[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Honda CR-V Hybrid z cennikiem

Honda CR-V Hybrid wchodzi do sprzedaży. Poznaliśmy już cennik hybrydowego SUV-a i póki co jest taniej, niż w przypadku konkurencyjnej Toyota RAV4 Hybrid.

Honda CR-V Hybrid Honda CR-V Hybrid
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Honda produkuje hybrydy od 20 lat, ale tak nietypowego rozwiązania, jak użyte w modelu CR-V Hybrid, jeszcze nie miała. Honda HR-V Hybrid nie jest bowiem klasyczną hybrydą, jakie znamy. W największym skrócie mówiąc, silnik spalinowy napędza jej koła, owszem, ale… rzadko.

Przez większość czasu służy on bowiem do wytwarzania prądu dla silnika elektrycznego. Czasem też obie jednostki ze sobą współpracują, a czasem działa sam motor elektryczny. Pozornie skomplikowane, a wszystko to dzieje się płynnie, bez udziału kierowcy.

W większości przypadków, w tym podczas jazdy miejskiej, samochód napędza 184-konny silnik elektryczny. Zasięg to około dwa kilometry. Kiedy prądu braknie lub trzeba nieco mocniej przyspieszyć, niemal niewyczuwalnie włącza się 2-litrowy „benzyniak” o mocy 145 KM.

REKLAMA

REKLAMA

Honda CR-V Hybrid Honda CR-V Hybrid

Ale nie tak, jak u konkurencji, bo w Hondzie głównym jego zadaniem jest produkcja prądu, a nie bezpośrednie napędzanie kół. Połączony z generatorem, zasila jednostkę elektryczną, czyniąc z Hondy CR-V – w dużym uproszczeniu – samochód elektryczny, zasilany paliwem.

Przy prędkości między 80 a 120 km/h napęd wchodzi w tryb „engine drive” i pierwsze skrzypce zaczyna grać jednostka spalinowa, która wtedy osiąga optimum swoich możliwości napędowych. System spina ją – znów bardzo płynnie i niezauważalnie – za pomocą sprzęgła z kołami i to ona napędza samochód.

Zobacz także: hybryda zimą - jak mróz wpływa na napęd?

Nowy napęd ma zastąpić w ofercie diesla. Pod kątem dynamiki jazdy i spalania robi to znakomicie. Producent obiecuje średnio 5,5 l/100 km. My natomiast, w warunkach testowych podczas pierwszych jazd dla europejskich dziennikarzy, uzyskaliśmy przyzwoite 6,2 l/100 km.

REKLAMA

Honda CR-V Hybrid Honda CR-V Hybrid

Honda CR-V w nowej odsłonie ma przestronne wnętrze i dobrej jakości materiały, a do tego pojemny bagażnik. W odmianie hybrydowej dostajemy napęd na przód lub na obie osie, a także większy prześwit.

Na koniec to, co najważniejsze, a więc ceny. Przypomnijmy, że największy rywal, jakim jest Toyota RAV4 Hybrid, dostępny jest od niedawna w przedsprzedaży w cenie 159 900 złotych za bogato wyposażoną wersję Selection. Ale na razie wyłącznie z napędem na przednią oś.

Jak wypada na tym tle Honda CR-V Hybrid? Póki co – czyli do kiedy Toyota nie udostępni nieco słabiej wyposażonych wersji – Honda wypada lepiej. Bazowy model wyceniono na 132 400 złotych, a podstawowa odmiana z napędem na obie osie to wydatek od 151 000 złotych.

Poniżej pełny cennik Hondy CR-V Hybrid:

  • 2WD Comfort - od od 132 400 złotych
  • 2WD Elegance - od 142 500 złotych
  • 2WD Lifestyle - od 156 800 złotych
  • AWD Elegance - od od 151 000 złotych
  • AWD Lifestyle - od 165 300 złotych
  • AWD Executive - od 180 000 złotych

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij