[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.3

Honda E. Zdjęcia i dane techniczne

Honda E została oficjalnie zaprezentowana. Jej wygląd znamy już dobrze, ale teraz producent ujawnił szczegóły dotyczące napędu i dostępnych wersji.

Honda E - wersja produkcyjna Honda E - wersja produkcyjna

Honda E jest pierwsza w pełni elektryczną propozycją japońskiego producenta. Auto prezentuje się nowocześnie, a jego stylistyka przypadła do gustu opinii publicznej. Napęd elektryczny dostępny będzie w dwóch wersjach mocy, a zasięg pozwoli na swobodne przemieszczanie się na co dzień.

Elektryczna Honda zostanie oficjalnie zaprezentowana światu w przyszłym tygodniu, na salonie samochodowym we Frankfurcie, ale już teraz producent odsłonił niemal wszystkie karty. Oto, co już wiemy o Hondzie E.

Honda E – silnik i napęd

Ponieważ wygląd Hondy E znamy już z poprzednich informacji, bo jest niemal identyczny jak w prototypowym modelu, na początek skoncentrujmy się na napędzie. Honda zaoferuje dwie wersje, różniące się mocą.

Bazowa odmiana Hondy E otrzyma silnik elektryczny o mocy 136 koni mechanicznych i momencie obrotowym na poziomie 315 niutonometrów. Drugi motor będzie dysponować mocą 154 koni mechanicznych i takim samym momentem obrotowym 315 Nm.

Zobacz także: Tesla oficjalnie w Polsce. Znamy ceny

Honda E - wersja produkcyjna Honda E - wersja produkcyjna

Jak się nietrudno domyślić, takie parametry, w połączeniu z charakterystyką silników elektrycznych, rozwijających maksymalny moment obrotowy w pełnym zakresie obrotów, nieduża Honda E będzie prawdziwym gokartem.

Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h tylnonapędowa miejska Honda E potrzebować ma średnio około 8 sekund. Do tego dostępny będzie tryb Sport, który pomaga wykrzesać z napędu maksimum możliwości – w razie potrzeby.

Honda E – baterie i zasięg

Producent zastosował w Hondzie E akumulator o pojemności 35,5 kWh. Jest on jednym z najmniejszych w swojej klasie, ale po pełnym ładowaniu zapewnia zasięg do 220 km, co sprawia, że Honda E sprawdzi się podczas codziennych przejazdów w mieście.

Jeśli chodzi o uzupełnianie zapasu energii, jak zapowiada producent, istnieje możliwość szybkiego ładowania baterii do poziomu 80 proc. pojemności w 30 minut.

Zobacz także: Bugatti Chiron - nowy najszybszy samochód świata

Honda E - wersja produkcyjna Honda E - wersja produkcyjna

Honda E – nadwozie

W produkcyjnym modelu Hondy E udało się przenieść rozwiązania pokazane w prototypie. Mowa o kamerach zastępujących boczne lusterka oraz chowanych klamkach, które tworzą gładką powierzchnię boczną. Wszystko to sprawia, że japoński maluch wygląda jeszcze bardziej futurystycznie.

Wracając do lusterek, a raczej kamer. Przekazują one obraz na żywo do dwóch sześciocalowych ekranów wewnątrz pojazdu. Ekrany umiejscowione zostały na przeciwległych końcach deski rozdzielczej.

Układ kamer nie tylko pasuje do futurystycznej i prostej sylwetki samochodu, ale też przyczynia się do poprawy aerodynamiki, zmniejszając opory powietrza – nawet o 90 proc. w stosunku do tradycyjnych lusterek. Dla całego pojazdu wskaźniki aerodynamiczne są lepsze nawet o 3,8 proc., dzięki czemu mniejsze będzie zużycie energii i większy zasięg.

Obudowy kamer dodatkowo ukształtowano tak, żeby na soczewki, pokryte dodatkowo powłoką hydrofobową, nie spływała woda i aby zapobiec gromadzeniu się wilgoci. Ma to poprawić widoczność w deszczu, ale też w nocy.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zapowiedź premier

Honda E - wersja produkcyjna Honda E - wersja produkcyjna

Honda E – wnętrze

Zgodnie z przewidywaniami, producent przeniósł do modelu produkcyjnego również design wnętrza, z ciekawie wyglądającą deską rozdzielczą. Na całej szerokości kabiny rozciąga się pas wypełniony ekranami.

W skrajnych położeniach są to monitory wyświetlające obraz z bocznych kamer. Przed kierowcą umieszczono ekran wirtualnych zegarów, na środku osadzony jest 12,3-calowy monitor pozwalający kierowcy na obsługę większości funkcji systemu multimedialnego, a kolejny monitor, również o przekątnej 12,3 cala, znalazł się przed pasażerem.

Pod ekranami znajduje się płaska półka, która w środkowej części zawiera kilka przycisków i pokrętło regulacji głośności. Na konsoli środkowej z kolei umieszczony został panel sterowania klimatyzacją, jeszcze niżej kilka gniazd, w tym 230 V, USB, HDMI oraz 12 V.

Między kierowcą i pasażerem z kolei mamy przyciski trybu jazdy – P, R, N, D oraz przycisk obsługujący elektryczny hamulec ręczny. W miejscu podłokietnika natomiast pozostawiono miejsce na dwa napoje.

Zobacz także: Lamborghini Sian - najmocniejszy w historii

Honda E - wersja produkcyjna Honda E - wersja produkcyjna

Honda E – komunikacja

Funkcjami i aplikacjami łączności można sterować za pośrednictwem dotykowego ekranu lub z pomocą poleceń głosowych systemu Honda Personal Assistant. Intuicyjny Honda Personal Assistant, korzystający z rozwiązań sztucznej inteligencji (AI), jest zdolny do kontekstowego rozpoznawania mowy, dzięki czemu może prowadzić rozmowę i ułatwiać dostęp do wielu usług online.

Asystenta osobistego Hondy można aktywować, mówiąc „OK Honda”, następnie możemy zadawać pytania lub wypowiadać polecenia. Technologia uczenia maszynowego udoskonala rozumienie głosu osób korzystających z asystenta w procesie ciągłej komunikacji, przez co odpowiedzi z czasem są coraz bardziej precyzyjne.

Właściciele Hondy mogą nawet po wyjściu z samochodu pozostać w kontakcie ze swoim pojazdem za pośrednictwem aplikacji na smartfony My Honda+.

Oficjalny debiut Hondy E zaplanowany jest na zbliżający się salon samochodowy we Frankfurcie. W krajach, w których Honda E będzie oferowana w pierwszej kolejności, zainteresowani zakupem tego modelu mogą dokonać opłaty rezerwacyjnej, która zapewni priorytetową realizację zamówienia. Polskich cen jeszcze znamy. Więcej szczegółów dowiemy się po oficjalnej prezentacji.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij