REKLAMA

Hummer EV – powrót legendy w wersji elektrycznej

Hummer EV to współczesne wcielenie kultowego modelu, w którym zamiast bulgotu silnika V8 mamy ciche trzy motory elektryczne. Kosmiczne są przy tym osiągi, jak sprint do „setki” w 3 sekundy.

Hummer EV fot. materiały prasowe
Hummer EV

Doczekaliśmy się w końcu premiery Hummera EV, długo zapowiadanej i przekładanej z powodu pandemii COVID-19. Zgodnie z tym, o czym pisaliśmy już wcześniej, nowy Hummer EV ma napęd elektryczny i osiągi godne sportowych hipersamochodów. Bo jak inaczej nazwać zaledwie trzy sekundy potrzebne na przyspieszenie do 100 km/h?

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Ale to i tak dopiero początek. Wiemy bowiem, że do napędu Hummera EV służą aż trzy silniki elektryczne, które dają łączną moc 1014 KM i moment obrotowy 15 592 Nm. Dobrze czytacie, nie ma tu błędu. Producent zastosował jednak marketingowy chwyt, bowiem podany moment mierzony jest przy silniku. Ten realny ma jednak spokojnie sięgać 1000 Nm.

Tak czy inaczej ten potężnych rozmiarów kolos ma przyspieszać w czasie wspomnianych trzech sekund, przy maksymalnym wykorzystaniu potencjału napędu i funkcji kontroli startu. To czyste szaleństwo, ale i to nie koniec wiadomości. Producent podaje bowiem, że akumulatory Hummera EV można będzie ładować prądem 350 kW(!), co pozwoli w zaledwie minutę zwiększyć zasięg o 161 km. W sumie zasięg na pełnym naładowaniu ma wynosić ponad 560 km.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Czy to już tyle niezwykłych cech Hummera EV? Ależ skąd! Nie możemy nie wspomnieć o trybie „Crab mode”, w którym samochód może jechać… na ukos. Przednie i tylne koła skręcają w tym samym kierunku i auto jedzie „po przekątnej”, mając nadwozie ustawione „na wprost”. Niesamowite rozwiązanie. Tryb kraba ma wspomóc manewrowanie i jazdę w terenie. A w tym pomoże także zawieszenie, które może zostać dodatkowo podniesione o niemal 15 cm.

Początkowo Hummer EV pojawi się w wersji Edition 1 w cenie 112,5 tys. dolarów. W 2022 roku dołączy do niego model Hummer EV 3X, który w cenie 100 tys. dolarów zaoferuje nieco mniejszą moc 811 KM i 12800 Nm momentu obrotowego, a także niższy zasięg 480 km.

Kolejnych kilka miesięcy później wejdzie Hummer EV 2X, z dwoma „tylko” silnikami, dysponującymi łącznie mocą 634 KM i momentem 10033 Nm. Zasięg pozostanie na poziomie 480 km, a cena wyniesie 90 tys. dolarów.

I wreszcie wiosną 2024 roku dostaniemy możliwość zakupienia bazowego wariantu, który za cenę 80 tys. dolarów da nam zasięg ograniczony do 400 km, przy tych samych parametrach mocy co model 2X.

Hummer EVfot. materiały prasowe
Hummer EV

W galerii zdjęć zobaczycie, jak Hummer EV prezentuje się w terenie. Zwróćcie uwagę na kosmicznie wyglądające wnętrze.

zobacz galerię

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA