Genesis to kawał auta - mierzy 4990 mm długości, 1890 mm szerokości i 1480 mm wysokości. Do tego rozstaw osi to aż 3010 mm. Przestrzeni w kabinie zabraknąć zatem nie powinno, a właśnie do wożenia pasażerów Genesis został stworzony. Bagażnik ma pojemność 493 litrów.
Genesis został wystylizowany zgodnie z ideą "płynnego designu" Hyundaia - objawia się ona w krótszych zwisach, dużym trapezoidalnym grillu i łagodnych liniach nadwozia.
Auto będzie oferowane z różnymi silnikami, w zależności od rynku - "słabiaków" jednak w Genesisie nie uświadczysz. Podstawowy model ma pod maską 3-litrową jednostkę V6 o mocy 257 KM. Wyżej jest 3,3-litrowy benzyniak o mocy 282 KM, a także jego 315-konna odmiana. Na szczycie oferty stanie 5-litrowe V8 o mocy 425 KM (do setki przyspiesza w 5,4 sekundy). Wszystkie silniki mają lepsze niż dotychczas parametry a do pary dostają 8-biegowy automat.
Genesis w standardzie napędzany jest przez koła tylnej osi, jednak w opcji znajduje się również napęd 4x4.
Na pokładzie nie zabraknie systemów takich jak system ostrzegania o pojazdach z tyłu, zjeździe z pasa czy parkowania.
Genesis najpierw trafi na rynek koreański, a potem na "główne rynki" świata.
amis