[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
1.8

Honda E. Znamy dane techniczne

Honda potwierdziła niedawno nazwę dla nowego modelu elektrycznego. Teraz wiemy też, jaki silnik napędza Hondę E.

Honda E Honda E
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 300 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie, Honda ogłosiła przyspieszenie realizacji swojej strategii „Electric Vision”. Zgodnie z nim, do 2025 roku, pełna gama modeli tej marki sprzedawanych w Europie, będzie wyposażona w zelektryfikowane układy napędowe.

Honda e, prezentowana w Genewie jeszcze jako prototyp gotowy do seryjnej produkcji, jest pierwszym modelem Hondy, który korzysta z platformy stworzonej dla modeli elektrycznych. Miejski samochód wyposażony zostanie w zaawansowany elektryczny układ napędowy przekazujący moc na tylne koła.

Honda E – dane techniczne

Honda E jest w pełni elektrycznym samochodem miejskim. Do jego napędu posłuży silnik elektryczny, zamontowany z tyłu samochodu i napędzający koła tylnej osi. Ten fakt oraz doskonały rozdział masy – pół na pół pomiędzy obie osie, wraz z nisko położonym środkiem ciężkości, mają uczynić z Hondy E bardzo zwinne auto o świetnych własnościach jezdnych.

Moc napędu ma sięgać wartości 150 koni mechanicznych, co jak na miejskie auto wydaje się być aż nadto. Z oceną zaczekajcie jednak, kiedy usłyszycie wartość momentu obrotowego. Ta sięgać będzie bowiem aż 300 niutonometrów, dostępnych już od samego początku.

Nie podano na tę chwilę danych dotyczących osiągów Hondy E. Dziennikarze obecni na pierwszych jazdach prototypem mówią jednak o okolicach ośmiu sekund, potrzebnych na sprint od 0 do 100 km/h. I to ma być miejskie auto? To prawdziwy gokart, zwłaszcza z uruchomionym trybem „Sport”, który pomaga wykrzesać maksimum możliwości napędu.

Zobacz także: BMW Vision M Next - następca BMW i8

REKLAMA

REKLAMA

Honda E Honda E

Honda E – akumulator i ładowanie

Jak podaje Honda, akumulator użyty w modelu E ma pojemność 35,5 kW i jest jednym z najmniejszych w swojej klasie. Dzięki temu udało się osiągnąć równowagę pomiędzy niską masą pojazdu, a możliwością szybkiego ładowania.

Według informacji zawartych w komunikacie prasowym, baterie można uzupełnić do poziomu 80 proc. pojemności w zaledwie 30 minut.

Całkowity zasięg Hondy E na w pełni naładowanym akumulatorze ma wynieść ponad 200 kilometrów, co zważywszy na miejskie przeznaczenie samochodu, jest wartością w pełni wystarczającą.

Zobacz także: pierwsza elektryczna Skoda już jest!

REKLAMA

Honda E Honda E

Honda E – cechy szczególne

Projektując Hondę E inżynierowie szczególną uwagę zwrócili na komfort prowadzenia i sportowe właściwości jezdne. Akumulator jest umieszczony nisko pod podłogą, dzięki czemu środek ciężkości samochodu znajduje się na wysokości zaledwie 50 cm.

Wspomniany wcześniej rozkład masy w stosunku 50:50, kompaktowe rozmiary i krótkie zwisy karoserii Hondy E zapewniają dużą stabilność i zwrotność typową dla miejskich samochodów elektrycznych.

Moc przekazywana jest na tylne koła, co gwarantuje nie tylko sportowe wrażenia z jazdy, ale i większą bezpośredniość i wrażliwość układu kierowniczego. W rezultacie promień skrętu wynosi zaledwie około 4,3 metra.

Zobacz także: nowy Opel Corsa, z napędem elektrycznym

REKLAMA

REKLAMA

Honda e Prototype (Genewa 2019) Honda e Prototype (Genewa 2019)

Honda E – Single Pedal Control

Honda E jest wyposażona w funkcję Single Pedal Control, która umożliwia kierowcy przyspieszenie i spowolnienie samochodu tylko za pomocą pedału przyspieszenia. Kiedy pedał ten zostanie wciśnięty do podłogi, samochód przyspieszy jak zwykle, a po jego zwolnieniu następuje automatyczne hamowanie regeneracyjne i samochód zacznie zwalniać.

Wszystko, to znaczy ruszanie z miejsca oraz hamowanie, można dzięki temu wykonywać za pomocą jednego tylko pedału. Trzeba jednak wcześniej poćwiczyć i przyzwyczaić się do takiego sposobu prowadzenia.

Zobacz także: aplikacja mPojazd - dowód i OC w smarftonie

REKLAMA

Honda e Honda e

Honda E – lusterka zamiast kamer

Niedawno temu producent potwierdził również, że system kamer zastępujący lusterka boczne, znany z prototypowej wersji, będzie elementem wyposażenia standardowego w seryjnej Hondzie E. System zastępuje konwencjonalne lusterka niewielkimi kamerami, przekazującymi obraz na żywo do dwóch sześciocalowych ekranów wewnątrz pojazdu. Ekrany umiejscowione zostały na przeciwległych końcach deski rozdzielczej.

Układ kamer nie tylko pasuje do futurystycznej i prostej sylwetki samochodu, ale też przyczynia się do poprawy aerodynamiki, zmniejszając opory powietrza – nawet o 90 proc. w stosunku do tradycyjnych lusterek. Dla całego pojazdu wskaźniki aerodynamiczne są lepsze nawet o 3,8 proc., dzięki czemu mniejsze będzie zużycie energii i większy zasięg.

Obudowy kamer ukształtowano tak, żeby na soczewki, pokryte dodatkowo powłoką hydrofobową, nie spływała woda i aby zapobiec gromadzeniu się wilgoci. Ma to poprawić widoczność w deszczu, ale też w nocy.

Ostateczny kształt wersji produkcyjnej Hondy E, bazującej na modelu Hondy e Prototype, zostanie pokazana pod koniec tego roku.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij