REKLAMA

Honda e: elektryczny maluch w cenie hot-hatcha

Honda e to stylowy, miejski samochód z napędem elektrycznym, który wchodzi właśnie do sprzedaży w Polsce. Znamy jego cenę i, jak przystało na „elektryka”, tanio nie jest.

Honda e fot. materiały prasowe
Honda e

Honda e została oficjalnie zaprezentowana. Jej wygląd znamy już dobrze, podobnie jak szczegóły dotyczące napędu i dostępnych wersji. Teraz natomiast poznaliśmy oficjalny cennik. Jak się okazuje, podstawowy wariant wyceniony jest na poziomie porównywalnym z ponad 300-konnymi hot-hatchami, jak Honda Civic Type R (320 KM) czy Ford Focus RS (350 KM). No ale tu mamy przecież napęd elektryczny, a jak wiadomo, „to musi kosztować”. Nawet kiedy mówimy o małym miejskim modelu.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Nie trzymając już was dłużej w – nomen omen – napięciu, zdradzimy, ile kosztuje elektryczna Honda e. Dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia, Base oraz Advance. Ale, co istotne, obie są przypisane do dwóch różnych wariantów napędu:

  • Honda e Base z silnikiem o mocy 136 KM kosztuje od 152 900 złotych.
  • Honda e Advance z silnikiem o mocy 154 KM kosztuje od 165 900 złotych.

Dodajmy od razu, że Honda e jest tańsza od podobnego wielkością i równie ładnie narysowanego, elektrycznego Fiata 500, który w 118-konnej wersji kosztuje od 154 900 złotych.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Honda e – silnik i napęd

Bazowa odmiana Hondy e otrzymała silnik elektryczny o mocy 136 KM, a w mocniejszym wariancie 154 KM. Moment obrotowy w obu jest identyczny i sięga 315 Nm. Jak się nietrudno domyślić, takie parametry sprawiają, że nieduża przecież Honda e jest prawdziwym "gokartem". Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h tylnonapędowe miejskie auto potrzebować ma średnio około 8 sekund.

Producent zastosował w Hondzie e akumulator o pojemności 35,5 kWh. Jest on jednym z najmniejszych w swojej klasie, ale po pełnym ładowaniu zapewnia zasięg do 220 km. Jeśli chodzi o uzupełnianie zapasu energii, istnieje możliwość szybkiego ładowania do poziomu 80 proc. pojemności w zaledwie 30 minut.

REKLAMA

Honda e – wnętrze

Na koniec parę słów o wnętrzu, gdzie panuje nowoczesna, wręcz futurystyczna atmosfera. Na całej szerokości kabiny rozciąga się pas wypełniony ekranami. W skrajnych położeniach są to monitory wyświetlające obraz z bocznych kamer. Przed kierowcą umieszczono ekran wirtualnych zegarów, na środku osadzony jest 12,3-calowy wyświetlacz, pozwalający kierowcy na obsługę większości funkcji systemu multimedialnego, a kolejny monitor, również o przekątnej 12,3 cala, znalazł się przed pasażerem.

Pod ekranami znajduje się płaska półka, pośrodku której wkomponowanych zostało kilka przycisków oraz pokrętło regulacji głośności. Na konsoli środkowej z kolei umieszczony został panel sterowania klimatyzacją, jeszcze niżej kilka gniazd, w tym 230 V, USB, HDMI oraz 12 V. Między kierowcą i pasażerem mamy dodatkowo przyciski trybu jazdy – P, R, N, D oraz "guzik" obsługujący elektryczny hamulec ręczny. Zamiast tradycyjnego podłokietnika pozostawiono natomiast miejsce na dwa napoje.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA