REKLAMA

Hyundai Santa Fe – hybryda, hybryda i diesel

Hyundai Santa Fe debiutuje w nowej odsłonie. Niedawno poznaliśmy jego wygląd i podstawowe informacje, teraz wiemy już, jakie napędy zastosuje producent.

Hyundai Santa Fe 2020 Hyundai Santa Fe 2020
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 43 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Hyundai Santa Fe w obecnie sprzedawanej wersji pojawił się na rynku raptem dwa lata temu, dlatego zasadniczo mówimy tutaj o face liftingu, choć trzeba przyznać, że jest to bardzo gruntownie zmieniony samochód.

Nowy w Santa Fe jest nie tylko jego wygląd zewnętrzny, ale i napędy – teraz również hybrydowe i hybrydowe plug-in – czy design i wyposażenie kabiny, a nawet... platforma. Hyundai zastosował tu nową platformę trzeciej generacji. Trzeba przyznać, że tyle nowości w ramach face liftingu już dawno nie widzieliśmy. A może to już nowa generacja?

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Hyundai Santa Fe – silniki i napęd

Producent zdradził wreszcie dane techniczne napędów, jakie zostaną wykorzystane w nowym Santa Fe. Początkowo gama obejmie układ hybrydowy z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDi Smartstream i motorem elektrycznym oraz silnik Diesla 2.2 CRDi Smartstream. Z kolei od początku 2021 roku oferowany będzie również napęd hybrydowy plug-in z silnikiem 1.6 T-GDi Smartstream i mocniejszym motorem elektrycznym

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Napęd hybrydowy

Hybrydowa wersja nowego Santa Fe została wyposażona w silnik 1.6 T-GDi (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny) Smartstream i silnik elektryczny o mocy 44,2 kW, zasilany z akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 1,49 kWh.

Nowy Santa Fe Hybrid dostępny będzie z napędem na dwa lub cztery koła. Układ hybrydowy ma łączną moc 230 KM i moment obrotowy wynoszący 350 Nm. Całość ma przekładać się na niski poziom emisji bez uszczerbku dla właściwości jezdnych i osiągów.

Napęd hybrydowy plug-in

Wersja hybrydowa plug-in, która pojawi się na początku 2021 roku, wyposażona zostanie w ten sam silnik benzynowy 1.6 T-GDI Smartstream, który tutaj połączono z mocniejszym silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW. Czerpie on energię z akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 13,8 kWh.

Ten wariant będzie dostępny z napędem na cztery koła. Całkowita moc wyjściowa wynosi 265 KM, a łączny moment obrotowy osiąga 350 Nm.

Warto dodać, że zarówno hybrydowy układ napędowy, jak i hybrydowy plug-in dostępne będą z nowo opracowaną 6-biegową automatyczną skrzynią biegów (6AT). W porównaniu do swojego poprzednika przekładnia 6AT zapewnia lepszą transmisję i poprawia oszczędność paliwa.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy silnik Diesla

Alternatywnie dla napędów hybrydowych klienci będą mogli wybrać nowy 2,2-litrowy silnik Diesla Smartstream. W odróżnieniu od poprzedniej generacji silników, blok nowego motoru wykonany jest z aluminium zamiast żelaza, co prowadzi do zmniejszenia masy o 19,5 kg.

Silnik został wyposażony m.in. w nowy układ wtryskowy generujący ciśnienie 2 200 barów (w porównaniu do układu wtryskowego o wartości 2000 barów w poprzednim silniku), co wpływa na poprawę osiągów. Czterocylindrowa jednostka generuje 202 KM i moment obrotowy 440 Nm, który może być przenoszony na dwa lub wszystkie cztery koła.

Nowy silnik jest połączony z nowo opracowaną 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów typu mokrego (8DCT).

Hyundai Santa Fe – wymiary i pojemności

Na koniec dodajmy jeszcze dane dotyczące wymiarów samochodu i pojemności bagażnika, w zależności od wersji. I tak, podstawowe wymiary Hyundaia Santa Fe, w porównaniu do poprzedniego modelu, wyglądają tak:

  • Długość: 4,785 (+15mm)
  • Szerokość: 1,900 (+10mm)
  • Wysokość: 1,685 (+5mm)
  • Rozstaw osi: 2,765 (+ 0 mm)
  • Zwisy: przedni 945 (+5mm), tylny 1,075 (+10mm)

Odpowiednie rozplanowanie nowej platformy oznacza, że pakiet akumulatorów może być umieszczony w wersji hybrydowej pod siedzeniem pasażera, a w wersji hybrydowej plug-in pod siedzeniami kierowcy i pasażera, bez wpływu na przestrzeń kabiny czy też bagażnika.

Dzięki nowej platformie Santa Fe oferuje dodatkowe trzy centymetry przestrzeni na nogi w drugim rzędzie i dodatkowe cztery centymetry przestrzeni na nogi w trzecim rzędzie. Powiększeniu uległa także pojemność bagażnika. Bazowa pojemność dla wersji 5-osobowej została zwiększona o 9 litrów, co daje całkowitą pojemność 634 litrów. Z kolei pojemność wersji 7-osobowej została zwiększona o 24 litry, co daje całkowitą pojemność 571 litrów.

Po przesunięciu siedzeń w drugim rzędzie do przodu i ustawieniu w pozycji pionowej pojemność jest większa o 12 litrów, co daje łącznie 831 litrów w wersji 5-osobowej i o 32 litry, co daje łącznie 782 litry w wersji 7-osobowej.

Odświeżony Hyundai Santa Fe będzie dostępny w Europie od września 2020 roku. Bliżej tej daty poznamy szczegóły dotyczące cennika.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA