Honda publikuje szczegóły dotyczące cen niecierpliwie wyczekiwanego, nowego Civica Type R. Najnowszy Type R nawiązuje do długiej tradycji wyczynowych pojazdów inspirowanych duchem wyścigów, ponownie przesuwając granice osiągów w samochodach z napędem na przednią oś. Pomimo zmian, służących podniesieniu osiągów, nowy Type R wciąż doskonale łączy wysokie zdolności do wyczynowej jazdy z przydatnością na co dzień, podczas odwożenia dzieci do szkoły. Z tyłu zmieści się ich co prawda tylko dwoje, ale przecież Type R nie jest szkolnym autobusem.

Honda Civic Type R – cennik 11. generacji hot-hatcha
Ceny modelu Civic Type R startują od niebotycznego jeszcze kilka lat temu, a dziś niestety całkiem już normalnego poziomu 244 900 zł. Szybki rzut oka na archiwalne cenniki pokazuje, że nawet w 2020 roku, a więc raptem dwa lata temu, za 320-konnego Civica Type R trzeba było zapłacić „zaledwie” 155 tys. złotych. Rok później skok ceny był zauważalny, ale wciąż było to 171 tys. zł. Mamy rok 2022 i cena szybuje do poziomu blisko ćwierć miliona złotych. I nawet jeśli za tę cenę klienci otrzymają najbardziej zaawansowanego i wszechstronnego Civica Type R, jaki dotychczas powstał, to i tak świadomość tak dużych podwyżek cen samochodów po prostu boli.
Wróćmy jednak do samochodu, którego najnowsza generacja to najszybszy i najbardziej wszechstronny Civic Type R w historii, bazujący na doświadczeniach z poprzedniego modelu. W Type R dostępna jest tylko jedna opcja silnikowa – jest to najmocniejszy i najpotężniejszy VTEC Turbo, jaki kiedykolwiek wyprodukowała Honda. Silnik generuje 329 KM przy 6500 obr./min, podczas gdy maksymalny moment obrotowy 420 Nm jest dostępny już przy 2600 obr./min i pozostaje na tym poziomie do 4500 obr./min, a silnik swobodnie rozkręca się aż do 7000 obr./min. Dzięki temu Civic Type R może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy, a następnie osiągnąć prędkość maksymalną 275 km/h. W uzyskiwaniu takich osiągów pomaga ulepszona sześciobiegowa przekładnia manualna.
