REKLAMA

Hyundai Kona po face liftingu również jako N Line

Hyundai Kona przeszedł face lifting, który wprowadza zmiany stylistyczne oraz nową wersję wyposażenia N Line. Pojawi się też nowa skrzynia biegów.

Hyundai Kona face lifting 2020 Materiały prasowe
Hyundai Kona face lifting 2020
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 75 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Hyundai Kona pojawił się na rynku w 2017 roku i od tego czasu zdobył już ponad 228 tys. klientów. Przyszedł jednak czas, żeby odświeżyć nieco ofertę. Oto Kona po face liftingu, teraz także w sportowo stylizowanej wersji N Line.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Hyundai Kona – nadwozie

Stylistyka Kony po przeprowadzonym face liftingu została zachowana, podobnie jak jej charakterystyczne elementy. Mowa o układzie świateł, z wąskimi pasami nad zderzakiem i drugim panelem wkomponowanym w zderzak. Modyfikacje wyglądu objęły także tył, ale i tu nie są one rewolucyjne, choć zauważalne.

Wraz z wprowadzeniem najnowszej modernizacji, do gamy modelu Kona dołączyła po raz pierwszy wersja N Line. Wyróżnia się ona bardziej sportowym wyglądem przedniej i tylnej części nadwozia, nakładkami na nadkola w kolorze nadwozia oraz specjalnie zaprojektowanymi do tej wersji aluminiowymi felgami w rozmiarze 18 cali. Zauważalne są też trzy wloty powietrza z przodu, które przywołują na myśl Audi Quattro.

Hyundai Kona – silniki i skrzynia biegów

Co pod maską? Na jej szczycie znajduje się ulepszony silnik 1.6 T-GDI Smartstream z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT), która zapewnia moc 198 KM. Ten mocny, sportowy układ napędowy jest dostępny w wersjach z napędem na dwa lub na cztery koła.

Nowa Kona będzie dostępna z 48-woltowym napędem hybrydowym. Technologia ta jest standardowo stosowana w silniku wysokoprężnym Smartstream o pojemności 1,6 litra o mocy 136 KM. Wyposażonym w skrzynię 7DCT lub sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT), a także dostępnym z opcjonalnym napędem na cztery koła.

REKLAMA

REKLAMA

Silnik benzynowy 1.0 T-GDI Smartstream o mocy 120 KM można również wyposażyć w 48-woltowy układ hybrydowy i skrzynię 6iMT jako opcję.

Będąc przy skrzyni biegów, po raz pierwszy zastosowane w nowym i30 oraz i20 sprzęgło w skrzyni iMT działa wyłącznie elektronicznie, bez jakiegokolwiek mechanicznego połączenia. iMT odłącza silnik od skrzyni biegów po odpuszczeniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, dzięki temu oszczędzając paliwo, ponieważ silnik może się wyłączyć i samochód przechodzi w tryb żeglowania. Silnik uruchamia się ponownie na tym samym biegu, gdy tylko kierowca wciśnie pedał przyspieszenia lub pedał hamulca.

Silnik 1.0 T-GDI Smartstream występuje również bez technologii hybrydowej i można go połączyć z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów lub 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Kona Hybrid i Electric

Nowa Kona również będzie dostępna w wersji hybrydowej, która została dodana do gamy modelu Kona w 2019 roku. Hybrydowy układ napędowy zawiera silnik 1.6 GDI i silnik elektryczny, a łączna moc układu wynosi 141 koni mechanicznych, która trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Silnik elektryczny o mocy 44 KM (32 kW) czerpie energię z polimerowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 1,56 kWh.

Odświeżona gama Hyundaia Kona, w tym model N Line, pojawią się w europejskich salonach pod koniec roku, a na początku 2021 roku dołączy nowa Kona Hybrid. Kona Electric z kolei, która przejmie napęd elektryczny obecnej wersji, zostanie zaprezentowana w najbliższej przyszłości.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA