REKLAMA

ID.3 zamiast e-Golfa

VW e-Golf przeszedł do historii: jego ostatni egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Będzie to drugi, po Zwickau, zakład w Europie produkujący samochody na nowej modułowej platformie podłogowej dla aut elektrycznych.

Volkswagen, ID.3, elektromobilność materiały prasowe

e-Golf debiutował w 2014 roku i do lata 2020 roku był produkowany w Wolfsburgu. W 2017 roku, aby sprostać wysokiemu popytowi, produkcję uruchomiono również w Szklanej Manufakturze. W ciągu siedmiu lat w obydwu zakładach powstało w sumie 145 561 sztuk tego modelu. Pod względem sprzedaży e-Golf jest jednym z najpopularniejszych modeli elektrycznych w Europie – szczególnie w Norwegii oraz w Niemczech. Z linii produkcyjnej w Szklanej Manufakturze, od jej otwarcia w 2001 roku, zjeżdżały luksusowa limuzyna Phaeton (84 235 egzemplarzy, lata produkcji 2001-2016), Bentley Flying Spur (2186 sztuk, lata produkcji 2005/2006 i 2013/2014) oraz e-Golf (50 401 egzemplarzy, lata produkcji 2017-2020).

Volkswagen, ID.3, elektromobilnośćmateriały prasowe

Wprowadzenie na rynek e-Golfa oznaczało przekształcenie Szklanej Manufaktury w „Centrum przyszłej mobilności”. Innowacyjne obszary biznesowe – program dla start-upów utworzony przez VW, laboratorium szkoleniowo-edukacyjne, ekskluzywny punkt odbioru samochodów i miejsce rozwoju systemu Produkcji 4.0 – sprawiły, że Szklana Manufaktura zapewniła sobie pewne miejsce w przyszłości. Jej udana transformacja będzie kontynuowana wraz z rozpoczęciem seryjnej produkcji ID.3. Od września do klientów w Europie trafiło ponad 28 000 egzemplarzy tego modelu.

Volkswagen, ID.3, elektromobilnośćmateriały prasowe

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zdecydowany krok w kierunku e-mobilności sprawia, że VW wnosi istotny wkład w ochronę klimatu i tworzy długoterminowe perspektywy zatrudnienia. Oprócz produkcji w zakładzie w Zwickau i już za chwilę w Dreźnie, w e-mobilność są zaangażowane zakłady komponentów w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu. Wytwarza się w nich silniki elektryczne i akumulatory. Od 2022 roku fabryki w Emden i Hanowerze również rozpoczną produkcję samochodów elektrycznych. 

Zobacz także:

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA