REKLAMA

Hybrydowe Renault Clio i Captur – znamy ceny

Hybrydowe Renault Clio E-Tech oraz hybryda plug-in Captur E-Tech debiutowały w styczniu w Brukseli. Teraz auta wchodzą do sprzedaży w Polsce.

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid Materiały prasowe
Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Na salonie samochodowym w Brukseli w styczniu 2020 roku zadebiutowały dwa nowe modele Renault z napędem hybrydowym. Jednym z nich jest Renault Clio E-Tech Hybrid, będące „zwykłą” hybrydą, a drugim Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid, które jest hybrydą typu plug-in.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Renault Clio E-Tech Hybrid

Zacznijmy od Renault Clio E-Tech Hybrid, które będzie mocną konkurencją dla niewątpliwego lidera rynku hybryd w segmencie B – Toyoty Yaris Hybrid. Clio E-Tech Hybrid jest konwencjonalną hybrydą, której głównym przeznaczeniem jest jazda miejska, gdzie oszczędności z tytułu takiego rodzaju napędu są największe.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Renault Clio E-Tech Hybrid dysponuje napędem o łącznej mocy maksymalnej 140 KM, korzystającym z silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra. Korzystając z akumulatora magazynującego 1,2 kWh energii, hybrydowe Clio pozwala zmniejszyć zużycie paliwa w mieście nawet do 40 procent.

Producent podaje, że zaawansowany system odzyskiwania energii podczas hamowania sprawia umożliwia jazdę w trybie czysto elektrycznym przez nawet 80 proc. dystansu pokonywanego w warunkach miejskich. W takim trybie auto podróżować może do prędkości 75 km/h.

Ceny Renault Clio E-Tech Hybrid

Bazowa wersja Renault Clio E-Tech Hybrid w wyposażeniu ZEN kosztuje od 88 400 złotych. Poziom INTENS to wydatek 92 900 złotych, natomiast topowy, usportowiony wariant R.S. LINE wyceniono na 97 900 złotych. Obecnie trwa jednak promocja, w której hybrydowe Clio kosztuje od 79 900 złotych.

Jak wypada na tym tle główny konkurent? Toyota Yaris Hybrid, wyposażona w słabszy, bo 116-konny napęd hybrydowy, kosztuje w bazowej wersji Active od 76 900 złotych, natomiast topowy wariant Premiere Edition kosztuje 89 900 złotych.

REKLAMA

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Do oferty francuskiego producenta dołącza też hybrydowa wersja plug-in modelu Captur, nazwana Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid. Samochód ten dysponuje mocą systemową 160 KM i maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm, pochodzącymi z połączenia 1,6-litrowego silnika benzynowego i motoru elektrycznego.

W modelu Captur E-Tech Plug-in Hybrid zastosowany został akumulator gromadzący 10,5 kWh energii. Pozwala to na pokonanie do 50 km w trybie elektrycznym według normy WLTP lub do 65 km według WLTP City. Maksymalna prędkość w trybie bezemisyjnym sięga 135 km/h.

W trybie jazdy Pure, system dostosowuje pracę napędu hybrydowego do aktualnych warunków i stylu jazdy, maksymalizując oszczędne obchodzenie się z energią i paliwem. Z kolei tryb Sport, w zależności od dostępnych zapasów energii elektrycznej, po wciśnięciu pedału gazu do oporu korzysta z pełni możliwości obu silników, zapewniając najlepsze możliwe przyspieszenie.

Jest jeszcze tryb E-Save, który ma za zadanie oszczędzanie energii elektrycznej zgromadzonej w akumulatorze. Może się to okazać przydatne, kiedy na trasie zbliżamy się do miasta czy innych zabudowań, gdzie zaoszczędzona energia elektryczna pozwoli na bardziej oszczędne przemieszczanie się w gęstym ruchu, bez dodatkowego zanieczyszczania powietrza spalinami.

Cena Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid kosztuje 129 400 złotych, ale znów, podobnie jak Clio, w obecnie obowiązującej promocji samochód jest znacznie tańszy, bo cena startuje od 120 900 złotych, czyniąc z Captura najtańszą hybrydę plug-in na rynku.

To nie koniec hybrydowych premier, bo już teraz producent zapowiada wersję hybrydową plug-in dla Renault Megane, a do roku 2022 Francuzi chcą mieć w gamie osiem w pełni elektrycznych i 12 zelektryfikowanych – hybrydowych – modeli.

zobacz galerię

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA