[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Hyundai i30. Face lifting i napędy hybrydowe

Na salonie samochodowym w Genewie zadebiutuje Hyundai i30 po face liftingu. Auto zyska nowocześniejszy wygląd i napęd z systemem mild hybrid.

Hyundai i30 po face liftingu Hyundai i30 po face liftingu

Nie dalej jak dwa tygodnie temu pisaliśmy o face liftingu Hyundaia i30. Wtedy widzieliśmy jedynie przód samochodu, w dodatku w podrasowanej wersji N Line, za to teraz wiemy już niemal wszystko. Auto zadebiutuje już za niespełna tydzień na salonie w Genewie.

Hyundai i30 – nadwozie

Hyundai i30 został na początek zaprezentowany w wersji N Line. Obawialiśmy się przez to, że cała para pójdzie w gwizdek, bo przecież bazowe wersje takich aut są zazwyczaj stylizowane znacznie bardziej spokojnie, żeby nie powiedzieć nudno.

W przypadku stylistów Hyundaia takiego słowa nie ma jednak w nowym słowniku, bo odświeżony i30 w zwykłej wersji (na zdjęciu u góry) wygląda nie tylko atrakcyjnie, ale wręcz może pod względem atrakcyjności konkurować z i30 N Line.

Spójrzcie na grill, z mocno zaakcentowaną kratownicą oraz narożniki zderzaków z ciekawym stylistycznie wykończeniem okolic świateł przeciwmgielnych. Dodając do tego światła dzienne LED w kształcie odwróconej litery V – takie same jak w N Line – dostajemy przepis na bardzo ładnie skrojony kompakt.

Zobacz także: gorące premiery Genewy 2020 - zapowiedź

REKLAMA

Hyundai i30 N Line po face liftingu Hyundai i30 N Line po face liftingu

Hyundai i30 w odmianie N Line - co ważne, teraz dostępnej również dla kombi - prezentuje się bardzo rasowo, z dużą powierzchnią grilla i plastikowych czarnych paneli w mocno i odważnie stylizowanym zderzaku. Dodatkowy splitter i czarne wstawki w dolnych bocznych krawędziach zderzaka są wisienką na torcie wersji N Line.

Przejdźmy na tył samochodu. Tutaj znajdziemy zmieniony zderzak i klosze lamp, w którym powtórzono motyw odwróconej litery V, dającej bardzo dobry efekt. Nowe są także wzory 16- i 17-calowych felg, w przypadku wersji N-Line dostępnych w rozmiarach 17 i 18 cali.

Producent podaje, że nowy i30 dostępny będzie z trzema nowymi kolorami lakierów nadwozia: Dark Night, Silky Bronze i Sunset Red. Dodatkowo dostępnych będzie sześć obecnych już kolorów:

  • Polar White,
  • Phantom Black,
  • Engine Red,
  • Stellar Blue,
  • Platinum Silver,
  • Olivine Grey.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

REKLAMA

Hyundai i30 N Line po face liftingu Hyundai i30 N Line po face liftingu

Hyundai i30 – wnętrze

W kabinie zmian jakby mniej. Największą jest zastosowanie większego ekranu dotykowego dla systemu informacyjno-rozrywkowego, który teraz będzie mieć przekątną 10,25 cala. To spora różnica w porównaniu do dotychczasowego modelu.

Innym wyświetlaczem jest 7-calowy ekran wirtualnych zegarów – w tych czasach nieodzowny element każdego nowego modelu. Producent informuje o pełnej kompatybilności z Android Auto i Apple Car Play, a począwszy od lata 2020 wprowadzona będzie możliwość bezprzewodowego połączenia z telefonem. Nowy i30 oferuje także bezprzewodowe ładowanie telefonu.

Zobacz także: elektryczny ID.3 to początek wysypu premier VW

REKLAMA

Hyundai i30 N Line po face liftingu Hyundai i30 N Line po face liftingu

Hyundai i30 – silniki

Nowy i30 dysponować będzie ulepszoną gamą układów napędowych, w tym w wersjach zelektryfikowanych mild hybrid. Bazową jednostka jest całkowicie nowy silnik benzynowy 1.5 MPi o mocy 110 KM, który współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT).

Silnik benzynowy 1.0 T-GDi o mocy 120 KM będzie dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT), a także nową, siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).

Jednostka 1.0 T-GDi dostępna jest także z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym oraz z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT). iMT oddziela silnik od skrzyni biegów po zwolnieniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, umożliwiając przejście samochodu w tryb wybiegu i obniżenie zużycia paliwa.

Dla osób preferujących automatyczne skrzynie biegów przewidziano wersje z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym połączonym z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).

Zobacz także: nowa, superszybka ładowarka do aut elektrycznych

REKLAMA

Hyundai i30 N Line po face liftingu Hyundai i30 N Line po face liftingu

Silnik Diesla 1.6 CRDi o mocy 115 KM będzie dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT), a także siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).

Silnik Diesla 1.6 CRDi o mocy 136 KM standardowo łączony jest z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym, który współpracuje z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).

Topowa jednostka w gamie i30, czyli 1.5 T-GDi o mocy 160 KM standardowo występuje z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym i dostępny jest z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).

Więcej szczegółów poznamy w dniu oficjalnej premiery, która zaplanowana jest na pierwszy dzień prasowy salonu samochodowego w Genewie, już we wtorek 3 marca.

 

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA