Obecnie oferowany Hyundai Tucson wygląda ładnie, elegancko i wciąż świeżo. Tymczasem jego następca to całkowite przeciwieństwo, bo prezentuje się na jego tle wręcz kosmicznie. Z duchem czasów idzie też wyposażenie oraz gama napędów, która zawiera zarówno silniki benzynowe i Diesla, jak i miękkie hybrydy, hybrydy oraz hybrydy plug-in. Do wyboru, do koloru.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Hyundai Tucson – nadwozie i stylistyka
Największym zaskoczeniem i jednocześnie zaletą nowej generacji Tuscona jest design, z mocno zarysowanymi liniami, ostrymi cięciami i wieloma kształtami, które widać z każdej strony auta. Przód zwraca uwagę awangardowym grillem w kolorze ciemnego chromu, w którego klastrowe otwory wciśnięto po pięć segmentów oświetlenia z każdej strony.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Bardzo dużo dzieje się też z boku auta, gdzie wizualnie „nadmuchane” nadkola sprawiają wrażenie umięśnionej sylwetki. Z tyłu – znów bardzo ciekawie. Najmocniej wzrok przyciągają światła – po dwa „pazury” skierowane w dół, połączone biegnącą przez całą szerokość auta świetlną listwą. Nam kształt lamp przypomina mocno te z elektrycznego SUV-a Forda Mustanga Mach-E, tyle że tam są po trzy segmenty, no i w Fordzie są one uzasadnione nawiązaniem do obecnego i poprzednich modeli Mustanga.

Dodajmy jeszcze kilka suchych informacji. Przy długości 4500 mm, szerokości 1865 mm i wysokości 1650 mm nowy Tucson jest nieco większy od poprzednika (odpowiednio o 20, 15 i 5 mm). Większy jest też rozstaw osi, choć przyrost to zaledwie 10 mm do wartości 1680 mm. Jak zapewnia producent, pasażerowie mają zauważalnie więcej miejsca i na szerokość i w przestrzeni na nogi, gdzie przybyło ponad 2,5 cm.
Bagażnik? Ten urósł o 33 do 107 litrów, w zależności od konfiguracji. Bo też w Tucsonie praktycznie każdy rodzaj silnika generuje zupełnie inną wielkość bagażnika. Maksymalnie jest to 620 litrów przy rozłożonych siedzeniach i do 1799 litrów przy złożonych siedzeniach – dla wersji benzynowej. Z kolei najmniej bagażnika mamy w przypadku diesla z miękką hybrydą 48V – tu pojemność to 546 / 1725 litrów.
Komentarze