz poduszek mocowania skrzyni biegów), automatyczna skrzynia biegów (bez poduszek mocowania), układ ogrzewania (bez nagrzewnicy PCT), układ kierowniczy (bez przewodów sztywnych i uszczelniaczy obudowy przekładni), zawieszenie (bez tulei gumowo-metalowych, tulei stabilizatora, łączników stabilizatora, amortyzatorów i kolumn zawieszenia), turbosprężarka (bez przewodów dolotowych sztywnych i elastycznych), łożyska kół, układ kontroli emisji spalin (bez filtra cząstek stałych, katalizatorów i układu wydechowego).
Rozszerzona gwarancja 5-letnia nie obejmuje m.in. nadwozia, lakieru, szyb, tapicerki, foteli i ich elementów regulacyjnych, piór wycieraczek, okna dachowego, dachu składanego kabrioletu, anteny, sprzętu audio i nawigacja, w tym głośników, odtwarzaczy CD i DVD, aktywowanych poduszek powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa, lusterek. Modele elektryczne mają taką samą rozszerzoną gwarancją jak pozostałe samochody - 5 lat z limitem 100 000 km przebiegu - nie obejmuje ona jednak układu napędowego (akumulatorów litowo-jonowych, silnika elektrycznego, falownika, modułu sterowania (VCM) przekładnią redukcyjną, przetwornicy DC-DC, ładowarki pokładowej akumulatora, przewodów/złącza ładowarki) ponieważ wszystkie te elementy są objęte gwarancją.
Auta elektryczne mogą zostać objęte gwarancją nawet przez okres do 7 lat. W 6. i 7. roku zakres ochrony w ramach rozszerzonej gwarancji obejmuje dodatkowe elementy: silnik elektryczny, falownik, moduł sterowania (VCM), przekładnię redukcyjną, przetwornicę DC-DC, ładowarkę pokładową akumulatora wysokiego napięcia. Nie obejmuje litowo-jonowego akumulatora wysokiego napięcia (włącznie z ubytkiem pojemności) oraz przewodów/złączy ładowarki.
Szczegóły na stronie: https://www.nissan.pl/dla-wlasciciela/uslugi-nissana/gwarancje-na-samochody-nissana.html

 

REKLAMA

Renault ArkanaFot. Jacek Hanusz

Renault

Modele spalinowe

Podzespoły mechaniczne - 3 lata lub 150 tys. kilometrów (2 pierwsze lata bez limitu kilometrów) - tylko modele Espace, Koleos, Talisman; Alaskan - 3 lata lub 100 tys. km (2 pierwsze lata bez limitu kilometrów)
Perforacja nadwozia - 12 lat (Alaskan - 6 lat)
Lakier - 3 lata

W okresie trwania gwarancji właściciel auta oraz pasażerowie mogą korzystać ze świadczeń Renault Assistance oraz świadczeń dodatkowych, tylko wtedy, jeśli auto zostanie unieruchomione z powodu awarii wskutek nieprzewidzianej usterki, niezawinionej przez kierowcę, objętej gwarancją. Zaliczają się do nich m.in. usunięcie awarii na miejscu, holowanie, zakwaterowanie (nie dłużej niż 3 doby), kontynuowanie podróży lub powrót do domu, odbiór naprawionego auta, pojazd zastępczy (nie dłużej niż na 3 dni), koszty połączeń telefonicznych. Klient ponosi koszty holowania na autostradzie lub na drodze porównywalnej z autostradą. Renault Assistance nie pokrywa poniesionych wydatków, na które nie została udzielona wcześniejsza zgoda. Podstawową gwarancję można przedłużyć, wykupując umowę serwisową "Formuła Non Stop". Jest ona przeznaczona dla nowych aut, poza pojazdami elektrycznymi, wykorzystywanymi w sportach samochodowych oraz wypożyczanymi w najmie krótko- i długoterminowym, można ją wykupić przed upływem 2 lat od wydania auta na okres maksymalnie do 5 lat lub do przebiegu 150 tys. km. Umowę zawiera się na okres i maksymalny przebieg wybrany przez klienta. Obejmuje ona wymianę i naprawę części mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych samochodu (w tym koszty robocizny) oraz usługi związane z naprawą i holowaniem wykonywane przez Renault.

Modele elektryczne i hybrydowe

Podzespoły mechaniczne - 2 lata (Twizy - 2 lata lub 50 tys. km)
Perforacja nadwozia - 12 lat (Twizy - 6 lat)
Lakier - 3 lata (Twizy - 2 lata)
Zespół akumulatorów - 8 lat lub 160 tys. km - modele hybrydowe oraz Twingo, Zoe
5 lat lub 100 tys. km - modele Kangoo, Master
3 lata lub 50 tys. km - model Twizy

Termin „pojazd” w wypadku aut elektrycznych i hybrydowych obejmuje płytę podłogową wraz z nadwoziem i elementami zawieszenia oraz układ napędowy lub zespół napędowy oraz akumulator zasilający napędowy silnik elektryczny. W skład zespołu napędowego wchodzą (w zależności od modelu): napędowy silnik elektryczny, napędowy silnik spalinowy, przekładnia redukcyjna/skrzynia biegów, moduł elektroniczny EVC, HEVC, kontroler energii/przetwornica/przemiennik/prostownik, blok ładowania – skrzynka połączeń oraz przewód ładowania (w autach elektrycznych i hybrydowych PHEV), przewody łączące te elementy (pomarańczowe lub czerwone). Akumulatory modeli Captur II i Megane IV podlegają naprawie gwarancyjnej, jeśli ich żywotność spadnie poniżej 77% pojemności, Kangoo, Twingo, Zoe - poniżej 70%, Twizy - 66%, a Clio V i Arkany - 63%.
Szczegóły na stronie: https://www.renault.pl/gwarancje.html

 

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki SwiftFot. Jacek Hanusz

Suzuki

Podzespoły mechaniczne - 3 lata lub 100 tys. kilometrów
Perforacja nadwozia - 12 lat (Jimny - 6 lat)
Lakier - 1 rok
Zespół akumulatorów - 5 lat lub 100 tys. km

Akumulator stanowiący oryginalne wyposażenie samochodu jest objęty 2-letnią ochroną. Ogólne warunki gwarancji są podobne jak u innych producentów, podlegają im standardowe elementy w zakresie usterek materiałowych, wykonawczych i montażowych, również wyłączenia są podobne. Właściciele nowych aut marki Suzuki mogą w dowolnym momencie - jedynym warunkiem jest, by od czasu rozpoczęcia ochrony gwarancyjnej nie minęły 3 lata - wykupić dodatkowe ubezpieczenie kosztów napraw Service Care 3+2 na kolejny rok lub 2 lata. Jest to kompleksowa ochrona serwisowa po podstawowym okresie gwarancji, oferowana w formie ubezpieczenia kosztów napraw dokonywanych z zastosowaniem oryginalnych części zamiennych w ASO, obowiązująca na terenie państw Unii Europejskiej. Ochroną ubezpieczeniową są objęte wszystkie mechaniczne, elektryczne i elektroniczne elementy i zespoły zamontowane fabrycznie w samochodzie, z wyłączeniem m.in. części, które wymagają okresowej wymiany, sprzętu multimedialnego, systemów nawigacji, lokalizacji, zabezpieczenia pojazdu przed kradzieżą (chyba że są montowane fabrycznie), anten radiowych i zasilających je silniczków, nadwozia, powłoki lakierniczej, szyb, tapicerki, reflektorów, lamp, układu wydechowego wraz z katalizatorem (z wyłączeniem sondy lambda). Koszty naprawy lub wymiany obudów są pokrywane tylko wtedy, gdy ich uszkodzenie nastąpiło w wyniku awarii elementu lub zespołu auta objętego ochroną ubezpieczeniową. Awarię trzeba zgłosić w terminie do 3 dni roboczych od dnia jej zaistnienia. W razie sprzedaży samochodu ubezpieczenie można przenieść na nowego właściciela.
Szczegóły na stronie: https://suzuki.pl/auto/service-care

 

Toyota Yaris Cross Adventure Premiere Editionfot. materiały prasowe
Toyota Yaris Cross Adventure Premiere Edition

Toyota

Podzespoły mechaniczne - 3 lata lub 100 tys. km
Perforacja nadwozia - 12 lat
Lakier - 3 lata
Zespół akumulatorów - 5 lat lub 100 tys. km

Na zespół hybrydowy Toyota zapewnia 5 lat gwarancji ograniczonej przebiegiem 100 tys. km (w pierwszym roku eksploatacji bez limitu przebiegu) i podlegają jej akumulator systemu hybrydowego, komputer nadzorujący stan akumulatora, główny komputer sterujący systemu hybrydowego, przetwornik i falownik systemu hybrydowego. Oryginalne akcesoria podlegają ochronie do końca gwarancji podstawowej auta (nie jest krótsza niż rok). Gwarancja obejmuje też holowanie do najbliższego ASO, jeśli awaria (usuwana w ramach gwarancji) uniemożliwia dalszą jazdę.

Gwarancję podstawową można przedłużyć, wykupując jeden z pakietów - Bis Gwarancję Serwisową lub Przedłużoną Gwarancję na akumulatory auta hybrydowego. BIS Gwarancja Serwisowa jest przeznaczona dla właścicieli aut nie starszych niż 3-letnie, których przebieg nie przekracza 100 tys. km. Zapewnia ona szerszy zakres ochrony niż podstawowy, można ją przedłużyć o rok lub dwa, obejmuje podzespoły mechaniczne, elektryczne, elektroniczne oraz hydrauliczne i pneumatyczne. Ochrona dotyczy zarówno silnika wraz z układem przeniesienia napędu, jak i układów odpowiadających za bezpieczeństwo i komfort użytkowania samochodu (zastosowanie do naprawy oryginalnych części zamiennych Toyoty). Właściciel auta ma zapewnione nie tylko holowanie, ale też nocleg.
Gwarancja Hybrydowa standardowo wynosi 5 lat, ale można ją wydłużać co rok (lub 15 tys. km, w zależności, co nastąpi pierwsze), aż do czasu, kiedy auto skończy 10 lat. Koszt przedłużenia na rok kosztuje tylko 200 zł.

Uprawnionemu do gwarancji w wypadku stwierdzenia wad silnika nie przysługuje wymiana silnika z osprzętem, z wyjątkiem wymiany wadliwego osprzętu.

Szczegóły na stronie: https://www.toyota.pl/service-and-accessories/gwarancja/gwarancja-producenta

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA