REKLAMA

Honda Civic Type R Mugen – agresywny hot-hatch

Honda Civic Type R jest piekielną maszyną, której 320 KM trafia na przednią oś i skutecznie ją napędza. Ale kiedy za Type R-a zabierze się Mugen, efekty robią jeszcze większe wrażenie.

Honda Civic Type R Mugen Honda Civic Type R Mugen
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 153 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Około półtora roku temu Mugen, „nadworny” tuner Hondy, pokazał prototypową wersję Hondy Civic Type R. Teraz mamy już model w wersji przeznaczonej do sprzedaży. Trafi on do tych klientów, którzy żądni są większych emocji – głównie za sprawą agresywnego pakietu stylistycznego.

W porównaniu z pokazanym w styczniu 2019 roku w Tokio prototypem, wersja produkcyjna różni się niewiele. W pakiecie oferowanym przez Mugen znajdziemy zmieniony przedni zderzak z rozbudowanymi sekcjami wlotów powietrza i dodatkowym splitterem.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Honda Civic Type R Mugen - maska za 40 tys. złotych

Ciekawostką jest opcjonalna karbonowa maska, która pozwala urwać kilka zbędnych kilogramów, ale też niemało kosztuje. W Japonii trzeba wydać na nią równowartość aż 40 tys. złotych. Oprócz mniejszej masy, maska dodaje stylistycznego pazura, za sprawą dodatkowych wlotów powietrza – centralnego oraz bocznych skrzeli.

Idźmy dalej. Z boku w oczy rzuca się zestaw 20-calowych, 20-szprychowych kół, wykończonych dwukolorowym – czarno-srebrnym – motywem. Będąc po tej stronie auta, nie możemy nie zauważyć nowych progów oraz czarnych osłon lusterek bocznych.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Jeszcze ciekawiej robi się z tyłu, bo oprócz potężnego skrzydła spoilera, którego pochylenie można regulować ręcznie, tuner zastosował nowy zderzak z mocno rozbudowanym dyfuzorem i centralnymi końcówkami wydechu – dwiema zamiast standardowych trzech. Zmienione są też klosze lamp.

To wszystko nie są tanie rzeczy. Poza wspomnianą karbonową maską za 40 tys. złotych, znamy ceny innych elementów. Na przykład tylny spoiler kosztuje, w przeliczeniu, 39 tys. złotych, kiedy jest wykonany z włókna szklanego lub aż niemal 53 tys. złotych w wersji z karbonu.

Co jeszcze znajdziemy w stuningowanym przez Mugena Civiku Type-R? W kabinie pojawiła się kierownica z karbonu i skóry, fotele Recaro wykończone są Alcantarą, dźwignia zmiany biegów ma aluminiową gałkę, a wisienką na torcie jest... przycisk uruchamiania silnika w wersji Mugen.

Honda Civic Type R - silnik

Zmian mechanicznych w tym przypadku nie uraczymy, poza zmienionym filtrem oleju i klockami hamulcowymi. Ale i seryjna Honda Civic Type R potrafi wiele. Mowa o 2-litrowym, turbodoładowanym silniku benzynowym, który generuje moc 320 KM przy 6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie 2500-4500 obr./min.

Siły napędowe przenoszone są na koła przedniej osi poprzez sześciobiegową skrzynię manualną, z wykorzystaniem mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy układu przeniesienia napędu i zawieszenia – Comfort, Sport oraz +R.

Zostawiamy was z galerią zdjęć Hondy Civic Type R Mugen i zachęcamy do wyrażania opinii o efekcie tego tuningu w komentarzach pod artykułem.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA