Hyundai Nexo bije rekord zasięgu

Hyundai Nexo z wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV) pobił rekord świata najdłuższego dystansu pokonanego na jednym zbiorniku pojazdem napędzanym wodorem. To nie pierwszy taki wyczyn.

Wodorowy Hyundai Nexo bije rekord zasięgu fot. materiały prasowe
Wodorowy Hyundai Nexo bije rekord zasięgu

Podczas próby bicia rekordu, australijski kierowca rajdowy Brendan Reeves prowadził Nexo w specyfikacji produkcyjnej, rozpoczynając przejazd od Essendon Fields w Melbourne. Po 807 km jazdy Reeves przybył do Broken Hill nadal z dużym zasięgiem wyświetlanym na komputerze pokładowym pojazdu.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Następnie podróż kontynuowano do Silverton, miasteczka na obrzeżach Broken Hill, znanego jako miejsca, w którym kręcono postapokaliptyczny film akcji Mad Max 2 z lat 80. Następnie samochód przejechał jeszcze 60 km, zanim zbiornik wodoru w Hyundaiu Nexo wyczerpał się na drodze Wilangee za stacją Eldee.

Wedle wskazań komputera pokładowego Nexo, całkowity przejechany dystans wyniósł 887,5 km, co potwierdziło pobicie dotychczasowego rekordu świata wynoszącego 778 km. Autorem poprzedniego ustanowionego rekordu był francuski aeronauta Bertrand Piccard, który za kierownicą Nexo pokonał trasę z Sarreguemines do Le Bourget we Francji.

Przed rozpoczęciem trasy, przedstawiciel RACV (Royal Automobile Club of Victoria) zaplombował zbiornik Nexo, aby uwiarygodnić rzetelność przeprowadzonego testu. Natomiast przedstawiciel NRMA (National Roads and Motorists' Associatio) potwierdził nienaruszoną plombę po zakończeniu trasy.

Wodorowy Hyundai Nexo bije rekord zasięgufot. materiały prasowe
Wodorowy Hyundai Nexo bije rekord zasięgu

Odbiornik GPS na pokładzie Nexo zarejestrował przebyty dystans wynoszący 903,4 km, podczas gdy odległość w Google Maps pokazała przebieg 905 km. Do przeprowadzenia oficjalnego pomiaru testu wykorzystano jednak komputer pokładowy Nexo, który wskazał przebyty dystans wynoszący 887,5 km.

Podróż trwała 13 godzin i 6 minut przy średniej prędkości 66,9 km/h. Rezerwa informująca o niskim poziomie paliwa zapaliła się po raz pierwszy po przejechaniu dystansu 686 km. Od tego momentu pozostało ponad 200 km zasięgu. Kontrolka zaczęła migać po 796 km, gdy pozostało 90 km zasięgu.

Podczas podróży Nexo zużył łącznie 6,27 kg wodoru w tempie 0,706 kg/100 km. Nexo oczyścił przy okazji 449 100 litrów powietrza podczas podróży - wystarczającą dawkę dla 33 dorosłych osób na dzień. Plastikowa rura wydechowa emitowała tylko wodę w postaci pary i kropli przez całą podróż.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA