Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Honda Civic – 6 elementów za które ją pokochasz

Stylizację ma może kontrowersyjną, ale nie brakuje jej zalet. Oto najciekawsze.

Honda Civic 2017 Honda Civic

Dziesiąte pokolenie popularnej Hondy pojawiło się z długą listą nowości. Nowa konstrukcja, większa kabina, benzynowe silniki turbo, a przede wszystkim – powrót Civica sedan. Jest szansa, że pojawi się również hybryda (podwozie jest przystosowane do napędu tego rodzaju), natomiast na pewno zobaczymy gorącą wersję Type-R. Mieliśmy już możliwość przejechać się tym autem, oto wrażenia na gorąco:



A poniżej zestaw zalet, za które można pokochać najnowszy model Hondy:

Honda Civic 2017 Honda Civic

Układ kierowniczy

Bardzo bezpośredni, błyskawicznie reaguje na polecenia kierowcy. Sama kierownica w aucie z silnikiem 1.5 stawia przyjemny opór, świetnie leży w dłoniach, a jej wieniec nie jest zbyt cienki ani przesadnie gruby. Gdyby tylko była obszyta porządną skórą…

Honda Civic 2017 Honda Civic

Zawieszenie

W wyższych wersjach modelu montowane jest adaptacyjne zawieszenie, które w normalnym trybie pracy robi z Civica wygodne auto do zwykłych podróży, a w trybie Dynamic utwardza się i pozwala kierowcy na wyciśnięcie większej frajdy z każdego pokonanego zakrętu. Z tyłu pracuje całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe oraz nowa, sztywna rama pomocnicza, dzięki którym nowy Civic jest bardzo stabilny i komfortowy nawet podczas podróży z dużymi prędkościami. 

Honda Civic 2017 Honda Civic

Aktywny tempomat i układ utrzymywania pojazdu na pasie ruchu

Do spółki robią z Civica auto w pewnym stopniu autonomiczne. Podczas podróży po autostradzie pierwszy trzyma bezpieczny dystans od poprzedzającego samochodu, a drugi dba o to, by auto trzymało się wyznaczonego pasa ruchu. Działa świetnie, dopóki łuki nie staną się zbyt ciasne – wtedy potrzebuje pomocy kierowcy.

Honda Civic 2017 Honda Civic

Przestrzeń na tylnej kanapie

Czy to nad głową, czy wokół kolan miejsca jest co najmniej dość. Jeśli z przodu siądzie kierowca o wzroście ok. 185 cm, z tyłu pasażer o podobnym wzroście usiądzie bez kłopotu i nie ma mowy by wciskał kolana w oparcie przedniego fotela.

Honda Civic 2017 Honda Civic

Turbodoładowany silnik 1.5

Honda robi udany ukłon w stronę downsizingu. 182 KM i 240 Nm dostępnych w szerokim zakresie obrotów silnika sprawiają, że auto jest zaskakująco nadspodziewanie dynamiczne. Dobrze brzmi, ładnie wkręca się na obroty i potrafi dać sporo radości z jazdy.

Honda Civic 2017 Honda Civic

Przekładnia bezstopniowa CVT

To jedna z najlepszych przekładni tego rodzaju z jakimi mieliśmy styczność w ostatnim czasie. Nie ma mowy o niekończącym się wyciu silnika, 7 zasymulowanych przełożeń działa tak, że mało kto zorientuje się, że nie ma do czynienia z klasycznym automatem. Da się to zauważyć m.in. w chwili zmiany biegu – dzieje się to zbyt płynnie, jak na klasyczne przekładnie z kołami zębatkowymi. 

Civic z większym silnikiem zrobił na nas znakomite wrażenie. Nie jest jednak idealny. Już niebawem – zestaw wad. 

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 90 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij