REKLAMA

Hyundai Tucson – premiera nowej generacji SUV-a

Nowy Hyundai Tucson elektryzuje swoim designem. Jest on tak futurystyczny, że wygląda jak model koncepcyjny. Tymczasem do gotowy do produkcji SUV, który namiesza na rynku.

Hyundai Tucson 2020 Materiały prasowe
Hyundai Tucson 2020
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 111 400 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Obecnie oferowany Hyundai Tucson wygląda ładnie, elegancko i wciąż świeżo. Tymczasem jego następca to całkowite przeciwieństwo, bo prezentuje się na jego tle wręcz kosmicznie. Z duchem czasów idzie też wyposażenie oraz gama napędów, która zawiera zarówno silniki benzynowe i Diesla, jak i miękkie hybrydy, hybrydy oraz hybrydy plug-in. Do wyboru, do koloru.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Hyundai Tucson – nadwozie i stylistyka

Największym zaskoczeniem i jednocześnie zaletą nowej generacji Tuscona jest design, z mocno zarysowanymi liniami, ostrymi cięciami i wieloma kształtami, które widać z każdej strony auta. Przód zwraca uwagę awangardowym grillem w kolorze ciemnego chromu, w którego klastrowe otwory wciśnięto po pięć segmentów oświetlenia z każdej strony.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Bardzo dużo dzieje się też z boku auta, gdzie wizualnie „nadmuchane” nadkola sprawiają wrażenie umięśnionej sylwetki. Z tyłu – znów bardzo ciekawie. Najmocniej wzrok przyciągają światła – po dwa „pazury” skierowane w dół, połączone biegnącą przez całą szerokość auta świetlną listwą. Nam kształt lamp przypomina mocno te z elektrycznego SUV-a Forda Mustanga Mach-E, tyle że tam są po trzy segmenty, no i w Fordzie są one uzasadnione nawiązaniem do obecnego i poprzednich modeli Mustanga.

Hyundai Tucson 2020Materiały prasowe
Hyundai Tucson 2020

Dodajmy jeszcze kilka suchych informacji. Przy długości 4500 mm, szerokości 1865 mm i wysokości 1650 mm nowy Tucson jest nieco większy od poprzednika (odpowiednio o 20, 15 i 5 mm). Większy jest też rozstaw osi, choć przyrost to zaledwie 10 mm do wartości 1680 mm. Jak zapewnia producent, pasażerowie mają zauważalnie więcej miejsca i na szerokość i w przestrzeni na nogi, gdzie przybyło ponad 2,5 cm.

Bagażnik? Ten urósł o 33 do 107 litrów, w zależności od konfiguracji. Bo też w Tucsonie praktycznie każdy rodzaj silnika generuje zupełnie inną wielkość bagażnika. Maksymalnie jest to 620 litrów przy rozłożonych siedzeniach i do 1799 litrów przy złożonych siedzeniach – dla wersji benzynowej. Z kolei najmniej bagażnika mamy w przypadku diesla z miękką hybrydą 48V – tu pojemność to 546 / 1725 litrów.

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai Tucson – wnętrze

Kabina nowego Tucsona wygląda znacznie bardziej konwencjonalnie, w dość „amerykańskim” stylu, z szeroką konsolą środkową i potężnym gładkim panelem wyświetlacza o przekątnej 10,25 cala i gładką taflą dotykowych przycisków sterowania większością funkcji – tradycyjnych przycisków jest tu naprawdę niewiele.

W pełni cyfrowy dualny kokpit składa się z nowego 10,25-calowego wyświetlacza cyfrowych zegarów i wspomnianego 10,25-calowego ekranu systemu multimediów i nawigacji. Jest on wyposażony w najnowszą wersję systemu Bluelink, który umożliwia wybór profilu użytkownika, nawigację w trybie pieszym po zaparkowaniu, informacje o ruchu drogowym, informacje o miejscach parkingowych i wiele innych.

Hyundai Tucson 2020Materiały prasowe
Hyundai Tucson 2020

Pozostałe funkcje informacyjno-rozrywkowe i łączności obejmują wysokiej jakości system dźwiękowy KRELL, ładowarkę indukcyjną do smartfonów w konsoli środkowej, oraz przednie i tylne porty USB. Dodatkowo, usługi Hyundai LIVE podają w czasie rzeczywistym informacje o parkingach i lokalizacjach stacji paliw oraz ceny, a także informacje o pogodzie. Cele podróży lub punkty postojów również można przesyłać z aplikacji do systemu nawigacji samochodowej przed rozpoczęciem podróży.

Hyundai Tucson – napęd i zawieszenie

Nowy Tucson dysponuje napędem 4x4 oraz nowym selektorem terenowych trybów jazdy. Klienci mogą poza tym wybierać między dwoma różnymi układami zawieszenia, oferującymi zarówno adaptacyjne, jak i konwencjonalne amortyzatory.

REKLAMA

Na koniec silniki. Producent zdradza, że oferta obejmuje trzy opcje zelektryfikowanych układów napędowych i dwa silniki spalinowe wraz z czterema skrzyniami biegów. Z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym z 48-woltowym układem hybrydowym, pełną hybrydą i hybrydą plug-in, Tucson ma najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych w segmencie.

Wersja hybrydowa składa się z nowego silnika Smartstream o pojemności 1,6 litra T-GDI (z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny) oraz silnika elektrycznego o mocy 44,2 kW oraz polimerowego akumulatora litowo-jonowo o pojemności 1,49 kWh. Występuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (6AT) i jest dostępny z napędem na dwa lub cztery koła. Jest to najmocniejszy system w gamie całkowicie nowego układu napędowego Tucsona, z łączną mocą 230 KM i momentem obrotowym 350 Nm.

Hyundai Tucson 2020Materiały prasowe
Hyundai Tucson 2020

Układ hybrydy 48-woltowej oferowany jest w trzech różnych wariantach mocy:

  • 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM i napędem na dwa koła
  • 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 180 KM i napędem na dwa lub cztery koła
  • 1.6 CRDi Smartstream o mocy 136 KM i napędem na dwa lub cztery koła

Hyundai połączył 48-woltową technologię hybrydową z 150-konnym silnikiem 1,6 T-GDI, który będzie dostępny z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) i siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT).

Kolejną opcją jest 1,6-litrowy T-GDI o mocy 180 KM, który będzie oferowany z sześciobiegowym iMT z napędem na dwa koła, oraz 7DCT z napędem na cztery koła. Z układem hybrydowym 48V dostępny jest także 136-konny silnik 1.6 CRDi sparowany ze skrzynią 7DCT oraz napęd na cztery lub dwa koła.

Silnik benzynowy 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM jest dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na cztery lub dwa koła. Natomiast silnik Diesla 1.6 CRDi Smartstream o mocy 115 KM połączono z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na dwa koła.

Klienci będą mogli wybrać również wersję hybrydową typu plug-in z silnikiem 1.6 T-GDI, której łączna moc układu napędowego wynosi 265 KM. Więcej szczegółów zostanie ujawnionych bliżej rynkowego debiutu, który nastąpi w 2021 roku.

Hyundai Tucson jest modelem globalnym i będzie produkowany w kilku fabrykach na całym świecie, będąc zarazem trzecią generacją Tucsona, która będzie produkowana w Europie w fabryce Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) w Noszowicach.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA