Należąca do międzynarodowej grupy Astara firma MMC Car Poland, od 26 lat pełniąca rolę generalnego dystrybutora samochodów, części zamiennych i akcesoriów Mitsubishi Motors w Polsce, zmienia nazwę na Astara Poland. Te funkcje w przypadku nowej firmy pozostają bez zmian, a co więcej, zapowiadany jest rozwój działalności. Dodajmy, że zmiana MMC Car Poland w Astara Poland nie jest wielkim zaskoczeniem dla tych, którzy śledzą poczynania globalnej grupy Astara, znanej wcześniej jako Berge Automocion. Jako nowa spółka, Astara Poland jest częścią globalnej grupy Astara, wcześniej znanej jako Berge Automocion.
Dwie premiery Mitsubishi w Polsce w 2023 roku
W związku z dynamicznym rozwojem marki Mitsubishi w Europie, trwają obecnie intensywne przygotowania do premier dwóch nowych modeli Mitsubishi, a właściwie dwóch nowych generacji znanych wcześniej samochodów marki. Oba pojazdy korzystać będą z bliskiej współpracy Mitsubishi z Renault i Nissanem w ramach Aliansu.
Jeden z nowych modeli całkowicie nowa generacji crossovera ASX, która bazować będzie na konstrukcji i napędach Renault Captura. Drugi zaś model to powrót do nazwy Colt, stosowanej wcześniej w kompaktowym samochodzie marki. Nowy Colt bazować będzie na obecnym Renault Clio. Dodajmy, że oba te nowe modele Mitsubishi zadebiutują w 2023 roku, a redakcja auto moto i sport weźmie niebawem udział w oficjalnej prezentacji nowego ASX-a. Szczegóły odnośnie tego modelu zdradzić będziemy jednak mogli dopiero 20 września, w dniu światowej premiery samochodu.


Astara Poland, czyli nowa era Mitsubishi w Polsce
Wracając jeszcze do komunikatu odnośnie powołania nowej spółki Astara Poland, warto dodać, że „w ramach nowej strategii rozwoju Astara Poland pracuje także nad rozszerzeniem skali działań, by wkrótce zaprezentować nowe marki w oparciu o własny ekosystem dystrybucji, łączności i mobilności, wykorzystujący najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne”. Szczegółów na tym etapie nie znamy, ale kiedy tylko dowiemy się, co oznaczają dalsze plany, poinformujemy o tym na naszych stronach.
Czytając dalej oficjalny komunikat, widzimy jednak że „plan strategiczny grupy Astara koncentruje się na zmieniających się potrzebach klientów, a polska spółka pracuje nad wdrożeniem wykorzystującego najnowsze technologie ekosystemu dystrybucji, łączności i mobilności w Polsce”. Prace te zbiegają się zresztą w czasie z procesem transformacji całej branży i mają stanowić odpowiedź na wyzwania stawiane przez społeczeństwo, dotyczące „osiągnięcia zrównoważonej mobilności, lepszej cyfryzacji i większej wydajności energetycznej”.
Zaawansowana cyfryzacja działań ma przyspieszyć i ułatwić wszystkie etapy zakupu nowego samochodu bez wychodzenia z domu i pozwolić na rozwijanie nowych usług i doświadczeń związanych z posiadaniem i użytkowaniem pojazdów.