[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Hyundai i30 N Project C. Limitowany hot hatch

Hyundai wprowadza podrasowaną wersję swojego hot hatcha i30 N. Model nazwano i30 N Project C. Będzie ściśle limitowany.

Hyundai i30 N Project C Hyundai i30 N Project C
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 67 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Hyundai i30 N Project C jest pomysłem producenta na zwiększenie zainteresowania swoim hot hatchem i zbudowaniem jeszcze bardziej sportowej otoczki wokół modeli oznaczanych literą „N”. W przypadku Hyundaia oznacza ono to, czym dla Volkswagena są modele spod znaku „R”.

Nowa wersja Hyundaia i30 N jest wprowadzana jako lżejsza, niżej osadzona i bardziej agresywna odmiana modelu i30 N Performance – czyli mocniejszego z dwóch i30 N. Wiemy już, że „N” dodawane do nazw podrasowanych modeli marki pochodzi zarówno od miasta Namyang, gdzie mieści się siedziba Hyundaia, jak i od toru Nurburgring, gdzie modele były testowane i dostrajane.

Project C z kolei swoją nazwę również bierze od kilku pojęć. Jednym z nich jest Strefa C na wyczynowym torze testowym Hyundaia w Namyang. Drugie znaczenie to „carbon fiber” czyli włókno węglowe, szeroko zastosowane w odchudzonym Hyundaiu i30 N. I wreszcie trzecie znaczenie: „center of gravity”, czyli środek ciężkości – pojęcie niezwykle istotne w przypadku aut o sportowych ambicjach.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i30 N Project C Hyundai i30 N Project C

Hyundai i30 N Project C – silnik i napęd

Do napędu Hyundaia i30 N Project C służy znany z modelu i30 N Performance, turbodoładowany benzynowy silnik 2.0 T-GDI. Generuje on moc 275 koni mechanicznych, co jest wynikiem nieco słabszym od większości topowych hot hatchy konkurencji, ale wciąż oferującym świetne osiągi.

Moment obrotowy jednostki T-GDI sięga wartości 378 Nm, przy aktywacji funkcji Overboost, w zakresie między 1750 a 4200 obr./min. Jak więc widać, w przypadku wersji Project C nie mamy do czynienia ze zwiększeniem parametrów jednostki, w stosunku do i30 N Performance. Co zatem uległo zmianie?

Zobacz także: tak wygląda terenowe Audi przyszłości

REKLAMA

Hyundai i30 N Project C Hyundai i30 N Project C

Hyundai i30 N Project C – obniżenie masy

Pierwsza i najważniejsza kwestia, jaka definiuje odmianę Project C, to obniżona masa własna samochodu. Inżynierowie Hyundaia zastosowali nowy przedni splitter, tylny dyfuzor, maskę i progi wykonane z tworzywa wzmacnianego włóknem węglowym.

Kolejnym elementem są lżejsze w sumie aż o 22 kilogramy kute felgi OZ Racing. 19-calowe obręcze mają prosty design z dziesięcioma wąskimi szprychami. Pod nimi kryją się groźnie wyglądające czerwone zaciski hamulcowe z logo N.

Idźmy dalej. Obniżenie masy udało się osiągnąć również przez wmontowanie lekkich przednich kubełkowych foteli, wykorzystujących mocne i lekkie włókno węglowe. Wszystkie te zabiegi zaowocowały obniżeniem masy Hyundaia i30 N Project C o całe 50 kilogramów.

Niewiele? Pomyślcie więc, że w przypadku kilkusetkonnych bolidów Formuły 1 kierowcy i inżynierowie walczą o każdy gram, który może być na wagę mistrzowskiego tytułu. W tej perspektywie 50 kilogramów w 275-konnym aucie to naprawdę duża oszczędność.

Zobacz także: Audi RS7 Sportback - mistrz dobrego wrażenia

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i30 N Project C Hyundai i30 N Project C

Hyundai i30 N Project C – zawieszenie

Niższa masa własna to nie wszystko, co proponuje Hyundai w modelu i30 N Project C. Inżynierowie odpowiedzialni za zawieszenie obniżyli samochód o 6 milimetrów. Dodatkowo udało się też obniżyć środek ciężkości – w tym przypadku dokładnie o 8,8 milimetra.

Wszystko to dzięki zmienionej charakterystyce amortyzatorów i zastosowaniu krótszych sprężyn, wyróżniających się dodatkowo większą sztywnością. Zmian dokonano także w ustawieniach trybów jazdy, przy czym jazda w trybach Sport i N zapewnia większą precyzję kierowania podczas sportowej jazdy.

Hyundai i30 N Project C – wnętrze

Jeszcze rzut oka do kabiny, gdzie styliści zaproponowali kilka drobnych, ale znaczących zmian, które pomagają odróżnić model Project C od „zwykłej” wersji i30 N Performance.

Zobacz także: Hyundai pokazał model 45 EV

REKLAMA

Hyundai i30 N Project C Hyundai i30 N Project C

Dla wprawnego oka, znającego charakter modeli i30 N, zauważalne jest zastąpienie jasnoniebieskich akcentów pomarańczowymi. Znajdziemy je na kierownicy – przyciski trybów jazdy, fotelach i przeszyciach tapicerki.

Wyjątkowy charakter wersji Project C podkreślić mają ponadto oznaczenia umieszczone w pobliżu fotela pasażera, określające numer seryjny danego egzemplarza z limitowanej serii.

Hyundai i30 N Project C będzie oferowany niebawem na rynkach Starego Kontynentu. Cen jeszcze nie znamy. Najdroższy obecnie model i30 N Performance kosztuje u nas 146 900 zł. Limitowany model będzie oczywiście droższy – o ile, tego nie wiemy.

Wiadomo natomiast, że samochody trafią do zaledwie 600 szczęśliwych właścicieli w całej Europie. Trzeba się więc będzie spieszyć, o ile jesteście zainteresowani.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij