Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Hyundai pokazał autonomiczny samochód na ogniwa wodorowe

Hyundai zaprezentował pierwszy autonomiczny samochód, który zasilany jest przez ogniwa wodorowe. Auta pokonały trasę 190 km z Seulu do Pjongczang.

Autonomiczny Hyundai Nexo Autonomiczny Hyundai Nexo

Zasilane ogniwami wodorowymi, autonomiczne samochody marki Hyundai przejechały dystans 190 kilometrów z Seulu do Pjongczang. Był to pierwszy na świecie przejazd na czwartym poziomie autonomiczności, z udziałem całkowicie ekologicznych samochodów zasilanych wodorem.

W tym miejscu przypomnienie. Według klasyfikacji SAE (International Society of Automotive Engineers), 4. poziom autonomicznej jazdy oznacza pełną samodzielność samochodu, a uwaga kierowcy nie jest konieczna dla zachowania bezpieczeństwa. Pojazd musi być w stanie bezpiecznie przerwać podróż, tj. zaparkować samochód, jeżeli kierowca nie podejmie kontroli, gdy samochód tego wymaga.

Wracając do tematu. Do tej pory jazda autonomiczna odbywała się na wytyczonych lokalnie obszarach z zachowaniem ograniczonej prędkości. Tym razem samochody pokonały otwarty dystans z maksymalną, dozwoloną na koreańskich autostradach prędkością 100 - 110 km/h.

Autonomiczny Hyundai Nexo Autonomiczny Hyundai Nexo

Flotę pięciu autonomicznych samochodów stanowiły trzy auta bazujące na całkowicie nowym, wyposażonym w ogniwa wodorowe modelu Hyundai Nexo oraz dwa samochody Genesis G80.

Wszystkie zostały wyposażone w rozwiązania technologiczne czwartego poziomu autonomiczności, w oparciu o międzynarodowe standardy SAE (International Society of Automotive Engineers).

Podczas jazdy samochody korzystały z wielu zaawansowanych technologicznie rozwiązań, umożliwiających między innymi prawidłową ocenę sytuacji drogowej na skrzyżowaniach, nawigowanie przy zbliżaniu się do bramki opłat na autostradzie i odpowiednią ocenę jej szerokości, a także dokładne określenie pozycji samochodu na mapie za pomocą zewnętrznych czujników w sytuacji, kiedy sygnał GPS zostaje zakłócony np. podczas długiej jazdy w tunelu.

Autonomiczny Hyundai Nexo Autonomiczny Hyundai Nexo

Tysiące kilometrów jazd testowych, odbytych w realnych warunkach drogowych, umożliwiło zebranie wiedzy i doświadczenia, które przełożyły się na udoskonalenie paramentów autonomicznej jazdy.

Samodzielna jazda samochodu wymaga stałego przetwarzania ogromnej ilości danych, co z kolei oznacza duży pobór mocy. W samochodzie zasilanym wodorem, prąd wytwarzany jest z reakcji wodoru i tlenu, co czyni go optymalnym modelem do przeprowadzenia testu.

Nowy model NEXO może pokonać dystans 600 km na jednym tankowaniu wodoru, które trwa około 5 minut.

Autonomiczny Hyundai Nexo Autonomiczny Hyundai Nexo

Hyundai planuje komercjalizację autonomicznej jazdy na poziomie czwartym w wybranych miastach do 2021 roku. Podczas styczniowych targów elektroniki konsumenckiej CES 2018 w Las Vegas firma ogłosiła w tym zakresie współpracę z amerykańskim startupem Aurora Innovation.

Z kolei wprowadzenie na rynek technologii pozwalającej na całkowicie autonomiczną jazdę planowana jest przez markę Hyundai na 2030 rok.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij