Honda FCV ma już bogatą historię zapisaną w USA. Jest następcą modelu FCX, który pojawił się w 2002 roku i był pierwszym pojazdem na ogniwa paliwowe certyfikowanym przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska. Następnie w 2005 roku Honda stała się pierwszą firmą na świecie, która rozpoczęła sprzedaż leasingową modeli FCV klientom indywidualnym w USA.
W 2008 roku pojawiła się Honda FCX Clarity, która była bardzo dojrzałym konstrukcyjnie autem, napędzanym ogniwami wodorowymi. Właściwości jezdne niczym nie odbiegały od tych, wyczuwalnych w aucie z tradycyjnym napędem.
Nowy koncept Hondy FCV Concept będzie następcą FCX Clarity. Stos ogniw paliwowych zainstalowany w koncepcie jest o 33% mniejszy, niż u poprzednika, a osiąga moc wyjściowa przekracza 100 kW. Jest też o ok. 60% wydajniejszy niż poprzednik.
FCV Concept to auto typu sedan, w którym całą jednostkę wodorową "upchano" pod maską, dzięki czemu podzespoły nie zabierają miejsca na przestrzeń w kabinie. Koncept Hondy ma pomieścić wygodnie piątkę pasażerów.
Co ciekawe, Honda FCV jest też małą domową elektrownią, która produkuje i dostarcza energię w czasie klęsk żywiołowych, czy w innych sytuacjach, gdy potrzebna jest energia elektryczna tam, gdzie nie ma dostępu do sieci elektrycznej. Ta funkcja jest jednak przeznaczona tylko na rynek japoński.
Honda chce rozwijać technologie wodorowe i być czołowym producentem tego typu aut. Japońscy inżynierowie pracują także nad rozwojem inteligentnych wodorowych stacji paliwowych.
Czy auta zasilane ogniwami wodorowymi to przyszłość motoryzacji? Zapewne będą one jednymi z kilku alternatywnych źródeł napędu do samochodów. Samochody napędzane wodorem są bardzo trwałe (bo proste w konstrukcji) i ekologiczne. Jedyne co wydobywa się z rury wydechowej do woda. To, że auta wodorowe to przyszłość możemy zaobserwować też przez premiery innych producentów, jak Audi czy Volkswagen.