REKLAMA

Impreza XV – crossover Subaru

W Genewie Subaru zamierza pokazać Europie Imprezę SV - kolejnego crossovera w swojej ofercie.

Subaru Impreza Outback Sport
Subaru Impreza Outback Sport
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 140 365 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Z siedziby Subaru nie wyciekło jeszcze żadne zdjęcie, które mogłoby zdradzić jak będzie wyglądała "terenowa" wersja Imprezy. Jednak patrząc na specyfikację z informacji prasowej, wygląda na to, że będzie to europejska odmiana Imprezy sprzedawanej w USA jako Outback Sport.

Inny grill, nadkola i relingi dachowe - to elementy, które maja odróżniać wersję SV od standardowej Imprezy. Te same szczegóły zaobserwujemy we wspomnianym modelu zza Oceanu.

Auto ma być dostępne zarówno z 2-litrowym benzynowcem, jak i dieslem o zbliżonej pojemności. Oczywiście oba silniki to jednostki typu bokser.

Impreza SV ma trafić do sprzedaży latem tego roku.

Oprócz niej Subaru przywiezie do Genewy koncept Hybryd Tourer, o którym mówiliśmy przy okazji zeszłorocznych targów w Tokio i hybrydę zbudowaną na podstawie sprzedawanego w Japonii modelu Stella.

REKLAMA

REKLAMA

Trochę szpanu

Wiele osób po zużyciu podstawowego, fabrycznego kompletu opon myśli o połączeniu zakupu nowych z poprawą urody swego auta. Podstawowy sposób to niższe i szersze, a więc podobno bardziej "rasowe" opony. Najczęściej, bo najtaniej - z pozostawieniem dotychczasowych felg. Technicznie jest to wykonalne (np. opona o 10 mm szersza i nieco niższy profi l), ale o paru ograniczeniach trzeba pamiętać. Im niższy profi l (czyli odległość między felgą a ziemią), tym całe koło twardsze, a więc auto na równych drogach będzie prowadzić się lepiej, ale na naszych gorzej. I będzie trzęsło niemiłosiernie. (Niszcząc cały samochód.) Trzeba sprawdzić, nawet centymetrem krawieckim, całkowity obwód starego i nowego koła. Bo ten obwód decyduje o całkowitym przełożeniu układu napędowego, a więc o szybkości maksymalnej, o przyspieszeniu 0-100 km/h, o tym czy szybkościomierz pokazuje prawdę i o... ilości kilometrów przejechanych na liczniku. Jeśli nowe koła będą mniejsze, poprawimy przyspieszenia samochodu, ale zmaleje szybkość maksymalna. Koła większe dadzą efekt odwrotny. Uważa się, że dla zwykłych użytkowników dróg tolerancja obwodu koła to ± 2%. Co ciekawe, można się w tej tolerancji zmieścić zmieniając też felgi, np. na wyraźnie większe, obniżając równocześnie opony. Ilość kombinacji jest ogromna.

Tekst: Julian Obrocki
Zdjęcie: Jacek Hanusz

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA