[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Hyundai i30 N - nowy rywal Golfa GTI

Fani hot-hatchy w końcu doczekali się premiery nowego gracza na rynku. Hyundai i30 N to pełnokrwisty, rasowy kompakt.

Hyundai i30 N Hyundai i30 N

Hyundai zaprezentował dziś swoje najnowsze dziecko, oparte na nowej generacji modelu i30. Hyundai i30 N jest konkurentem Volkswagena Golfa GTI czy Forda Focusa ST. Jest więc mocny i szybki, ale wciąż pozostaje nieco rezerwy, by mierzyć się Focusem RS, Civikiem Type R czy Golfem R. To jednak nie jest w tym momencie istotne.

Ważne jest to, co nowy rasowy kompakt może zaoferować swojemu kierowcy. Ten, kupując i30 N, może wybrać jedną z dwóch wersji, różniących się mocą. Pochodzi ona z 2-litrowego, turbodoładowanego silnika, który generuje standardowo 250 KM mocy. W wersji Performance Package natomiast będzie to 275 KM. Brzmi obiecująco, prawda?

Jednostka napędowa współpracuje z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, podczas gdy dwusprzęgłowy automat dołączy do oferty w późniejszym czasie.

W warunkach idealnej przyczepności napędzany na przednią oś Hyundai i30 N przyspieszy od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy w przypadku wersji 250-konnej lub 6,1 sekundy w mocniejszej odmianie. Pomoże w tym system Launch Control, pozwalający maksymalnie wykorzystać możliwości napędu podczas startu.

Hyundai i30 N Hyundai i30 N

Niezależnie od mocy silnika, koreański hot-hatch  dostępny jest z nowym zawieszeniem adaptacyjnym, które za pomocą dodatkowego przycisku na kierownicy można ustawić w jeden z trybów. Są to Eco, Normal, Sport, N oraz N Custom.

Hyundai i30 N Hyundai i30 N

Poza zmianami w sztywności zawieszenia, tryby te zmieniają również parametry pracy silnika, stopień ingerencji systemu ESP, sztywność układu kierowniczego, a także brzmienie silnika.

Hyundai i30 N Hyundai i30 N

Obie wersje wyposażone są w rezonator, skutecznie wzmacniający dźwięk z komory silnika i wydechu. Według zapewnień producenta, zamontowany na podszybiu element dodaje dreszczyku emocji wytwarzanym brzmieniem.

Hyundai i30 N Hyundai i30 N

W pakiecie Performance Package wydech ma zamontowane zawory, które pozwalają kierowcy na dozowanie brzmienia. Pakiet ten oznacza również duże 19-calowe koła ze sportowymi, miękkimi oponami Pirelli P-Zero, większe tarcze hamulcowe z czerwonymi zaciskami, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz wspomniany wydech z regulowanym brzmieniem.

Hyundai i30 N Hyundai i30 N

Czym tak naprawdę ma być Hyundai i30 N? Projektantom przyświecał cel, którym niekoniecznie było wykręcanie rekordów toru, ale przede wszystkim radość z jazdy i użyteczność na co dzień. Coś w rodzaju rodzinnego kompaktu, którym od czasu do czasu można wyskoczyć na tor i dać upust emocjom.

Hyundai i30 N Hyundai i30 N

Rzeczywiście, poza dużą mocą i niezłymi osiągami, Hyundai i30 N nie jest autem ostentacyjnym. Tu i ówdzie spoiler, dyfuzor z tyłu czy efektowne trójkątne światło stopu na lotce to w zasadzie tyle. Samo nadwozie jest zaledwie o 4 mm niżej osadzone niż w seryjnym modelu.

Hyundai i30 N Hyundai i30 N

Premiera handlowa nowego Hyundaia i30 N planowana jest na koniec roku. Wtedy też poznamy dokładną specyfikację oraz cennik. Spodziewać się można cen na poziomie głównych rywali, czyli okolice 120-125 tys. złotych.


Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 72 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij