Nowy i10 wygląda atrakcyjniej dzięki zmianie rozmiarów, które zafundowali mu styliści. Auto urosło o 80 mm na długość (do 3665 mm), na szerokość o 65 mm (1660 mm) i zmniejszyło się o 50 mm na wysokość (do 1490 mm). Rozstaw osi powiększył się o 5 mm (do 2385 mm). Zwiększono też pojemność bagażnika (o 10 %) do 252 litrów. Hyundai twierdzi, że w tej klasie będzie to również najprzestronniejsze auto dla pasażerów siedzących z tyłu. Poczekamy, porównamy, zobaczymy.
Nowa płyta podłogowa ma zapewniać lepsze właściwości jezdne i komfort podróżowania. W kwestii silników możemy spodziewać się jednostki 3-cylindrowej o pojemności 1-litra, a także 4-cylindrowej o pojemności 1,25-litra.
Nowy i10 został w 95 % zaprojektowany w niemieckiej miejscowości Russelsheim. Produkcja auta w tureckiej fabryce ruszy we wrześniu, wtedy też i10 zadebiutuje na wystawie we Frankfurcie.
amis