W dużym skrócie mówiąc, modyfikacje nadwozia Hyundaia i30 N są w dużej mierze konsekwencją niedawnego face liftingu całej gamy modelowej i30. W oczy rzucają się nowe światła z LED-ami do jazdy dziennej w kształcie odwróconej litery V, a także większy grill, z wyrazistym wypełnieniem oraz nowe wloty powietrza w zderzaku.
Ważne są też felgi. Rasowo wyglądające, o średnicy 19 cali, wykonane zostały z kutego aluminium. Są naprawdę ładne, a do tego pozwalają odchudzić auto, i to, bagatela, aż o 14 kilogramów nieresorowanej masy, w porównaniu z dotychczasowym i30 N. Przejdźmy jeszcze na tył. Tu mamy również nowe lampy, z analogicznym wzorem LED-ów w kształcie litery V. Ale są też większe końcówki wydechu i nowy, bardziej agresywnie wyglądający dyfuzor. Ogólnie ma być bardziej rasowo i drapieżnie.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
W wersji i30 N po face liftingu po raz pierwszy pojawia się ośmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów N-DCT, sparowana z silnikiem 2.0 T-GDI o mocy 280 koni mechanicznych. A ile to wszystko kosztuje? Otóż nowy Hyundai i30 N dostępny jest od 126 900 złotych w wersji Hatchback (drożej o 1400 zł w stosunku do poprzednika), natomiast ceny wersji Fastback zaczynają się od 129 500 złotych. Do wyboru pozostają dwie wersje wyposażenia N oraz „ta wzmocniona”, czyli N Performance.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Hyundai i30 N – wersje i ceny
Przejdźmy do szczegółowego cennika, bo jak wspomnieliśmy, podstawowy wariant i30 N kosztuje od 126 900 złotych. W tej cenie dostaniemy hatchbacka z silnikiem o mocy 250 KM i 353 Nm momentu obrotowego, połączonym z 6-biegową skrzynią manualną. Ale jest jeszcze pakiet Performance, który zwiększa moc do 280 KM – to o 5 KM więcej niż w i30 N Performance sprzed liftingu. Wzrasta również maksymalny moment obrotowy, osiągając 392 Nm. W takim anturażu i30 N Performance kosztuje od 151 900 złotych – także z 6-biegowym manualem.

Wspomnieliśmy jednak o tym, że po raz pierwszy i30 N będzie dostępny również z ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (8DCT), sparowaną z silnikiem 2.0 T-GDI o mocy 280 KM.Taki wariant i30 N kosztuje od 157 900 złotych. Ceny modelu z nadwoziem Fastback, niezależnie od wybranej wersji, są wyższe o 2 600 złotych.
Oba warianty silnikowe osiągają maksymalną prędkość 250 km/h, a nowy i30 N z pakietem Performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy, co oznacza wzrost o 0,2 sekundy czyli 3 procent w porównaniu z poprzednim modelem. Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, nowy i30 N jest wyposażony w szereg sportowych elementów wyposażenia, w tym funkcję międzygazu, procedurę kontroli startu, tylną belkę usztywniającą nadwozie i wiele innych.
Komentarze