Mała, zwariowana Toyota o elektryzującym napędzie bazuje na standardowej 3-drzwiowej wersji. Korzysta ona z turbodoładowanego czterocylindrowca o pojemności 1.6 - generuje on 300 KM i 420 Nm, które przenosi na przednie koła. Dodatkową siłę napędową dostarczają dwa motory elektryczne, które napędzają poszczególne tylne koła - dodają one łącznie 120 KM. Silniki elektryczne mogą pomóc także w pokonywaniu zakrętów, przyhamowując lub dostarczając większej mocy na poszczególne koła w trakcie pokonywania łuku.
Jest jeszcze jeden silnik elektryczny - 60-konny, działa jako generator na dwa sposoby: podczas wytracania prędkości oddaje energię do kondensatora, by następnie podczas przyspieszania zasilać dwa tylne silniki elektryczne, lub gdy moc przekazywana na koła będzie zbyt duża by Yaris utrzymał przyczepność - generator zadziała podobnie do kontroli trakcji.
Wnętrze wykończono w stricte wyścigowy sposób - są tutaj fotele kubełkowe Recaro, kierownica obszyta alcantarą czy drążek zmiany biegów umieszczony bliżej kierowcy. We wnętrzu wykorzystano także detale nawiązujące do GT-86 m.in aluminiowe nakładki na pedały.
Do wyboru na kole kierownicy będą dwa przyciski selektora tryby jazdy - tryb drogowy i torowy. Torowe ustawienie pozwala na wykorzystanie całego potencjału auta a tryb przygotowany do codziennej jazdy, za zadanie ma korzystanie w jak największym stopniu z napędu elektrycznego w celu ograniczenia spalania i emisji CO2.
Toyota Yaris Hybrid-R Concept stoi na 18-calowych felgach obutych w wyczynowe opony Michelin Pilot Sport Cup 225/40 R18.
amis