REKLAMA

Hyundai i20 N – poważny rywal Forda Fiesty ST

Hyundai i20 N jest odpowiedzią na Forda Fiestę ST. Nad dostrojeniem hot-hatcha pracował sam Thierry Neuville, pięciokrotny rajdowy wicemistrz świata. Jakie są tego efekty?

Hyundai i20 N fot. materiały prasowe
Hyundai i20 N
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 54 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Po kapitalnie dopracowanym i oferującym ogromne możliwości Hyundaiu i30 N, który jest jednym z najciekawszych kompaktowych hot-hatchy na rynku, Hyundai prezentuje kolejny sportowy model, tym razem w segmencie B. Tam od pewnego czasu dzieli i rządzi Ford ze swoją 200-konną Fiestą ST. Teraz na rynku robi się nieco ciaśniej, bo Hyundai wjeżdża ze swoim i20 N. Model czerpie inspirację z rajdowego i20 Coupe WRC, a to dodatkowo zaostrza apetyt.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

REKLAMA

Do napędu Hyundaia i20 N służy turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra, połączony z 6-biegową skrzynią manualną. Jednostka ta ma 204 KM mocy i moment obrotowy 275 Nm, co w zupełności wystarczy do skutecznego napędzania ważącego 1190 kg hot-hatcha.

Na sprint od 0 do 100 km/h Hyundai i20 N potrzebuje zaledwie 6,7 sekundy, a maksymalnie rozpędzi się do 230 km/h. Co ważne, silnik oferuje płaski przebieg wykresu mocy, dzięki czemu jest bardziej żwawy i daje więcej radości z jazdy po drodze lub na torze wyścigowym. Dość powiedzieć, że maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest w zakresie od 1750 do 4500 obr./min, a maksymalna moc w zakresie od 5500 do 6000 obr./min.

Jeśli chodzi o skrzynię biegów, została dopracowana i wzmocniona specjalnie pod kątem charakteru i20 N, żeby radzić sobie z wyższymi obrotami i momentem obrotowym silnika, a także funkcją Launch Control.

Nowy i20 N może być również wyposażony w N Corner Carving, czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (mLSD), który wykorzystuje mechanicznie sterowaną przekładnię kątową do sterowania przenoszeniem mocy na przednie koła.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Poza tym nowy Hyundai i20 N jest wyposażony w szereg funkcji zapewniających przyjemność ze sportowej jazdy. System N Grin Control pozwala oferuje pięć trybów jazdy: Normal, Eco, Sport, N i N Custom, które dostosowują parametry silnika, elektroniczną kontrolę stabilności (ESC), dźwięk wydechu i układ kierowniczy do różnych warunków jazdy. Dodatkowo elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) ma trzy dostępne ustawienia: włączony, sportowy i całkowicie wyłączony.

Hyundai i20 Nfot. materiały prasowe
Hyundai i20 N

Podobnie jak i30 N, nowy i20 N wyposażony jest w sportowe funkcje, jak międzygaz (Rev Maching), który synchronizuje prędkość silnika z wałem wyjściowym i ma osobny przycisk do aktywacji na kierownicy. Międzygaz pozwala na płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje, w zależności od trybu jazdy.

Inne funkcje inspirowane sportami motorowymi to elektryczny generator dźwięku, zmienne sterowanie tłumikiem zapewniające rasowy dźwięk wydechu, a także wskaźnik zużycia klocków hamulcowych oraz wyczynowe opony 215/40 R18 Pirelli P-Zero ze znakiem „HN” (oznaczającym „Hyundai N”).

Hyundaia i20 N zobaczycie w naszej galerii zdjęć, a w salonach model będzie dostępny od wiosny 2021 roku.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA