REKLAMA

Hyundai i30 N z nową skrzynią biegów

Hyundai i30 N przeszedł face lifting, który podrasował wygląd auta, ale przede wszystkim wprowadza nową, automatyczną skrzynię biegów N DCT.

Hyundai i30 N facelift Materiały prasowe
Hyundai i30 N facelift
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 70 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Hyundai pokazał nową wersję swojego hot-hatcha. Tego samego, który został bardzo ciepło przyjęty na rynku już w momencie debiutu, i to nie bez powodu, bo i30 N jeździ po prostu świetnie. Teraz przyszedł czas na odświeżenie oferty i wprowadzenie lekkich poprawek. Co zmieniło się w i30 N?

Modyfikacje widzimy na zdjęciach i są one konsekwencją niedawnego face liftingu całej gamy modelowej i30. W oczy rzucają się nowe światła z LED-ami do jazdy dziennej w kształcie odwróconej litery V. Jest też większy grill, z wyrazistym wypełnieniem, a także nowe wloty powietrza w zderzaku.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Ale ważne są też felgi. Rasowo wyglądające, o średnicy 19 cali, wykonane z kutego aluminium. Są naprawdę ładne, a do tego pozwalają zaoszczędzić na masie. I to, bagatela, aż 14 kilogramów nieresorowanej masy, w porównaniu z dotychczasowym i30 N.

Hyundai i30 N faceliftMateriały prasowe
Hyundai i30 N facelift

Przejdźmy jeszcze na tył. Tu mamy również nowe lampy, z analogicznym wzorem LED-ów w kształcie litery V. Ale są tu też większe końcówki wydechu i nowy, bardziej agresywnie wyglądający dyfuzor. Ogólnie ma być bardziej rasowo i drapieżnie.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

A co pod maską? W kwestii silnika zmiany są niewielkie i dotyczą wersji Performance. W tej topowej odmianie moc i moment obrotowy wzrosły z 275 KM i 353 Nm do 280 KM i 392 Nm. To w zupełności wystarcza, by katapultować hot-hatcha od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy w przypadku przekładni manualnej - to o 0,2 sekundy szybciej niż dotąd.

I tu dochodzimy do sedna, bowiem nowy i30 N otrzyma także automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów o ośmiu przełożeniach. Mowa o zapowiadanej już przekładni N DCT, która ma zapewnić bardziej sportowe doznania i poprawę osiągów.

Skrzynia oferuje kilka „magicznych” trybów, w tym choćby NGS, czyli N Grin Shift. Ta opcja podbija chwilowo moment obrotowy o 7 proc., wydłużając overboost do 20 sekund i skracając czas reakcji przekładni.

Jest też system NPS, czyli N Power Shift, który aktywuje się, gdy pedał gazu jest wciśnięty na co najmniej 90 proc. głębokości. Wówczas oprogramowanie przekładni dba o optymalny dobór zmiany biegów tak, żeby przyspieszenie było jak najlepsze.

Hyundai i30 N faceliftMateriały prasowe
Hyundai i30 N facelift

Trzeba jeszcze wspomnieć o NTS, czyli N Track Shift, który jest aktywowany po wykryciu dynamicznego stylu jazdy, na przykład właśnie na torze. Tu również chodzi o taki dobór przełożeń, by wycisnąć z napędu jak najwięcej.

Czekamy teraz na ogłoszenie cen odświeżonego Hyundaia i30 N ze skrzynią N DCT. Obecnie w cenniku mamy i30 N z manualną skrzynią 6-biegową w cenie od 125 500 zł za 250-konny wariant lub 147 500 zł za odmianę 275-konną na topowym poziomie wyposażenia N Performance.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA