[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Hyundai 45 EV Concept (Frankfurt 2019)

Na salonie samochodowym we Frankfurcie uwagę publiczności przykuwa elektryczny Hyundai 45 EV Concept.

Hyundai 45 EV Concept (Frankfurt 2019) Hyundai 45 EV Concept (Frankfurt 2019)

Hyundai 45 EV Concept to elektryczny samochód koncepcyjny o ekstrawaganckiej stylistyce. Pojazd ten z jednej strony jest ukłonem w kierunku historii marki, z drugiej natomiast wskazuje drogę, jaką podążać będą przyszłe elektryczne modele Hyundaia.

Producent nie zdradził żadnych informacji odnośnie użytego napędu. Wiemy jedynie, że jest to pojazd elektryczny, z funkcjami jazdy autonomicznej. Skoncentrujmy się zatem na tym, co widać gołym okiem.

Hyundai 45 EV Concept – nadwozie

Koncepcyjny model 45 EV jest samochodem, obok którego nie da się przejść obojętnie. Kanciaste nadwozie z wieloma gładkimi, płaskimi powierzchniami i ostre cięcia sprawiają wrażenie, jak gdyby auto złożone było z gotowych elementów w kształcie trójkątów i prostokątów.

Pod względem stylistyki 45 EV Concept nawiązuje do innego koncepcyjnego pojazdu marki, zaprezentowanego w 1974 roku. Chodzi o dzieło słynnego studia Giugiaro – Hyundaia Pony Coupe Concept, który swoją sylwetką i kanciastym nadwoziem bardzo przypomina model prezentowany teraz we Frankfurcie.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

Hyundai 45 EV Concept (Frankfurt 2019) Hyundai 45 EV Concept (Frankfurt 2019)

Szybkie obliczenie pozwala domyślić się, że liczba 45 w nazwie odwołuje się do 45-lecia debiutu wspomnianego Hyundaia Pony Coupe Concept. Ale nie tylko, bo 45 oznacza także miarę kątów, jakie dominują w płaszczyznach kanciastego, pudełkowatego nadwozia konceptu.

Podczas konferencji prasowej na salonie we Frankfurcie przedstawiciele marki zdradzili, że Hyundai 45 EV Concept nie jest tylko odważną wizją stylistów. Jego zadaniem jest otwarcie drogi dla designu przyszłych samochodów marki, wyposażonych w napęd elektryczny. Możemy się zatem spodziewać nadejścia ery mniej obłych, a bardziej kanciastych aut od Koreańczyków.

Hyundai 45 EV Concept – wnętrze

Do kabiny koncepcyjnego Hyundaia wchodzimy przez rozsuwane drzwi, pozbawione klamek. Otwarcia dokonuje się przez muśnięcie drzwi w okolicy środkowego słupka, którego nota bene wcale tu nie ma. Drzwi rozsuwają się w dwie strony, odsłaniając prawdziwy salon na kołach.

Zobacz także: tak wygląda terenowe Audi przyszłości

Hyundai 45 EV Concept (Frankfurt 2019) Hyundai 45 EV Concept (Frankfurt 2019)

Fotele rzeczywiście wyglądają jak fotele, ale takie domowe, wyjęte wprost z nowoczesnego, luksusowego apartamentu. Siedzi się w nich głęboko i zapewne bardzo komfortowo, choć tego niestety sprawdzić nie było można. Świetne wrażenie robią również dywaniki, które są dywanami w dosłownym znaczeniu.

Przednie siedzenia podczas postoju można obrócić o 180 stopni, tworząc przestrzeń do rozmowy z pasażerami siedzącymi na tylnej kanapie, wyglądającej z kolei jak bardzo wygodna sofa. W ten sposób prowadzić można spotkanie, konferencję lub po prostu porozmawiać z rodziną lub znajomymi.

W tym miejscu trzeba dodać, że koncepcyjny model w zamyśle konstruktorów jest pojazdem autonomicznym, zatem spotkanie prowadzić można w teorii również w drodze, podczas gdy komputery i systemy prowadzenia dowiozą pasażerów do celu.

Auto można też jednak prowadzić samemu, bo w wyposażeniu jest i kierownica, i pedały, a przed kierowcą znalazł się długi wyświetlacz sterujący systemami informacyjno-rozrywkowymi. Nie brakuje też zmyślnych schowków i punktów mocowania urządzeń mobilnych.

Zobacz także: nowy Land Rover Defender - powrót legendy!

Hyundai 45 EV Concept (Frankfurt 2019) Hyundai 45 EV Concept (Frankfurt 2019)

Hyundai 45 EV Concept – wersja produkcyjna

Trzeba przyznać, że samochód wygląda naprawdę dobrze. Ile z tego trafi do seryjnej produkcji – to zależy od odwagi władz Hyundaia. Bo opinia publiczna wydaje się być bardzo na tak. Pamiętamy przecież dobrze pokazaną dwa lata temu we Frankfurcie Hondę Urban EV Concept. To nieduże, również dość kanciaste i pudełkowate auto zostało wówczas ciepło przyjęte.

Mało kto spodziewał się, że wersja produkcyjna będzie choć trochę podobna. Tymczasem na tegorocznych frankfurckich targach, w niemal niezmienionej formie, Honda E debiutuje już jako model gotowy do sprzedaży. Zachowano nawet kamery zastępujące lusterka czy chowane, gładkie klamki.

Z kolei rok temu w Paryżu Peugeot zaskoczył koncepcyjnym modelem e-Legend, inspirowanym Peugeotem 504 Coupe. Co prawda jego dalsze losy pozostają wciąż nieznane, ale dziennikarze, komentatorzy i opinia publiczna jednoznacznie opowiedzieli się za kontynuacją prac i wprowadzeniem go do produkcji seryjnej.

Trzymamy zatem kciuki za projekt Hyundaia, bo auto w stylu modern retro wygląda naprawdę ciekawie.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij