Podczas dnia prasowego na salonie samochodowym w Brukseli zadebiutowały dwa nowe modele Renault z napędem hybrydowym. Jednym z nich jest Renault Clio E-Tech Hybrid, będące „zwykłą” hybrydą, a drugim Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid, które jest hybrydą typu plug-in.
Renault Clio E-Tech Hybrid
Zacznijmy od Renault Clio E-Tech Hybrid, które będzie mocną konkurencją dla niewątpliwego lidera rynku hybryd w segmencie B – Toyoty Yaris Hybrid. Clio E-Tech Hybrid jest konwencjonalną hybrydą, której głównym przeznaczeniem jest jazda miejska, gdzie oszczędności z tytułu takiego rodzaju napędu są największe.
Renault Clio E-Tech Hybrid dysponuje napędem o łącznej mocy maksymalnej 140 KM, korzystającym z silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra. Korzystając z akumulatora magazynującego 1,2 kWh energii, hybrydowe Clio pozwala zmniejszyć zużycie paliwa w mieście nawet do 40 procent.
Producent podaje, że zaawansowany system odzyskiwania energii podczas hamowania sprawia umożliwia jazdę w trybie czysto elektrycznym przez nawet 80 proc. dystansu pokonywanego w warunkach miejskich. W takim trybie auto podróżować może do prędkości 75 km/h.
Zobacz także: Volvo XC90 T8 Twin Engine - SUV o wielu twarzach
Komentarze
~toros, 2020-01-10 16:42:11
~Bozyk, 2020-01-10 15:15:31
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?