Hyundai Kona Electric został pokazany na pierwszych zdjęciach. Mamy też sporo danych dotyczących napędu. SUV zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Genewie.
Hyundai zaprezentował światu pierwszego na europejskim rynku elektrycznego SUV-a. Mamy już zarówno zdjęcia samochodu, jak i podstawowe informacje, w tym potwierdzenie dużego, sięgającego 470 kilometrów zasięgu.
Z zewnątrz Hyundai Kona Electric przypomina swojego spalinowego kuzyna, choć został nieco przeprojektowany. Brak w nim choćby grilla, który w aucie elektrycznym jest zbędny, nie znajdziemy też - rzecz jasna - układu wydechowego. W kabinie z kolei na próżno szukać dźwigni zmiany biegów.
Hyundai Kona Electric oferowany jest z dwoma rodzajami napędu. Wersja o zwiększonym zasięgu ma akumulatory o pojemności 64 kWh, zapewniające podróż na dystansie do 470 km, przy zużyciu energii na poziomie 15,2 kWh/100 km.
Silnik elektryczny dostarcza w tej wersji moc 204 KM (150 kW), rozpędzając samochód do 100 km/h w imponującym czasie 7,6 s.
Z akumulatorami o pojemności 39,2 kWh, podstawowa wersja pozwala pokonać na jednym ładowaniu dystans do 300 km, dostarczając moc 134 KM (99 kW), przy niższym zużyciu energii - na poziomie 14.8 kWh/100 km.
Obie wersje napędu mają po 395 Nm, dostępnego natychmiast, momentu obrotowego, zapewniając możliwość dysponowania pełną mocą, dostępną od pierwszej sekundy jazdy, aż do maksymalnej prędkości 167 km/h.
System shift-by-wire zapewnia prostą obsługę, polegającą na wyborze trybu jazdy z użyciem przycisku. Oszczędza również przestrzeń, wymaganą do umieszczenia mechanicznych połączeń między tradycyjną dźwignią zmiany biegów a przekładnią, co zapewnia dodatkowe miejsce do przechowywania drobiazgów w przedniej części samochodu.
Ładowanie litowo-jonowych, polimerowych akumulatorów do 80 proc. pojemności, zajmuje około 54 minuty, z użyciem szybkiej ładowarki prądu stałego (DC) o mocy 100 kW.
Ładowanie prądem zmiennym (AC), z wykorzystaniem pokładowej ładowarki o mocy 7,2 kW, zajmuje 9 godzin i 40 minut w przypadku pakietu akumulatorów, gwarantujących zwiększony zasięg oraz 6 godzin i 10 minut z pakietem akumulatorów o krótszym zasięgu.
Kierowca ma również możliwość ładowania samochodu z wykorzystaniem domowego gniazdka, używając kabla zintegrowanego z modułem kontrolnym i ładowarką, tzw. ICCB. Gniazdo do podłączenia ładowarki znajduje się z przodu pojazdu, obok logo marki.
Francuskie media zaalarmowały, że po brexicie brytyjscy kierowcy wymknęli się spod obiektywów fotoradarów krajów UE, bo póki co przestał działać system wymiany danych.
Chcesz przeznaczyć na ciekawie wyglądającego SUV-a nie więcej niż 165 tys. zł? Mamy dla ciebie odmienne konstrukcyjnie propozycje dwóch ambitnych marek. Napędzana klasycznym wolnossącym silnikiem Mazda CX-5 zaparkowała obok hybrydowego Hyundaia Santa Fe.
Wśród najpopularniejszych modeli świata, jakie klienci zarejestrowali w 2020 roku, prym wiedzie Toyota z aż dwoma modelami na czele stawki. Oto najczęściej kupowane auta 2020 roku na świecie.
Po raz pierwszy w historii prezentacja bolidu Formuły 1 na nowy sezon odbędzie się w Polsce. W tym przypadku chodzi o bolid C41 zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN model C41.
Już w najbliższych dniach na budowanym odcinku autostrady A1 zacznie działać odcinkowy pomiar prędkości. Dodajmy, że w tym miejscu ograniczenie prędkości wynosi 70 km/h.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze