Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Hyundai Kona Electric (Genewa 2018)

Na salonie samochodowym w Genewie zadebiutował Hyundai Kona Electric - pierwszy w Europie w pełni elektryczny SUV.

Hyundai Kona Electric (Genewa 2018) Hyundai Kona Electric (Genewa 2018)

Hyundai zaprezentował światu pierwszego na europejskim rynku elektrycznego SUV-a. Mamy już zarówno zdjęcia samochodu, jak i podstawowe informacje, w tym potwierdzenie dużego, sięgającego 470 kilometrów zasięgu.

Z zewnątrz Hyundai Kona Electric przypomina swojego spalinowego kuzyna, choć został nieco przeprojektowany. Brak w nim choćby grilla, który w aucie elektrycznym jest zbędny, nie znajdziemy też - rzecz jasna - układu wydechowego. W kabinie z kolei na próżno szukać dźwigni zmiany biegów.

Hyundai Kona Electric (Genewa 2018) Hyundai Kona Electric (Genewa 2018)

Hyundai Kona Electric oferowany jest z dwoma rodzajami napędu. Wersja o zwiększonym zasięgu ma akumulatory o pojemności 64 kWh, zapewniające podróż na dystansie do 470 km, przy zużyciu energii na poziomie 15.2 kWh/100 km.

Silnik elektryczny dostarcza w tej wersji moc 204 KM (150 kW), rozpędzając samochód do 100 km/h w imponującym czasie 7,6 s.

Hyundai Kona Electric (Genewa 2018) Hyundai Kona Electric (Genewa 2018)

Z akumulatorami o pojemności 39,2 kWh, podstawowa wersja pozwala pokonać na jednym ładowaniu dystans do 300 km, dostarczając moc 134 KM (99 kW), przy niższym zużyciu energii - na poziomie 14.8 kWh/100 km.

Obie wersje napędu mają po 395 Nm, dostępnego natychmiast, momentu obrotowego, zapewniając możliwość dysponowania pełną mocą, dostępną od pierwszej sekundy jazdy, aż do maksymalnej prędkości 167 km/h.

Hyundai Kona Electric (Genewa 2018) Hyundai Kona Electric (Genewa 2018)

System shift-by-wire zapewnia prostą obsługę, polegającą na wyborze trybu jazdy z użyciem przycisku. Oszczędza również przestrzeń, wymaganą do umieszczenia mechanicznych połączeń między  tradycyjną dźwignią zmiany biegów a przekładnią, co zapewnia dodatkowe miejsce do przechowywania drobiazgów w przedniej części samochodu.

Hyundai Kona Electric (Genewa 2018) Hyundai Kona Electric (Genewa 2018)

Ładowanie litowo-jonowych, polimerowych akumulatorów do 80 proc. pojemności, zajmuje około 54 minuty, z użyciem szybkiej ładowarki prądu stałego (DC) o mocy 100 kW.

Ładowanie prądem zmiennym (AC), z wykorzystaniem pokładowej ładowarki o mocy 7,2 kW, zajmuje 9 godzin i 40 minut w przypadku pakietu akumulatorów, gwarantujących zwiększony zasięg oraz 6 godzin i 10 minut z pakietem akumulatorów o krótszym zasięgu.

Hyundai Kona Electric (Genewa 2018) Hyundai Kona Electric (Genewa 2018)

Kierowca ma również możliwość ładowania samochodu z wykorzystaniem domowego gniazdka, używając kabla zintegrowanego z modułem kontrolnym i ładowarką, tzw. ICCB. Gniazdo do podłączenia ładowarki znajduje się z przodu pojazdu, obok logo marki.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 73 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij