Podczas tegorocznej imprezy targowej Poznań Motor Show 2018, Honda zaprezentowała między innymi nową generację CR-V, a także sportowy model NSX. Ciekawostką stoiska była jednak wodorowa Honda Clarity Fuel Cell.
Michał Szymaczek2018-04-09
Honda Clarity Fuel Cell - Poznań Motor Show 2018, fot. Michał Szymaczek
Honda Clarity Fuel Cell, podobnie jak NSX, gościła już na wielu międzynarodowych salonach samochodowych, jednak w Polsce zobaczyliśmy ten model po raz pierwszy. Zasilane wodorem auto na ogniwa paliwowe jest odzwierciedleniem najnowocześniejszych rozwiązań technicznych.
Honda Clarity Fuel Cell - Poznań Motor Show 2018, fot. Michał Szymaczek
W Europie Honda Clarity Fuel Cell bierze udział w projekcie HyFive, którego zadaniem jest promowanie napędów wodorowych oraz wspieranie rozwoju infrastruktury umożliwiającej tankowanie wodoru. Zasięg tego modelu wynosi ponad 580 km.
Honda Clarity Fuel Cell - Poznań Motor Show 2018, fot. Michał Szymaczek
Paliwo przechowywane jest w cylindrycznych zbiornikach, skąd czerpane jest do ogniw paliwowych. Tam, przy użyciu tlenu, wodór przechodzi reakcję chemiczną, wynikiem której jest energia elektryczna, a produktem ubocznym... woda. Nadmiar energii elektrycznej z ogniw magazynowany jest w akumulatorze.
Honda Clarity Fuel Cell - Poznań Motor Show 2018, fot. Michał Szymaczek
Napęd ma moc 176 koni mechanicznych, 300 Nm momentu obrotowego i przenoszony jest na przednią oś. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h, ważące 1840 kg auto potrzebuje raptem 9 sekund.
Honda Clarity Fuel Cell - Poznań Motor Show 2018, fot. Michał Szymaczek
Tankowanie wodoru "pod korek" trwa mniej więcej tyle, ile nalewanie tradycyjnego paliwa w samochodach spalinowych - około trzech-czterech minut. Jeśli chodzi o koszt napełniania baku wodorem, to kosztuje ono z kolei mniej więcej tyle, ile w przypadku zwykłego, spalinowego pojazdu.
Honda Clarity Fuel Cell - Poznań Motor Show 2018, fot. Michał Szymaczek
Pojawienie się nowego modelu Clarity Fuel Cell w Europie to jeden z istotnych elementów strategii "Electric Vision", ogłoszonej przez Hondę podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie. Celem firmy jest aby do 2025 roku dwie trzecie samochodów marki Honda sprzedawanych na rynku europejskim wyposażonych było w różne rodzaje napędów wykorzystujących silniki elektryczne.
Produkcyjna wersja prototypu Audi e-tron zapowiada nową erę w historii marki. Samochód będzie dysponował funkcją szybkiego ładowania, która pozwoli na kontynuowanie podróży szybciej, niż ma to miejsce u Tesli.
Już w maju ruszy wielka rekrutacja do fabryki silników Toyoty w Jelczu-Laskowicach. Japoński producent zatrudni kilkaset osób, w związku z rozwojem zakładów.
Porsche 911 GT3 RS ustanowiło kolejny punkt odniesienia dla samochodów sportowych z homologacją drogową, uzyskując świetny czas na północnej pętli niemieckiego toru Nürburgring.
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze