Hyundai zaprezentował dziś swoje najnowsze dziecko, oparte na nowej generacji modelu i30. Hyundai i30 N jest konkurentem Volkswagena Golfa GTI czy Forda Focusa ST. Jest więc mocny i szybki, ale wciąż pozostaje nieco rezerwy, by mierzyć się Focusem RS, Civikiem Type R czy Golfem R. To jednak nie jest w tym momencie istotne.
Ważne jest to, co nowy rasowy kompakt może zaoferować swojemu kierowcy. Ten, kupując i30 N, może wybrać jedną z dwóch wersji, różniących się mocą. Pochodzi ona z 2-litrowego, turbodoładowanego silnika, który generuje standardowo 250 KM mocy. W wersji Performance Package natomiast będzie to 275 KM. Brzmi obiecująco, prawda?
Jednostka napędowa współpracuje z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, podczas gdy dwusprzęgłowy automat dołączy do oferty w późniejszym czasie.
W warunkach idealnej przyczepności napędzany na przednią oś Hyundai i30 N przyspieszy od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy w przypadku wersji 250-konnej lub 6,1 sekundy w mocniejszej odmianie. Pomoże w tym system Launch Control, pozwalający maksymalnie wykorzystać możliwości napędu podczas startu.