Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Hybrydy typu plug-in dostępne w Polsce - przegląd rynku

Hybrydy typu plug-in stają się u nas coraz bardziej popularne. Przykładowo, Mercedes chce wprowadzić 10 takich modeli do 2017 roku. Przedstawiamy hybrydy typu plug-in dostępne w Polsce.

Hybrydy plug-in

Hybrydy typu plug-in (czyli z wtyczką na kablu) mają niewątpliwą zaletę nad tymi tradycyjnymi. Można przejechać nimi więcej kilometrów na jednym ładowaniu. Przez to, że można je ładować za pomocą kabla w przydomowym gniazdku, nie trzeba martwić się o to, czy spokojnie dojedziemy do celu i czy wystarczy nam energii. "Plug-iny", podobnie jak zwykłe hybrydy odzyskują energię z hamowania, dzięki temu ich zasięg jeszcze się zwiększa.

Auta z takim napędem dominują też nad samochodami w pełni elektrycznymi. Nie ma obawy, że w trakcie jazdy zabraknie nam energii, a nawet jeśli będziemy mieli jej mało, zawsze można podjechać na stację i po prostu zatankować, bo przecież jedziemy hybrydą. Póki co, hybrydy plug-in będą dominowały na rynku aut z alternatywnymi źródłami napędu. Zobaczymy jak ta sytuacja będzie się rozwijać, a tymczasem zerknijmy na przegląd polskiego rynku hybryd plug-in.

Audi A3 e-tron

Ten kompakt z Ingolstadt napędzany jest małym i oszczędnym silnikiem benzynowym 1.4 TSI o mocy 150 KM, a dodatkowo wspomaga go motor elektryczny, który dostarcza 75 kW mocy. W sumie auto ma aż 204 KM i do setki rozpędza się w 7,6 s. To pierwszy kompakt premium z takim źródłem napędu. Audi życzy sobie za niego co najmniej 172 300 zł. Producent z czterema pierścieniami w logo planuje wprowadzić drugi model plug-in do swojej oferty. Już niedługo zobaczymy duże Q7 plug-in z 3-litrowym dieslem V6.

 

BMW i8

To auto można uznać za prekursora aut sportowych przyszłości. Bardzo dobre osiągi, bardzo niskie spalanie - tak jednym zdaniem można opisać i-ósemkę. Pod maską zamontowano malutki 3-cylindrowy silnik turbo o pojemności 1,5 litra o mocy 231 KM i 320 Nm. Razem z motorem elektrycznym tworzą agregat o mocy 362 KM. Osiągi? 4,4 s do 100 km/h i prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h. Przy średnim spalaniu na poziomie 2,1 litra takie osiągi są póki co bezkonkurencyjne. BMW i8 na polskim rynku kosztuje 597 tys. zł.

Charakterystyczne płaty, wychodzące z dachu i biegnące aż do tylnych lamp, maskują zwężenie nadwozia i8. Są przy tym aerodynamicznie neutralne – czyli tak jakby ich w ogóle nie było

 

Mitsubishi Outlander PHEV

To pierwsza hybryda plug-in w nadwoziu SUV z napędem 4x4. Jego jedną z wielu zalet jest szybki sposób ładowania. W zaledwie pół godziny można naładować do 80% energii. A tej, przy pełnym akumulatorze wystarczy do przejechania 52 km. Oprócz elektrycznego motoru, pod maską pracuje 2-litrowy benzynowy silnik o mocy 121 KM. Takie połączenie powoduje, że wartość 100 km/h pojawia się po 11 sekundach, a prędkość maksymalna to 170 km/h. Przy tym spalanie w trybie szeregowym wynosi 1,9 l/100 km.

Mitsubishi Outlander Phev - zaskakująco dobry, zwłaszcza w mieście.

 

Toyota Prius Plug-in Hybrid

To prekursor aut hybrydowych. Wersja z wtyczką pojawiła się w 2012 roku i teraz w sprzedaży jest jej trzecia generacja. Pod maską pracuje benzynowy silnik 1.8 o mocy 136 KM, wspomagany 80-konnym agregatem elektrycznym. Bez ładowania Priusem plug-in można przejechać do 25 km. Po tym dystansie wystarczy 1,5 h ładowania, żeby przejechać kolejne tyle. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Podstawowa wersja Hybrid plug-in kosztuje 160 900 zł.

Toyota Prius Plug-In

Porsche Panamera S E-Hybrid i Cayenne S E-Hybrid

To dwa egzotyczne auta zasilane z gniazdka, które można nabyć na polskim rynku. Luksusowa limuzyna, która przyspiesza do setki 5,5 s i pali przy tym średnio 3,1 l/100 km? Takie możliwości w Panamerze daje 333-konny silnik V6, połączony z 95-konnym silnikiem elektrycznym. To auto kosztuje co najmniej  507 500 zł. W Cayenne mamy do czynienia z tą samą jednostką napędową, ale przez większą masę pojazdu osiągi są nieco gorsze. Po 5,9 s pojawia się na zegarach 100 km/h, a prędkość maksymalna to 234 km/h. Za hybrydowego Cayenne'a trzeba zapłacić 410 900 zł.

 

Volvo V60 i XC90 Plug-in Hybrid

V-sześćdziesiątka była pierwszą hybrydą plug-in szwedzkiej marki. Nie dość tego, to także pierwszy hybrydowy diesel z wtyczką. W praktycznym nadwoziu kombi upchano 2,4-litrowego diesla D5 o mocy 215 KM i silnik elektryczny o mocy 70 KM. Efektem czego jest 100 km/h uzyskiwane już po 6 s. Dla eko-maniaków przydatna będzie informacja, że na nieskazitelnym trybie PURE pokonamy do 50 km. W trybie mieszanym zużywamy tylko 1,5 litra paliwa na 100 km. Drugi szwedzki "wtyczkowóz" to XC90. SUV dopiero co wjechał do polskich salonów. Cena to ok. 400 tys. zł.

Volvo v60 Plug-in Hybrid - hybryda z mocnym turbodieslem

 

Mercedes Klasy C i S

Jeśli chodzi o "mercedesowskie wtyczkowozy" na polskim rynku znajdziemy na razie klasę S w przedłużonej wersji. S500 PLUG-IN HYBRID L ma pod maską 3-litrową V-szóstkę i silnik elektryczny. Łączna moc zespołu napędowego to aż 442 KM. Dzięki temu "eska" rozpędza się do setki w 5,2 s, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Na samym silniku elektrycznym pojedziemy nawet 140 km/h. Ceny startują od 506 tys. zł. Mniejsza klasa C zadebiutowała podczas styczniowego salonu w Detroit. Jego maska skrywa turbodoładowanego "spalinowca" i elektrycznego "partnera". Wspólnie generują moc 275 KM I aż 599 Nm momentu obrotowego.

 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij