REKLAMA

Honda HR-V e:HEV – oficjalna premiera

Nowa Honda HR-V została oficjalnie zaprezentowana podczas konferencji online. Wiemy już niemal wszystko o nowym hybrydowym SUV-ie. Teraz czekamy na podanie cennika.

Honda HR-V e:HEV fot. materiały prasowe
Honda HR-V e:HEV
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 97 100 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Honda HR-V e:HEV – nadwozie

Honda zaprezentowała dziś nową generację modelu HR-V w wersji na rynek europejski. Wcześniej poznaliśmy jej bliźniaczą odmianę o nazwie Vezel, pod jaką oferowana jest w Japonii. Kompaktowy SUV, który dla Hondy jest prawdziwym bestsellerem, zyskał całkiem odmienioną stylistykę, z nadwoziem o sylwetce coupe, z wydłużoną maską i rozciągniętym tyłem, a także gładkimi powierzchniami bocznymi.

REKLAMA

Honda HR-V e:HEVfot. materiały prasowe
Honda HR-V e:HEV

Elegancką sylwetkę uzyskano dzięki zwiększeniu o 10 mm prześwitu i obniżeniu dachu o 20 mm w porównaniu z poprzednim modelem. Krótszy jest też zwis przedni, a 18-calowe koła dodają wrażenia solidności. Na uwagę zasługuje oryginalnie zaprojektowany grill pozbawiony wyraźnego obramowania i tył z lampami połączonymi świetlną listwą.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Honda HR-V e:HEV – wnętrze

Honda HR-V e:HEVfot. materiały prasowe
Honda HR-V e:HEV

W kabinie Hondy HR-V również postawiono na prostotę. W centralnym miejscu znajduje się duży ekran w stylu tabletu, przy którym znalazło się miejsce na wygodne pokrętło regulacji głośności i podstawowe fizyczne przyciski. Co istotne, pozostawiono panel sterowania klimatyzacją i nawiewem, dzięki czemu ustawień nie trzeba będzie szukać za pomocą dotykowego ekranu. Niemal niewidoczne są kratki nawiewu z dodatkową funkcją rozpraszania strumienia powietrza.

Honda HR-V e:HEVfot. materiały prasowe
Honda HR-V e:HEV

Chociaż ogólne wymiary pojazdu są podobne do poprzedniego modelu, nowy HR-V oferuje więcej miejsca na nogi i ramiona. W porównaniu z poprzednią generacją HR-V, zwiększono o 35 mm przestrzeń na nogi pasażerów drugiego rzędu, tylne siedzenia zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu, co było możliwe dzięki zastosowaniu centralnie montowanego zbiornika paliwa. Rozplanowanie platformy pozwala również na zachowanie systemu tylnych foteli Magic Seats, a producent podczas konferencji wspomniał o możliwości przewiezienia dwóch „dorosłych” rowerów górskich w pozycji pionowej, ze zdjętymi jedynie przednimi kołami.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Honda HR-V e:HEV – napęd

Jak wiemy już z wcześniejszych zapowiedzi, nowa Honda HR-V będzie tylko i wyłącznie hybrydą, i to w wydaniu znanym już czy to z nowej Hondy CR-V, czy też z Hondy Jazz. Pełnych danych technicznych jeszcze nie dostaliśmy, ale to co najważniejsze, już wiemy. Układ hybrydowy Hondy e:HEV składa się z dwóch niedużych, ale mocnych silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC, działającym w cyklu Atkinsona.

Moc maksymalna układu napędowego wynosi 96 kW (131 KM), a maksymalny moment obrotowy 253 Nm osiągany jest przy 4 500 obr/min. I teraz najciekawsze. Układ napędowy e:HEV korzysta z trzech różnych trybów, uruchamianych automatycznie, w zależności od warunków jazdy. Standardowo HR-V porusza się w trybie elektrycznym, płynnie przechodząc w tryb hybrydowy, gdy silnik wymaga wysokiego momentu obrotowego, natomiast silnik benzynowy jest wykorzystywany podczas jazdy ze stałymi wyższymi prędkościami. Po raz pierwszy spotkaliśmy się z tym w przypadku nowego CR-V, a później w Jazzie, i przyznajemy, że w codziennej jeździe takie rozwiązanie zdaje egzamin.

Honda HR-V e:HEVfot. materiały prasowe
Honda HR-V e:HEV

Krótko mówiąc, przez większość czasu samochód działa jak elektryczny (w dużym uproszczeniu), bo jest napędzany jednym z elektrycznych silników właśnie. Do czasu, kiedy wystarcza prądu w niewielkim akumulatorze, jedziemy bezemisyjnie. Potem, lub kiedy trzeba nieco mocniej przyspieszyć, włącza się silnik spalinowy, ale nie napędza on kół, a produkuje prąd dla wspomnianego silnika elektrycznego, działając na stałych, optymalnych obrotach. Dopiero kiedy jedziemy z dużą prędkością, silnik spalinowy zostaje automatycznie połączony z kołami i to on przejmuje pierwsze skrzypce.

Dynamikę podnoszą różne tryby pracy - Sport, Normal i Econ, natomiast włączenie wybierakiem biegów dodatkowego trybu jazdy B powoduje silniejsze hamowanie regeneracyjne i daje wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym. Poziom odzyskiwania energii i stopień opóźnienia można dostosować do upodobań kierowcy za pomocą przełącznika, znajdującego się za kierownicą.

Nowa Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Europie pod koniec 2021 roku. Klienci mogą jednak już teraz zgłosić zainteresowanie zakupem, za pośrednictwem strony internetowej Hondy. Czekamy na publikację polskiego cennika, choć spodziewamy się raczej typowych dla Hondy, większych kwot. Już przecież znacznie mniejszy Jazz e:HEV wyceniony jest na blisko 94 tys. złotych.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA