Japoński model poprzedniego rekordzistę, Volkswagena Golfa GTI Clubsporta S, pobił aż o 5,41 sekundy (okrążenie Nurburgringu przejechał w czasie 7 minut i 43,8 sekundy). Od poprzedniego Type R nowy model jest szybszy z kolei o 6,8 sekundy.
Co prawda rekord został pobity przez samochód w wersji przedprodukcyjnej – w jego wnętrzu zamontowano klatkę a na obręcze założono opony torowe (dopuszczone do użytku na drogach publicznych) – ale Honda podkreśla, że pod względem technicznym ten egzemplarz nie różni się od samochodu, który zobaczymy w salonach w dalszej części roku (produkcja auta rozpocznie się w lecie).
O lepszych osiągach decyduje przede wszystkim zmodyfikowany silnik nowego Type R'a. 2-litrowa jednostka VTEC turbo osiąga moc 320 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Krótsze przełożenia 6-biegowej przekładni mechanicznej mają wpływ na lepsze przyspieszenie a nowy pakiet aerodynamiczny zapewnia lepszą niż dotychczas stabilność przy wysokich prędkościach.
Nadwozie Hondy Civic Type R jest teraz lżejsze o 16 kg, a jego sztywność skrętna poprawiono o 38% - dzięki temu samochód pewniej i stabilniej prowadzi się w zakrętach.
Jak mówi Ryuichi Kijima, główny inżynier odpowiedzialny za opracowanie podwozia, "Prędkość osiągnięta podczas pokonywania zakrętów nową Type R jest wyższa, ponieważ samochód ma szerszy rozstaw kół i szersze opony, dłuższy rozstaw osi, nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe oraz wspaniałe właściwości aerodynamiczne, które poprawiają stabilność.
Dla przykładu, kierowcy zazwyczaj wchodzą w zakręt za Metzgesfeld z prędkością około 150 km/h. Nawet na tym średnio szybkim zakręcie, prędkość jest o około 10 km/h wyższa, za sprawą znakomitej stabilności modelu Type R. Dzięki poprawie osiągów w zakrętach, możemy zwiększyć prędkość, pomagając nowemu Type R osiągnąć znacznie lepszy czas okrążenia".
Komentarze
Teodor_11, 2017-04-27 14:52:50
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?