[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Hyundai Nexo - następca ix35 Fuel Cell

Hyundai wykorzystał targi technologiczne CES w Las Vegas do zaprezentowania światu nowego modelu Nexo, zasilanego ogniwami wodorowymi.

Hyundai Nexo Hyundai Nexo

Podczas targów Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas Hyundai oficjalnie pokazał swój najnowszy model, którym jest elektryczny SUV, zasilany ogniwami paliwowymi. Samochód nazywa się Nexo i zastąpi model ix35 Fuel Cell.

Hyundai Nexo jest elegancko stylizowanym SUV-em, o którym sam producent mówi, że to flagowy model marki w kontekście zastosowanych technologii i stopnia ich zaawansowania. To również jeden z modeli w ramach planu wprowadzenia 18 zelektryfikowanych aut do roku 2025.

Hyundai Nexo trafi do sprzedaży na wybranych rynkach, ale w tej kwestii nie znamy jeszcze szczegółów. Na pewno będzie to Kalifornia, gdzie infrastruktura jest odpowiednio rozwinięta.

Hyundai Nexo Hyundai Nexo

Wygląd Hyundaia FCEV nie jest żadnym zaskoczeniem. To ładnie skrojony SUV o dynamicznej sylwetce i nieco futurystycznie zaprojektowanym zarówno pasie przednim, jak i wnętrzu. Design ewidentnie nawiązuje do modelu FE Fuel Cell Concept, pokazanego w 2017 roku w Genewie. Koncept był jednak znacznie bardziej "kosmiczny".

W kabinie czuć powiew nowoczesności, choć tutaj też styliści nieco spuścili z tonu w porównaniu do wersji koncepcyjnej. Wszystkie przyciski i przełączniki trafiły na wysoko poprowadzoną kolumnę środkową. Z kolei w miejsce zegarów mamy dwa duże wyświetlacze, przypominające rozwiązanie proponowane obecnie przez Mercedesa.

Hyundai FCEV Hyundai FCEV

Z informacji, jakie na tę chwilę mamy, wiadomo że zasięg samochodu ma wynosić maksymalnie 600 kilometrów (o niemal 170 km więcej niż w poprzedniku), a nie jak sugerowały wcześniejsze przecieki - nawet 800 km. Ogniwa wodorowe dostarczą 95 kW mocy, a kolejne 40 kW zapewni bateria.

Elektryczny silnik Hyundaia Nexo ma moc 160 KM i maksymalny moment obrotowy 394 Nm. Pozwala to na sprint do setki w niecałe 10 sekund - o około trzy sekundy szybciej niż w przypadku poprzenika - Hyundaiai ix35 Fuel Cell.

Hyundai Nexo Hyundai Nexo

Producent wspomina też o zaawansowanych technologiach wspierających kierowcę, zastosowanych w nowym SUV-ie. Chodzi między innymi o system półautonomicznej jazdy, będący asystentem jazdy w korku czy na autostradzie, samoczynnie zwalniający i przyspieszający auto, a także pilnujący pasa ruchu. Pojawi się też układ samoczynnego parkowania i opuszczania miejsca parkingowego.

Hyundai wspomniał też o trwałości samochodu. Model Nexo został przetestowany w warunkach odpowiadających 10-letniej eksploatacji i dystansowi 160 tys. kilometrów. Około 240 tys. kilometrów natomiast potrzeba, by ogniwa uległy degradacji uniemożliwiającej ich dalsze wykorzystywanie.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij