Honda Jazz Crosstar e:HEV – więcej mocy po face liftingu

Honda Jazz przeszła właśnie face lifting, który dodał słabowitemu dotąd napędowi zauważalnie więcej mocy, a do tego miejska hybryda może teraz ciągnąć lekką przyczepę.

Honda Jazz Crosstar e:HEV 2023 fot. materiały prasowe
Honda Jazz Crosstar e:HEV 2023
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 96 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Honda Jazz Crosstar e:HEV w odświeżonej wersji trafi do polskich salonów późną wiosną 2023 roku. Czym jest odmiana Crosstar? To bardziej surowe, przypominające SUV-a wydanie modelu Jazz. Auto oferuje m.in. większy prześwit, zintegrowane relingi dachowe i czarne, off-roadowe nakładki zewnętrzne. Jazz po face liftingu zyskał nieco odświeżony wygląd, ale przede wszystkim chodziło o poprawienie parametrów napędu.

Honda Jazz Crosstar e:HEV – zmiany nadwozia i wnętrza

Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV doczekał się zmian w wyglądzie zewnętrznym. Bardziej wyrazista jest osłona wlotu powietrza o strukturze plastra miodu, którą uzupełniają zmodyfikowane zderzaki, wzbogacone o srebrne panele imitujące osłony podwozia. Dopełnieniem zmian jest natomiast nowe wykończenie felg aluminiowych oraz wprowadzenie nowego niebieskiego lakieru nadwozia: Fjord Mist. We wnętrzu Jazza Crosstar e:HEV pojawi się natomiast nowa tapicerka siedzeń, a także modyfikacje deski rozdzielczej i paneli drzwiowych oraz nowe wykończenie kokpitu, konsoli środkowej i minimalistycznej, dwuramiennej kierownicy.

Honda Jazz Crosstar e:HEV 2023fot. materiały prasowe
Honda Jazz Crosstar e:HEV 2023

Honda Jazz Crosstar e:HEV – mocniejsza hybryda e:HEV

Jazz Crosstar e:HEV jest napędzany zespołem hybrydowym Hondy. Najnowsza generacja układu napędowego e:HEV wykorzystuje dwa silniki elektryczne, oszczędny silnik benzynowy oraz przekładnię automatyczną. System oferuje wybór trzech trybów jazdy. Dzięki udoskonaleniom wszystkich komponentów, moc elektrycznego silnika napędowego wzrosła o 10 kW (13 KM), do 90 kW (122 KM), a moc generatora o 8 kW i wynosi obecnie 78 kW (106 KM). 1,5-litrowy silnik benzynowy z wtryskiem punktowym zyskał z kolei 7 kW, osiągając 79 kW (107 KM). Maksymalny moment obrotowy to nadal 131 Nm.

Moc maksymalna układu hybrydowego e:HEV jest równa maksymalnej mocy silnika elektrycznego napędowego i wynosi teraz 122 KM. Maksymalny moment obrotowy pozostał na wysokim poziomie 253 Nm. Wszystko to pozwala uzyskać lepsze wrażenia z jazdy, poprawę osiągów, ale też utrzymanie średniego spalania na poziomie 4,8 l/100 km. Dodajmy, że modyfikacje dotyczą również automatycznej przekładni Hondy. Dzięki nim poprawiła się płynność działania oraz dynamika jazdy. Jak podaje producent, w modelu Jazz Crosstar e:HEV zastosowano nowy sposób reakcji układu napędowego na wciśnięcie gazu, a wszystko po to, by spotęgować pozytywne odczucia podczas przyspieszania.

Honda Jazz Crosstar e:HEV 2023fot. materiały prasowe
Honda Jazz Crosstar e:HEV 2023

Honda Jazz Crosstar e:HEV – zdolność holowania przyczepy

Jest jeszcze jedna, pożądana przez klientów nowość. W odpowiedzi bowiem na ich sugestie, wprowadzono parametr dopuszczalnej masy holowania, dzięki czemu Jazz Crosstar e:HEV stał się bardziej wszechstronny. Może on teraz holować do 500 kg, w czym mieszczą się małe przyczepy lub bagażniki rowerowe mocowane na haku holowniczym.

Sprzedaż odświeżonej Hondy Jazz Crosstar e:HEV rozpocznie się w Polsce na wiosnę 2023 roku. Dodatkowo na wybranych europejskich rynkach Honda Jazz e:HEV będzie dostępna w wersji Elegance i Advance oraz zupełnie nowym wariancie Advance Sport. Cennik podamy bliżej daty premiery.

Zobacz także:
REKLAMA