[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Hybrydowe Renault Clio i Captur. Premiera

Podczas salonu samochodowego w Brukseli Renault zaprezentowało dwie nowe hybrydy o oznaczeniu E-Tech. Są to modele Clio i Captur.

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 75 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Podczas dnia prasowego na salonie samochodowym w Brukseli zadebiutowały dwa nowe modele Renault z napędem hybrydowym. Jednym z nich jest Renault Clio E-Tech Hybrid, będące „zwykłą” hybrydą, a drugim Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid, które jest hybrydą typu plug-in.

Renault Clio E-Tech Hybrid

Zacznijmy od Renault Clio E-Tech Hybrid, które będzie mocną konkurencją dla niewątpliwego lidera rynku hybryd w segmencie B – Toyoty Yaris Hybrid. Clio E-Tech Hybrid jest konwencjonalną hybrydą, której głównym przeznaczeniem jest jazda miejska, gdzie oszczędności z tytułu takiego rodzaju napędu są największe.

Renault Clio E-Tech Hybrid dysponuje napędem o łącznej mocy maksymalnej 140 KM, korzystającym z silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra. Korzystając z akumulatora magazynującego 1,2 kWh energii, hybrydowe Clio pozwala zmniejszyć zużycie paliwa w mieście nawet do 40 procent.

Producent podaje, że zaawansowany system odzyskiwania energii podczas hamowania sprawia umożliwia jazdę w trybie czysto elektrycznym przez nawet 80 proc. dystansu pokonywanego w warunkach miejskich. W takim trybie auto podróżować może do prędkości 75 km/h.

Zobacz także: Volvo XC90 T8 Twin Engine - SUV o wielu twarzach

REKLAMA

REKLAMA

Renault Clio E-Tech Hybrid Renault Clio E-Tech Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Do oferty francuskiego producenta dołącza też hybrydowa wersja plug-in modelu Captur, nazwana Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid. Samochód ten dysponuje mocą systemową 160 KM i maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm, pochodzącymi z połączenia 1,6-litrowego silnika benzynowego i motoru elektrycznego

W modelu Captur E-Tech Plug-in Hybrid zastosowany został akumulator gromadzący 9,8 kWh energii. Pozwala to na pokonanie do 50 km w trybie elektrycznym według normy WLTP lub do 65 km według WLTP City. Maksymalna prędkość w trybie bezemisyjnym sięga 135 km/h.

W trybie jazdy Pure, system dostosowuje pracę napędu hybrydowego do aktualnych warunków i stylu jazdy, maksymalizując oszczędne obchodzenie się z energią i paliwem. Z kolei tryb Sport, w zależności od dostępnych zapasów energii elektrycznej, po wciśnięciu pedału gazu do oporu korzysta z pełni możliwości obu silników, zapewniając najlepsze możliwe przyspieszenie.

Zobacz także: Volkswagen zapowiada rewolucję modelową

REKLAMA

Jest jeszcze tryb E-Save, który ma za zadanie oszczędzanie energii elektrycznej zgromadzonej w akumulatorze. Może się to okazać przydatne, kiedy na trasie zbliżamy się do miasta czy innych zabudowań, gdzie zaoszczędzona energia elektryczna pozwoli na bardziej oszczędne przemieszczanie się w gęstym ruchu, bez dodatkowego zanieczyszczania powietrza spalinami.

To nie koniec hybrydowych premier, bo już teraz producent zapowiada wersję hybrydową plug-in dla Renault Megane, a do roku 2022 Francuzi chcą mieć w gamie osiem w pełni elektrycznych i 12 zelektryfikowanych – hybrydowych – modeli.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA