REKLAMA

Hyundai Veloster N z nową skrzynią biegów

Hyundai Veloster N w nowej odsłonie otrzymał całkiem nową przekładnię. Jest to dwusprzęgłowa skrzynia biegów N DCT, która trafi też do i30 N.

Hyundai Veloster N Materiały prasowe
Hyundai Veloster N
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 70 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Hyundai Veloster N to model, który niestety nie jest dostępny w polskiej sieci sprzedaży. Mamy za to Hyundaia i30 N oraz i30 Fastback N, które niebawem również skorzystają z nowej skrzyni biegów. Zobaczmy zatem, co to za nowe rozwiązanie proponuje nam Hyundai.

Skrzynia biegów N DCT – dwa mokre sprzęgła

Skrzynia biegów N DCT Hyundaia ma za zadanie zapewnić wrażenia, jak w przypadku manualnej skrzyni biegów, dostępnej dotychczas, ale przy tym wygodę automatycznej skrzyni biegów.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Co istotne, skrzynia N DCT pozwala nowemu Velosterowi N na zauważalnie lepsze przyspieszanie. Na sprint od od 0 do 100 km/h Veloster N potrzebować będzie zaledwie 5,6 sekundy, czyli o 0,5 sekundy szybciej, niż w przypadku modelu ze skrzynią manualną.

Jak działa skrzynia N DCT? Jest ona wyposażona w elektroniczne siłowniki, które sterują dwoma sprzęgłami. W przeciwieństwie do tradycyjnej przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, przekładnia N DCT wykorzystuje olej, który poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co z kolei pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.

Hyundai Veloster NMateriały prasowe
Hyundai Veloster N

Przekładnia N DCT oferuje przy tym funkcje podobne do tych znanych z gier wideo. N Grin Shift (NGS) zwiększa na przykład moment obrotowy o 7 procent – z 353 do 378 Nm, umożliwiając chwilowe przeładowanie (overboost) turbosprężarki i maksymalizuje reakcję przekładni przez 20 sekund.

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

Z kolei funkcja N Power Shift (NPS) włącza się, gdy samochód podczas przyspieszania ma przepustnicę otwartą w ponad 90 procentach. Dzięki temu złagodzony zostaje spadek momentu obrotowego spowodowany zmianą biegu, w celu przeniesienia maksymalnej mocy na koła. Daje to kierowcy poczucie dynamicznego przyspieszania podczas zmiany biegów.

N DCT jest również wyposażony w N Track Sense Shift (NTS), który rozpoznaje, kiedy warunki na drodze są optymalne do dynamicznej jazdy i aktywuje się automatycznie, wybierając odpowiednie biegi oraz czas zmiany, tak jak profesjonalny kierowca samochodu wyścigowego, aby zapewnić optymalne osiągi.

Co ciekawe, wszystkie powyższe funkcje można skonfigurować za pomocą 8-calowego wyświetlacza nowego systemu informacyjno-rozrywkowego.

Zobacz także:

Ale skrzynia biegów N DCT „potrafi” więcej. Obok takich funkcji, jak Rev Matching, Launch Control i Overboost, oprogramowanie Velostera N rozpoznaje styl jazdy kierowcy i biorąc pod uwagę warunki drogowe, dobiera odpowiednie punkty zmiany biegów.

Na przykład podczas zjazdu w dół skrzynia zastosuje hamowanie silnikiem, żeby zmniejszyć ryzyko przegrzania hamulców. Jeśli z kolei kierowca pojedzie poszaleć na torze wyścigowym, skrzynia pozwoli na wykorzystanie szerszego zakresu obrotów silnika dla zwiększenia osiągów.

Hyundai Veloster NMateriały prasowe
Hyundai Veloster N

Hyundai Veloster N – nowe kubełkowe fotele

Nowy Veloster N może być również wyposażony w jednoczęściowe fotele kubełkowe N Light Sports, wykończone miękką tapicerką z alcantary. Fotele do jazdy na torze są cieńsze i ważą o około 2 kg mniej niż standardowe siedzenia.

Zobacz także:

Napęd na cztery koła i hybryda

Na koniec jeszcze jedna informacja, która nie znalazła się jednak w oficjalnym komunikacie prasowym. Z nieoficjalnych doniesień wiemy jednak, że skrzynia N DCT jest pierwszym etapem do wprowadzenia napędu hybrydowego.

Co więcej, w przygotowaniu jest wersja Velostera N, a także i30 N i i30 Fastback N z napędem hybrydowym, który wprowadzi jednocześnie te modele w świat hot-hatchy napędzanych na cztery koła.

Czekamy zatem z niecierpliwością na pojawienie się u nas modeli i30 N i i30 Fastback N z nową skrzynią biegów N DCT. Veloster N trafi do sprzedaży na wybranych rynkach już niebawem. „Nasze” i30 N i i30 Fastback N z przekładnią N DCT mają natomiast wejść do salonów pod koniec 2020 roku.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA