Na salonie samochodowym w Paryżu Hyundai zaprezentuje nowy model, który wzbogaci ofertę producenta w segmencie usportowionych aut z rodziny N – jest nim i30 Fastback N.
Do rodziny rasowych modeli Hyundaia spod znaku N dołącza właśnie drugi – obok i30 N – model. Jest nim Hyundai i30 Fastback N, który już na zdjęciach prezentuje się doskonale, a sądząc po sprzedażowym sukcesie modelu i30 N, również w tym przypadku nie powinno być problemu ze znalezieniem nabywców.
Już cywilna wersja Hyundaia i30 Fastback, nazywana przez producenta pierwszym 5-drzwiowym coupe w segmencie C, wygląda dynamicznie, ze swoją opadającą linią dachu, długą maską i muskularnym nadwoziem. Wersja N natomiast ma natomiast jeszcze więcej pazura.
Ciekawym pomysłem była forma prezentacji modelu. Miał to być rajd z Rzymu do Paryża i tak rzeczywiście było, ale chodziło tu o dwie duńskie miejscowości o takich samych nazwach, jak stolice Francji i Włoch.
Prowadzony przez Gabriele Tarquiniego, trzykrotnego mistrza wyścigowego w kategorii samochodów turystycznych, Hyundai i30 Fastback N potrzebował 8 minut i 18,49 sekundy na pokonanie odległości niespełna 13 kilometrów, dzielącej oba miasta.
Wracając do samochodu. Jak się nietrudno domyślić, Hyundai i30 Fastback N dzieli napęd i rozwiązania techniczne z Hyundaiem i30 N. Mamy więc ten sam turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, generujący moc 250 koni mechanicznych w bazowej wersji i 275 koni w wariancie Perfomance.
W obu przypadkach moment obrotowy wynoszący 353 Nm, chwilowo zwiększany do 378 Nm w ramach funkcji overboost uruchamianej przy osiąganiu maksymalnej wartości momentu, przenoszony jest na koła przedniej osi.
Parametry napędu pozwalają na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w niewiele ponad 6 sekund. Dokładnie 6,1 sekundy w przypadku wariantu 275-konnego i 6,4 sekundy dla modelu 250-konnego.
Podobnie jak w modelu i30N, tak i tutaj kierowca ma do dyspozycji system N Grin Control, w ramach którego wybrać może jeden z pięciu trybów jazdy – Eco, Normal, Sport, N oraz N Custom.
Poza sportowymi osiągami, Hyundai i30 Fastback N jest bardzo praktycznym samochodem. Bagażnik zmieści aż 450 litrów, a po złożeniu oparć kanapy nawet 1351 litrów.
Oficjalna prezentacja Hyundaia i30 Fastback N zaplanowana jest na wtorek, 2 października, podczas dni prasowych salonu samochodowego w Paryżu. Redakcja Auto Motor i Sport będzie tam obecna. Zapraszamy już teraz do śledzenia relacji w serwisie specjalnym poświęconym paryskim targom.
Już w najbliższych dniach na budowanym odcinku autostrady A1 zacznie działać odcinkowy pomiar prędkości. Dodajmy, że w tym miejscu ograniczenie prędkości wynosi 70 km/h.
Oferta elektrycznych modeli Volkswagena powiększa się o model, który był już dostępny, ale tymczasowo zniknął z salonów. Mowa o Volkswagenie e-up!, którego znów można zamawiać.
Dacia Sandero debiutuje w nowej odsłonie. Ma nie tylko bardziej nowoczesny wygląd, ale przede wszystkim konstrukcję. Auto podrożało w stosunku do poprzednika, ale niewiele.
43. edycja Rajdu Dakar zakończona. Zawodnicy zapamiętają ją jako bardzo trudną nawigacyjnie i niezwykle wymagającą. W tej sytuacji wyniki osiągnięte przez ekipę ORLEN Team zasługują na najwyższe uznanie.
Pojemność bagażnika to parametr, który dla potencjalnych klientów jest istotny. Jego pomiar nie jest jednak tak łatwy, jak mogłoby się wydawać, choćby ze względu na procedury. Jak zatem się to robi?
Toyota Gazoo Racing wkracza w nową erę wyścigów długodystansowych. Od sezonu 2021 zespół będzie startował w cyklu FIA WEC modelem GR010 HYBRID w nowej klasie Le Mans Hypercar.
O zasięgu procederu cofania liczników kilometrów możemy dowiedzieć z raportu opublikowanego przez firmę Carvertical, zajmującą się sprawdzaniem przeszłości samochodów na podstawie numeru VIN. Raport został opracowany na bazie 500 tysięcy danych na temat aut używanych zbieranych przez rok - od października 2019 roku do października 2020 r. Uwzględnia on dane z 15 państw.
Mazda wjeżdża do segmentu aut elektrycznych na własnych zasadach. W MX-30, w przeciwieństwie do rywali, najważniejszy nie jest duży zasięg, tylko krótki czas ładowania akumulatorów.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze