[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Hybrydowy Volkswagen Passat GTE. Znamy ceny

Volkswagen Passat przeszedł niedawno face lifting. Teraz do salonów wchodzi hybrydowa wersja Passat GTE. Znamy już polskie ceny.

Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 168 590 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Nowy Volkswagen Passat GTE napędzany jest hybrydowym połączeniem silnika spalinowego i elektrycznego, z możliwością ładowania baterii z zewnętrznego źródła prądu. Zespół napędowy plug-in nowej generacji pozwala połączyć zalety auta z bezemisyjnym i cichym napędem elektrycznym, z możliwościami jakie daje obecnie silnik spalinowy w dalszych podróżach.

Volkswagen Passat GTE – silnik i zasięg

Volkswagen Passat GTE wyposażony w nowy zespół hybrydowy plug-in, który składa się z pojemnego akumulatora, dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG oraz silnika elektrycznego i turbodoładowanego silnika benzynowego z rodziny TSI, dysponuje łączną mocą systemową 218 KM.

Za napęd odpowiada benzynowa jednostka napędowa 1,4 TSI, która generuje maksymalną moc 156 KM, z kolei silnik elektryczny dostarcza 85 kW, czyli 115 KM. Moc systemowa zespołu napędowego Passata GTE wynosi, jak wspomnieliśmy wyżej, bardzo przyzwoite 218 KM.

Silnik elektryczny jest zaopatrywany w energię przez nowy litowo-jonowy akumulator wysokowoltowy, dysponujący pojemnością 13 kWh, umieszczony w podłodze pojazdu przed tylną osią. Przetwornica zamienia prąd stały z akumulatora w zmienny do zasilania silnika elektrycznego.

Siły napędowe przenoszone są za pośrednictwem 6-biegowej automatycznej przekładni dwusprzęgłowej, którą dostosowano do specyfiki hybrydowego zespołu napędowego.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE

Wróćmy na moment do akumulatora Passata GTE. Jest on ładowany standardowo z zewnętrznego źródła prądu poprzez port znajdujący się w przedniej części pojazdu. Korzystając ze standardowej sieci 230 V i seryjnego przewodu dostosowanego do przesyłu prądu zmiennego o mocy 2,3 kW akumulator można naładować do pełna – zakładając, że jest całkowicie opróżniony – w ciągu sześciu godzin i 15 minut.

Używając tzw. wallboxa mocowanego na przykład w garażu, lub korzystając ze stacji ładowania prądem 360 V i opcjonalnego przewodu prądu zmiennego o mocy 3,6 kW, czas ten skraca się do czterech godzin.

W porównaniu z Passatem GTE poprzedniej generacji, nowy hybrydowy model Volkswagena wyposażono w akumulator o zwiększonej pojemności, która wynosi 13 kWh (o 31 procent więcej niż wcześniej). Akumulator o takiej pojemności zapewnia zasięg na energii elektrycznej wynoszący 59 km w przypadku limuzyny i 56 km w przypadku wersji kombi.

Po uruchomieniu Passat GTE zawsze działa w trybie elektrycznym E-Mode, dzięki czemu jest samochodem bezemisyjnym. Możliwość pokonywania większych odległości w sposób bezemisyjny sprawia, że samochód jest szczególnie przydatny dla kierowców, którzy mieszkają w mieście lub dojeżdżają do pracy spoza miasta.

Dzięki nowej konfiguracji hybrydowego trybu pracy znacznie uproszczone zostało gospodarowanie energią elektryczną podczas dalekich podróży. Wszystko po to, aby wystarczyło jej na bezemisyjny dojazd do celu wyznaczonego w mieście.

Zobacz także: rewolucyjny Volkswagen ID.3 już jest!

REKLAMA

Volkswagen Passat GTE Volkswagen Passat GTE

Volkswagen Passat GTE - nadwozie i wnętrze

Z zewnątrz Passat GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in odróżnia się od innych wersji m.in. charakterystycznym kształtem świateł do jazdy dziennej, wykonanych w technologii LED i umieszczonych nisko w narożnikach zderzaka.

Poza tym w Passacie GTE widoczne są niebieskie zaciski hamulcowe, obręcze kół z lekkich stopów o średnicy 17 cali (typ Montpellier) opracowane specjalnie dla tej odmiany Passata oraz logo GTE przy przednich słupkach.

We wnętrzu Passata GTE standardowo znajdują się:

  • system nawigacji satelitarnej Discover Media,
  • trzystrefowa klimatyzacja Climatronic Air Care,
  • fotele pokryte tapicerką z niebieskimi elementami,
  • 3-ramienna, multifunkcyjna kierownica z łopatkami do zmiany biegów obszyta skórą,
  • kabel do ładowania prądem zmiennym AC ze stacji ładującej,
  • system ochrony pasażerów Pre Crash,
  • system We Connect Plus,
  • Pakiet Travel Assit (Lane Assist, Front Assist, Emergency Assist, Traffic Jam Assist, proaktywny tempomat ACC z funkcją Stop&Go).

W Polsce ceny Volkswagena Passata GTE zaczynają się od 169 990 złotych. Na początku sprzedaży Passat GTE jest oferowany z rabatem w wysokości 11 000 zł, a za dopłatą 5 590 zł (5 490 zł wersja Variant) można go wyposażyć w Pakiet Premium o wartości 15 440 zł.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij