REKLAMA

Hyundai Kona N oficjalnie zaprezentowany

Hyundai Kona N ma dziś oficjalną premierę. Ten hot-SUV jest kolejnym sportowym modelem z rodziny N, obok i30 N oraz i20 N, a także nieobecnego u nas Velostera N.

Hyundai Kona N fot. materiały prasowe
Hyundai Kona N
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 79 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Hyundai Kona N – silnik i napęd

Pozwólcie, że zaczniemy nie od wyglądu nadwozia i wnętrza, a od rzeczy bodaj najważniejszej w przypadku sportowego samochodu – silnika i napędu. Hyundai Kona N jest napędzany turbodoładowanym 2,0-litrowym silnikiem T-GDI o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 392 Nm.

REKLAMA

Siły te przenoszone są na koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni N DCT typu mokrego z dwoma sprzęgłami – tej, która debiutowała w Velosterze N, a od niedawnego face liftingu spotkamy ją także w i30 N. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Kona N potrzebuje zaledwie 5,5 sekundy, z wykorzystaniem procedury startu Launch Control, a maksymalna prędkość sięga 240 km/h.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Przekładnia N DCT umożliwia także ręczną zmianę biegów i oferuje sportowe funkcje N Power Shift, N Grin Shift i N Track Sense Shift, które zwiększają możliwości samochodu, dzięki zastosowaniu specjalnego trybu zmiany przełożeń biegów.

Hyundai Kona Nfot. materiały prasowe
Hyundai Kona N

N Power Shift (NPS) włącza się, gdy samochód przyspiesza, wykorzystując 90 procent otwarcia przepustnicy. Zmniejszając moment obrotowy podczas zmiany biegu na wyższy, zapewnia przeniesienie maksymalnej mocy na koła. N Grin Shift (NGS) z kolei maksymalizuje osiągi silnika i skrzyni DCT przez 20 sekund, nie częściej niż co 40 sekund. N Track Sense Shift (NTS) z kolei optymalizuje adaptacyjną zmianę biegów do jazdy torowej, skupiając uwagę kierowcy na prowadzeniu pojazdu. Tryb rozpoznaje optymalne warunki do dynamicznej jazdy na torze wyścigowym i uruchamia się automatycznie.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Hyundai Kona N – układ jezdny

Hyundai Kona Nfot. materiały prasowe
Hyundai Kona N

Kona N pozwala korzystać z systemu N Grin, z pięcioma trybami jazdy do wyboru: Eco, Normal, Sport, N i Custom. Dostępne tryby jazdy zmieniają charakter auta, dostosowując parametry pracy silnika, elektroniczną kontrolę stabilności, dźwięk wydechu i układ kierowniczy, optymalizując je do różnych warunków jazdy.

Kona N jest też wyposażona w Electronic Controlled Suspension (ECS), którego zadaniem jest kontrola siły tłumienia, poprawiająca prowadzenie i stabilność. System ten można dezaktywować podczas jazdy po torze. Również system ESC może zostać w każdej chwili wyłączony, a jego działanie opiera się na trzech trybach pracy – ESC On, ESC Sport do wyczynowej jazdy lub ESC Off dla bardziej zaawansowanych kierowców, próbujących swoich sił na torze. Systemów wspomagania kierowcy nie brakuje, bo jest jeszcze Traction Control System (TCS), który także ma kilka trybów pracy, w tym Snow, Deep Snow, Mud oraz Sand. Te tryby trakcji są aktywne w zakresie od 0 do 60 km/h.

Nie można nie wspomnieć o nowym N Corner Carving Differential. To sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem (e-LSD), umożliwiający obracanie się kół z różnymi prędkościami poprzez działanie różnych wartości momentu obrotowego, w zależności od przeniesienia obciążenia z wewnętrznego koła osi przedniej na zewnętrzne koło. N Corner Carving Differential pozwala na pokonywanie zakrętów przy odpowiednio wyższych prędkościach.

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai Kona N – nadwozie i wnętrze

Przy długości 4215 mm, szerokości 1800 mm i wysokości 1565 mm, nowa Kona N jest o 10 mm dłuższa niż zwykła Kona i tak samo długa, jak usportowiona wersja Kona N Line. Rozstaw osi wynosi 2600 mm i w porównaniu do wersji podstawowej pozostaje niezmieniony. Łącznie 361 litrów przestrzeni bagażowej umożliwia zapakowanie sporej ilości bagażu.

Hyundai Kona Nfot. materiały prasowe
Hyundai Kona N

Jeśli chodzi o stylistykę, Kona N jest oczywiście odpowiednio podrasowana, przez dodanie spoilerów, w tym potężnego tylnego skrzydła, nowych zderzaków i innych sportowych elementów, jak nowy układ świateł, 19-calowe kute felgi z czerwonymi zaciskami hamulców czy trzecie światło stop w kształcie trójkąta.

Hyundai opracował też specjalnie dla modelu Kona N nowy kolor nadwozia. Sonic Blue jest mieszanką koloru białego i jasnoszarego z domieszką koloru Performance Blue. Pozostałe dostępne kolory nadwozia to Phantom Black Pearl, Atlas White, Cyber Grey Metallic, Dark Knight Grey Pearl, Ignite Red czy Performance Blue.

Hyundai Kona N – wnętrze

Hyundai Kona Nfot. materiały prasowe
Hyundai Kona N

Podobnie sportowy duch panuje w kabinie, gdzie wykorzystano lepszej jakości materiały. Nowa jest kierownica N, z optymalnie rozmieszczonymi przyciskami wywoływania sportowych trybów, a do tego ma dwa konfigurowalne guziki dla dopasowania ustawień wedle potrzeb kierowcy. Łopatki do zmiany biegów pozwalają na nieodrywanie rąk od kierownicy, a hamulec ręczny został wykonany z antypoślizgowej perforowanej skóry.

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA