[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Honda Civic Type R "Project P". Rasowy... pick-up

Honda Civic Type R jest rasowym hot-hatchem i królową Północnej Pętli. Czy widzieliście już jej... dostawczą wersję?

Honda Civic Type R Honda Civic Type R "Project P"
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 84 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Najnowsza Honda Civic Type R napędzana jest 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem VTEC Turbo. Nowy Civic Type R dysponuje mocą 320 KM, osiąganą przy 5600 obr/min. oraz maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, rozwijanym w zakresie 2500-4000 obr/min.

Maksymalna prędkość samochodu to 272 km/h, podczas gdy przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje mu zaledwie 5,7 s. W kwietniu 2017 r. seryjnie produkowany samochód ustanowił rekord okrążenia dla aut z przednim napędem na "Północnej Pętli" toru Nurburgring, osiągając czas 7 min. 43.8 s.

Samochód sprzedaje się jak ciepłe bułki i na ulicach widać sporo Type R-ów najnowszej generacji. Dlatego też niektórzy właściciele uciekają się do radykalnych sposobów na to, by być zauważonymi na drodze. Zobaczcie tylko Hondę Civic Type R w wersji „Project P”, czyli dostawczego pick-upa!

Zobacz także: surowe kary za cofanie liczników - znamy datę

REKLAMA

REKLAMA

Honda Civic Type R Honda Civic Type R "Project P"

Właściwie Project P jest dziełem brytyjskiego oddziału Honda Product Engineering, czyli powstał bardziej jako ciekawostka i pokaz umiejętności inżynierów, którzy dla zabicia czasu „popisali się” zbudowaniem tak absurdalnego pojazdu. Trzeba jednak przyznać, że coś w nim jest!

Honda Civic Type R Project P została zbudowana na przedprodukcyjnym egzemplarzu Type R-a, tak więc spokojnie, żaden seryjny Type R nie ucierpiał podczas eksperymentu. Auto zostało pozbawione połowy dachu oraz słupków C.

O ile przód, aż do przednich drzwi włącznie, jest niezmieniony, to za słupkami B wszystko jest inaczej. W miejscu tylnych foteli i bagażnika utworzona została przestrzeń ładunkowa, wykończona ryflowaną stalą.

Zobacz także: Cupra Formentor - rasowy SUV

REKLAMA

Honda Civic Type R Honda Civic Type R "Project P"

Wzmocnieniem konstrukcji są stalowe rury, dbające o sztywność nadwozia, stabilność prowadzenia i bezpieczeństwo w razie dachowania. Co ciekawe natomiast, pozostawiono oryginalny tylny spoiler, a dostępu do skrzyni ładunkowej bronią unoszone ku górze drzwi – a nie jak w pick-upach, otwierana w dół klapa.

Jak zmieniły się osiągi Hondy Civic Type R w wydaniu Project P? Honda podaje, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nieco poniżej 6 sekund, a maksymalna prędkość dochodzi do 265 km/h. Lepiej jednak wcześniej dobrze zabezpieczyć ładunek.

Co sądzicie o tej przeróbce Type R-a? Profanacja świętości czy szalona wizja, która ma swój głębszy sens? Naszym zdaniem trochę to drugie. Lubimy nietypowe podejście do motoryzacji, a Project P nie jest z pewnością przypadkową przeróbką czy przykładem wiejskiego tuningu.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij