REKLAMA

Holden HSV GTSR W1 - bestia z Antypodów

Australijczycy głośno śmieją się z ograniczeń, z którymi muszą mierzyć się europejscy producenci. Teraz pokazali 635-konne auto z silnikiem z Corvettey. Czyste szaleństwo.

HSV GTSR
Holden HSV GTSR

Markę Holden większość fanów motoryzacji zapewne kojarzy, jeśli nie to przypominamy, że jest to australijski producent samochodów, który należy do koncernu General Motors. Holden Special Vehicles (HSV) to spółka-córka, która buduje bardzo radykalne wersje modeli Holdena. I ludzie z HSV stworzyli monstrum, które miażdży takie auta jak BMW M5, czy Merceds-AMG E63 S.

HSV GTSR
Holden HSV GTSR

Gama HSV GTSR składa się z trzech modeli. Na szczycie stoi topowa, obłędna wersja W1, którą zasila silnik pochodzący z Corvette'y ZR1. Jednostka napędowa V8 LS9 6.2 wspomagana jest przez kompresor. Efekt? Moc 645 KM!!! to o ponad 30 KM więcej niż w E63 S. 

Samochód osiąga 100 km/h w czasie 4,2 sekundy, a maksymalna prędkość seryjnie jest ograniczona do 250 km/h. Dla bezpieczeństwa. Oczywiście śmiałkom HSV oferuje zdjęcie elektronicznego ogranicznika, wtedy sedan jest w stanie osiągnąć maksymalnie 293 km/h

REKLAMA

REKLAMA

HSV GTSR
Holden HSV GTSR

Produkcja wersji W1 została ograniczona tylko do 300 egzemplarzy. Każdy z nich kosztuje 166 990 dolarów australijskich co daje kwotę 510 405 złotych. Samochód jest dostępny tylko z 6-biegową skrzynią mechaniczną.

REKLAMA

HSV GTSR
Holden HSV GTSR

645-konne monstrum wyróżnia się czarnymi obręczami kół w rozmiarze 20-cali, które obuto w opony Pirelli P Zero Trofeo R.

REKLAMA

REKLAMA

HSV GTSR
Holden HSV GTSR

Silnik przeszczepiony z Corvette ZR1, w którym generuje moc "tylko" 635 KM. Do budowy silnika wykorzystano stopy stali, aluminium oraz tytanu. co ciekawe na stronie Chevroleta można zamówić taką jednostkę, której cena wynosi 25 509 dolarów, czyli 101 615 złotych. 

REKLAMA

HSV GTSR
Holden HSV GTSR

GTSR jest także dostępny w słabszej wersji oraz jak dwumiejscowy sportowy pick-up. W obu tych autach pracuje także doładowany silnik, ale jest to jednostka 6.2 LSA gen IV V8, która dostarcza 592 KM. Jednostka napędowa współpracuje ze skrzynią mechaniczną (6-biegową), ale jako opcjonalne wyposażenie można zamówić 6-stopniowy automat. 

REKLAMA

REKLAMA

HSV GTSR
Holden HSV GTSR

Również tylny spojler został wykonany z karbonu. Auto ma także wyścigowe zawieszenie "SupaShock" skalibrowane przez Walkinshaw Racing. W zwykłych wersjach GTSR zastosowano układ Magnetic Ride Control.

REKLAMA

REKLAMA

HSV GTSR
Holden HSV GTSR

W środku obłędny GTSR W1 ma kierownicę obszyta alcantarą oraz skórzaną tapicerkę z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami. 

REKLAMA

REKLAMA

HSV GTSR
Holden HSV GTSR

Sportowe fotele wykończone są alcantarą i skórą, a na zagłówkach wyszyty jest napis GTSR. 

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA